User experience Twojej witryny
Infografika
e-book
Jesteś o krok od pobrania infografiki „User Experience Twojej witryny”. Wypełnij poniższy formularz, a my wyślemy Ci link z plikiem do pobrania na podany e-mail.

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Co znajdziesz w e-booku?

User Experience, czyli doświadczenie użytkownika to wszystkie wrażenia osoby korzystającej z produktu lub usługi. Produktem takim może być strona internetowa lub aplikacja, której UX będzie kluczowe w przekształceniu użytkownika w klienta. Doświadczenie związane z witryną obejmuje emocje, reakcje i odczucia towarzyszące użytkownikowi podczas korzystania z niej.

 

  1. Strona internetowa.

    Z pierwszej części infografiki dowiesz się ile firm testuje doświadczenia użytkownika, o ile potencjalnie może zwiększyć się współczynnik konwersji dzięki badaniu użyteczności, a także dla jakiej części kupujących szybkie ładowanie się strony jest czynnikiem oddziałującym na lojalność. Wśród funkcjonalności strony, które są pozytywnie odbierane przez użytkowników, nasza infografika wymienia m.in. łatwość w eksploracji, wiarygodność i prostotę.

  2. Proces UX.

    W tej szczęści skupiono się na nawykach i wyborach użytkowników sieci, biorąc pod uwagę preferowane przez internautów profile społecznościowe. Według autorów, wybór konkretnego jest nie tylko przejawem upodobań, ale aktem kulturowym strukturyzującym komunikację. Na wykresie zaprezentowano popularność Facebooka na przestrzeni lat, a w tabelach popularność kanałów social media na podstawie wieku użytkowników oraz płci w ujęciu procentowym. Eksperci nie tylko omówili  powyższe dane, ale wymienili również źródła popularności Facebooka.

  3. UX a UI.

    Bardzo często zdarza się, że UX traktowane jest na równi z UI. Oczywiście jest to błędne postrzeganie rozwiązań przeznaczonych do poprawy użyteczności. UI (User Interface) dotyczy projektu interfejsu, a więc elementów oprogramowania, strony lub aplikacji, które pozwalają użytkownikowi na interakcję. Jedną z różnic między UX a UX jest rola użytkownika w procesie. UX skupia się na tym, co użytkownik  czuje, natomiast User Interface, co robi. W infografice znajdziecie jeszcze inne trzy różnice.

  4. Przeszkody.

    Internauci podczas korzystania ze strony napotykają na trudności, które nie tylko wywołują nieprzyjemne odczucia, ale są istotnymi barierami mogącymi skutkować opuszczeniem strony. Jako że użytkownicy są różni, odmienne będą ich potrzeby względem witryny. Bariery dzielimy na te związane z językiem, niską pewnością siebie, brakiem poczucia bezpieczeństwa, wysokim poziomem stresu i różnymi umiejętnościami. W infografice znajdziesz przykłady związane z każdym typem przeszkody.

  5. Cele.

    Obecność każdego użytkownika na stronie internetowej wynika z konkretnego powodu. Potrzeby związane są z celem, jaki dana osoba chce osiągnąć podczas korzystania z produktu. W tej części infografiki wymieniliśmy trzy główne płaszczyzny potrzeb, które chcą zrealizować użytkownicy. Przystosowanie witryny bądź aplikacji do głównych celów odbiorców jest, jednym z najważniejszych czynników podnoszących aktywność i wpływających na pozytywne doświadczenia.

  6. Zaangażowanie.

    Nie możemy zapominać o zaangażowaniu użytkownika w proces projektowania strony. Tworzymy witrynę z myślą o odbiorcy, a więc jego udział i opinia ma ogromne znaczenie w budowaniu rozwiązań. User Experience witryny dotyczy przede wszystkim odbiory treści i wszystkich elementów oddziałujących na jego doświdczenie. Projektowanie skupia się na relacji designer – użytkownik, w której każda strona ma do odegrania istotną rolę.