Jak analizować konkurencję w Senuto
Prezentacja
e-book
Jesteś o krok od pobrania prezentacji „Jak analizować konkurencję w organicznych wynikach wyszukiwania”. Wypełnij poniższy formularz, a my wyślemy Ci link z plikiem do pobrania na podany e-mail.

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Jest to prezentacja z 3. edycji Konferencji Lunch z e-commerce, którą przedstawił Bartosz Michalak, Head of Marketing w Senuto.

Co znajdziesz w prezentacji?

Opis analizy konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania pozwoli odkryć znaczenie, jakie w e-commerce ma obserwacja konkurentów w sieci. Sprzedaż internetowa (i nie tylko) zaczyna się w wyszukiwarce. Uzyskanie informacji o środowisku, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo, jest niezbędne do tego, aby osiągać zyski na zadowalającym poziomie.

  1. Konkurencyjna, analiza o nowy produkt.

    Prezentacja rozpoczyna się od określenia tego, kim właściwie dla marki są jej konkurenci. Autor wskazuje na to, że konkurencja biznesowa nie zawsze jest rywalem w wynikach organicznych. Poruszona została kwestia analizy konkurencji i widoczności strony na podstawie słów kluczowych. Wprowadzenie nowego produktu do oferty zostało przebadane pod kątem liczby wyszukiwań, wartości frazy kluczowej, konkurentów, CPC i trendów. Senuto pozwala na monitorowanie sytuacji, w której znajduje się konkurencja i porównanie jej z naszą na podstawie analizy słów kluczowych (np. wspólnych dla nas i konkurencji).

  2. Narzędzia, linki i relinkowanie.

    W drugiej części, na podstawie przykładów, przedstawione zostały najważniejsze informacje dotyczące linkowania i relinkowania. Często bywa tak, że potencjał narzędzi nie jest przez przedsiębiorców wykorzystywany w pełni. Czasami wynika to z braku wiedzy o możliwościach narzędzi. A te dają szerokie możliwości śledzenia i analizowania danych o konkurencji, a więc wiedzę niezbędną w e-commerce. Podczas prowadzenia sklepu online konieczne będzie zarządzanie słowami kluczowymi, pozyskanie informacji o popularności fraz czy określenie potencjału słów.