Działania wspierające sprzedaż w e-commerce
Prezentacja
e-book
Jesteś o krok od pobrania prezentacji "Prezentacja: Działania wspierające sprzedaż w e-commerce". Wypełnij poniższy formularz, a my wyślemy Ci link z plikiem do pobrania na podany adres e-mail. Życzymy miłej lektury!

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Co znajdziesz w prezentacji?

Jest to prezentacja przedstawiona w ramach 1. webinaru prowadzonego przez Ideo Force w osobie Tomasza Kwiatkowskiego.

Tomasz Kwiatkowski, Account Manager Ideo Force wskazał działania, które wspierają sprzedaż na każdym etapie rozwoju sklepu internetowego. Z prezentacji dowiesz się, jakie kroki podjąć, by skutecznie budować wizerunek marki i zachęcać klientów do regularnego korzystania z oferty.

 
  1. Promocja sklepu internetowego w etapach. Na wstępie, nakreślono obecną sytuację branży e-commerce. Przedstawiono dane statystyczne dotyczące rejestracji sklepów i informacje o wysokości transakcji, uzależnionej od dnia tygodnia. Kolejno, opisano poszczególne etapy promocji sklepu, których punktem wyjścia jest analiza konkurencji. Na bazie najpopularniejszych narzędzi (np. Semstorm, SimilarWeb) wymieniono podstawowe kryteria analityczne. Etapy rozwoju sklepów internetowych podzielono z uwzględnieniem czasu funkcjonowania sklepów na rynku, od budowania rozpoznawalności do konwersji. Następnie określono zachowania konsumenckie, w tym problemy, jakie napotyka klient podczas zakupów oraz czynniki mające wpływ na decyzje zakupowe.
  2. Skuteczność form promocyjnych. W prezentacji zobaczysz, jak ważne są audyty SEO i UX oraz dlaczego szybkość ładowania się strony jest bardzo ważnym czynnikiem rankingującym pod kątem pozycjonowania. Na przykładach pokazano, jak duże znaczenie dla konwersji ma odpowiednia prezentacja „strony 404” i przedstawianie oferty, jako „ostatniej szansy”. Wśród form promocyjnych wymieniono między innymi płatne kampanie w wyszukiwarkach i cross selling. W dalszej części zobrazowano działania offsite, wśród nich SEO, content i mailing, a także działalność w social media.
  3. Działania w e-commerce. Wymieniając przykładowe cele dla nowego sklepu, przedstawiono technikę SMART. Na bazie lejka sprzedażowego opisano funkcjonowanie sklepu znajdującego się już na pewnym etapie rozwoju. W tej części dowiesz się, jak nie pozwolić klientowi zapomnieć o sklepie, czyli jakie rozwiązania są najbardziej skuteczne w generowaniu sprzedaży. Zobaczysz największych retargeterów w branży, których narzędzia umożliwiają prowadzenie zaawansowanych prac retargetingowych. Prezentacja porusza kwestię zabiegów e-PRowych, content marketingowych i badań użyteczności. Omawia także prowadzenie polityki cenowej i rabatowej w sklepie internetowym, a także wskazuje na efektywność, jaką daje mierzenie działań.