- Strona główna
- pobierz

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Jest to prezentacja z wykładu otwartego, który odbył się 10 grudnia 2019 roku na Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie. Wykład poprowadziła Joanna Tymowicz, Client Service Director w Ideo Force, która od wielu lat zajmuje się prowadzeniem kampanii wizerunkowych w Internecie. Joanna doskonale zna branżę e-marketingową, również z perspektywy osoby budującej i zarządzającej zespołem.
Co znajdziesz w prezentacji?
Tematem wykładu, z którym możesz zapoznać się w formie prezentacji, jest budowanie silnej marki pracodawcy. Już na wstępie zaznaczono, że employer branding nie jest jednorazową kampanią – to działanie długoterminowe, wymagające nieustannego monitoringu i wyciągania wniosków z przeprowadzonych analiz. Jak budować markę atrakcyjną dla pracowników, a więc taką, która skłania potencjalnych kandydatów do szukania swojego miejsca w konkretnej organizacji? Czy warto łączyć działania HR z digital marketingiem? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w prezentacji.
-
Strategia.
W employer brandingu kluczowa jest strategia. W prezentacji wymienione zostały najważniejsze jej elementy, wśród których są m.in.: dokładna analiza sytuacji firmy, narzędzia i kanały komunikacji, badanie doświadczenia kandydatów z marką. Zwrócono uwagę na skuteczność narzędzia od Google oraz konieczność stworzenia person (z uwzględnieniem dwóch grup kandydatów) i prowadzenia z nimi dialogu.
-
Analiza sytuacji.
Analiza bieżącej sytuacji w ramach komunikacji firmy kierowanej na zewnątrz należy do najważniejszego etapu opracowywania strategii. Dzięki analizie jesteśmy w stanie otrzymać informacje na temat organizacji i zweryfikować je z faktami. W ocenie aktualnej sytuacji konieczne jest prowadzenie monitoringu Internetu. W prezentacji wymieniono pytania, które warto postawić podczas badania zachowania użytkowników w sieci oraz najskuteczniejsze narzędzia (m.in. Brand24) mające w tym pomóc.
-
Candidate experience.
W tej części poruszona została kwestia relacji firmy z osobami, które starają się o zatrudnienie. Pobierając prezentację, dowiesz się, ile osób ma wrażenie, że nikt z organizacji nie zapoznał się z ich aplikacją. Wymieniono czynniki wpływające na odczucia kandydata, np. informowanie o etapie rekrutacji. Zaprezentowano również metody pozyskiwania danych w ramach candidate experience. Jedną z nich jest, chociażby analiza użyteczności UX, pozwalająca zbadać słabe punkty strony.
-
Kanały komunikacji.
W ostatniej części omówiono kanały komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej employer brandingu. Jednym z wewnętrznych kanałów są np. aplikacje do komunikacji. Do zewnętrznych należą działania w social media, w tym na Messengerze, którego coraz częściej firmy obsługują przy użyciu chatbota, ponadto przygotowanie i dystrybucja contentu oraz zarządzanie wizerunkiem pracodawcy. Zwrócono także uwagę na znaczenie serwisu internetowego dedykowanego karierze i przestawiono rozwiązania mające wpływ na jego efektywność (np. SEO i optymalizacja).