Pozycjonowanie sklepów na Magento

Pozycjonowanie sklepu Magento przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie z wyszukiwarki.

Sklepy internetowe korzystające z platform, takich jak Magento czy Shoper wymagają optymalizacji SEO. Bez pozycjonowania sklepu nie jest możliwy wzrost widoczności witryny w Google, a to właśnie dzięki temu dotrzesz do klientów i zwiększysz sprzedaż.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Magento a SEO

Co to jest Magneto? Magento to platforma e-commerce uznawana za jedną z najlepszych na rynku. Z Magento korzysta z ponad 250 000 sprzedawców, a platforma rocznie obsługuje sprzedaż towarów o wartości ponad 100 miliardów dolarów. Na Magento można zarządzać nawet dużym sklepem. Platforma jest wielofunkcyjna, intuicyjna i dostępna w trzech wersjach: Open Source, Commerce i Cloud. Inne zalety Magento to np. stabilny kod czy możliwość wdrożenia opcjonalnych komponentów.

Platforma Magento wyposażona jest w narzędzia SEO umożliwiające m.in.: automatyczne lub manualne generowanie mapy witryny (sitemap), grupowanie metadanych dla produktów i kategorii, automatyczne tworzenie popularnych wyszukiwań na stronie, wysyłanie informacji o produktach do Google Merchant Center.

Wiemy jak zoptymalizować sklep na Magento i tym samym zapewnić stronie wysoką pozycję w Google, a jej właścicielowi zysk. Nasi specjaliści SEO wiedzą, jak pozycjonować sklep na Magento bezpiecznie, korzystamy z możliwości, jakie dają techniki white hat SEO.

W naszym zespole pracują nie tylko pozycjonerzy i copywriterzy SEO, ale też programiści i webdeveloperzy, graficy i administratorzy serwerowi. Jesteśmy w stanie uzupełnić brakujące funkcjonalności sklepu Magento.

Pozycjonowanie Magento - korzyści

Firmy działające w branży e-commerce z uwagi na gwałtowny wzrost popularności sklepów online w ostatnich latach, nie mogą pomijać w swoich działaniach pozycjonowania. Brak optymalizacji sklepu Magento i pozycjonowania lub zaniedbania w tego typu działaniach, nie sprzyjają budowaniu przewagi konkurencyjnej i rozpoznawalności. Bez tego sklep internetowy nie będzie pojawiał się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. A to właśnie sklepy na najwyższych pozycjach budzą największe zaufanie użytkowników – strony w TOP3 są najczęściej odwiedzanymi przez użytkowników. Im wyższa pozycja, tym większy ruch na stronie. Dlatego wraz poprawą widoczności Twojego sklepu odnotujesz wzrost sprzedaży i konwersji.

Strona, która pojawia się w odpowiedzi na właściwe słowa kluczowe (np. sprzedajesz odzież sportową, więc z pewnością skorzystasz z fraz typu “kurtki sportowe damskie”, “bluzy rozpinane damskie”) będzie w stanie zainteresować użytkownika szukającego konkretnych produktów, czyli mającego określoną potrzebę. Dłuższe frazy (tzw. long tail) dają większe szanse na dotarcie do potencjalnego klienta. Przykładem takiej frazy w kontekście sklepu ze wspominanym typem odzieży jest “kurtka narciarska jak dobrać rozmiar”, którą możemy umieścić w opisie produktu lub na blogu.

Strona zoptymalizowana to również strona dostosowana do potrzeb klientów. Magento dostarcza funkcje do zarządzania stroną sklepu internetowego i doświadczeniem klienta, wśród których możemy wymienić:

  • pulpit nawigacyjny umożliwiający szybkie monitorowanie sprzedaży (w tym najlepiej sprzedających produktach), zamówień czy wyszukiwanych haseł i danych o najlepiej sprzedających się produktach,
  • generowanie raportów systemowych dotyczących np. problemów technicznych,
  • automatyczne przypisywanie produktów do określonych kategorii na podstawie ich atrybutów,
  • możliwość kontynuowania zakupów przez użytkowników dzięki opcji zapisywania przez swoich koszyków,
  • widok produktów ostatnio oglądanych i kupowanych oraz wiele innych funkcji z zakresu SEO, płatności, zarządzania treścią, katalogiem czy witryną.
Kompleksowo zajmiemy się pozycjonowaniem Twojego e-commerce!

Pozycjonowanie sklepu Magento

Zarządzasz sklepem internetowym, ale nie do końca zadowalają Cię wyniki sprzedażowe? Wiesz, że mogłyby być lepsze. Znasz swoje produkty i widzisz też, że mógłbyś mieć więcej klientów? Sprzedaż zaczyna się w Google. Wpisanie w wyszukiwarkę słowa bądź wyrażenia jest pierwszym krokiem do zrealizowania potrzeby zakupowej. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważnym elementem strategii budowania widoczności firmy w sieci. Bez pozycjonowania i prac nad SEO sklepu (optymalizacja strony) nie ma mowy o obecności w Google, a więc ruchu organicznego  i popularności produktu czy usługi. Nie masz wpływu na to, czego potrzebuje w danej chwili użytkownik, ale możesz oddziaływać na dalsze etapy procesu zakupowego. Jeśli nie zapewnisz swojej stronie odpowiedniego miejsca w Google, nie dotrzesz do klientów. 

magento

Optymalizacja sklepów Magento obejmuje elementy strony internetowej takie jak:

  • pliki robots txt,
  • znaczniki meta title i meta description
  • nagłówki,
  • tagi kanoniczne, 
  • opisy kategorii,
  • opisy produktów,
  • mapa strony, 
  • certyfikat SSL.

W zakres naszych działań SEO na platformie Magento wchodzi integracja Magento z Google Search Console i optymalizacja adresów URL (adresy URL stają się przyjazne dla wyszukiwarek). Pozycjonowanie i optymalizacja Magento dotyczy również treści, w tym wyboru, wdrożenia i ewentualnych modyfikacji słów kluczowych oraz właściwego ich umiejscowienia w meta tagach, nagłówkach, opisach. Wynikiem naszego zarządzania zawartością tekstową sklepu internetowego, będzie eliminacja duplikacji treści. Podczas pozycjonowania sklepów, widzimy, że powielone opisy produktów to często spotykany problem. Przygotowanie unikalnych opisów oraz prawidłowych nazw kategorii nie tylko wpłynie pozytywnie na efekty działań SEO, ale odczucia użytkownika.  

Ile trwa pozycjonowanie sklepu na Magento?

Pozycjonowanie sklepów na CMS Magento, podobnie jak pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na innych systemach (np. Shoper, Edito, Prestashop), wymaga wielu działań, systematyczności i analizy, co jest czasochłonne. Na wyniki trzeba poczekać, a raz wdrożone zmiany nie oznaczają, że kolejnych nie będzie. Istotna jest również konkurencyjność fraz. Na przykład na frazę “buty” będzie trudniej wypozycjonować sklep, niż na “buty damskie do biegania białe” czy “w jakich butach biegać”.

W działania zaangażowani są nie tylko pozycjonerzy, ale również specjaliści zajmujący link buildingiem, tworzeniem i optymalizacją treści. Współpraca w ramach tych kilku obszarów wymaga koordynacji. Najczęściej agencja SEO kwestie zarządzania oddaje w ręce Project Managera. W Ideo Force pozycjonowanie e-sklepu nadzoruje Kierownik Projektu. 

Podczas analizy zobaczysz, co konkurencja Twojego sklepu (zwłaszcza ta, której strona znajduje się w TOP3, TOP5 czy TOP10)  wykonała w zakresie pozycjonowania. Konkurencyjne strony, w tym korzystanie przez nie ze słów kluczowych, jest również przedmiotem naszej analizy.

Najczęstsze pytania

Co to jest Magento?

Magento to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych. Magento to strona internetowa o otwartym kodzie źródłowym, który daje właścicielom firm możliwość rozszerzenia działalności w świecie e-commerce. Umożliwia łatwe w obsłudze opcje zarządzania: zamówieniami, oferowanym asortymentem, bazą klientów, działaniami marketingowymi i wieloma innymi obszarami niezbędnymi do prowadzenia profesjonalnego sklepu.

Magento, czyli otwarte oprogramowanie sklepu internetowego początkowo (od 2007 r.) rozwijane przez Varien na podstawie framework Zend Framework. Od 2020 roku Magento rozwijane jest przez Adobe.

Obecnie Magento oferuje dwie główne platformy do tworzenia sklepów internetowych. Pierwszą z nich jest Magento Community Edition, czyli darmowe otwarte oprogramowanie do zarządzania treścią. Platforma ta wyposażona jest w pakiet funkcji, które pozwala na dowolne modyfikowanie i zarządzanie sklepem internetowym. Programiści mogą wdrożyć pliki podstawowe i rozszerzyć jego funkcjonalność o nowe moduły dodatkowe.

Drugą platformą należącą do Magento jest Magento Enterprise Edition, która wywodzi się bezpośrednio z Magento Community Edition i posiada te same pliki podstawowe. Jednak w tym przypadku jest to platforma płatna, która oferuje większą liczbę opcji. Jest ona przeznaczona głównie dla dużych firm, które wymagają pomocy technicznej przy instalacji, konfiguracji, użytkowaniu i rozwiązywaniu problemów.

Magento to platforma przeznaczona zarówno dla średnich, jak i większych sklepów. Magento to bardzo rozbudowany system cieszący się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników.

Czy Magento jest przystosowany pod SEO?

Magento jest przyjazny dla pozycjonowana sklepów, dlatego tak często wybierany jest przez użytkowników. Magento działa w kilkudziesięciu językach, w tym w języku polskim. Platforma ta posiada wszystkie niezbędne funkcje i narzędzia, które potrzebne są, aby sprawnie prowadzić sklep internetowy. Jednak jak dokładnie wygląda pozycjonowanie sklepu w Magento?

Pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na platformie Magento to działania mające na celu optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych np. Google, aby zwiększyć widoczność sklepu. Optymalizacja przyczyni się do realnego wzrostu sprzedaży produktów i tym samym zwiększenie przychodów sklepu. Twórcy Magento w dokładny sposób przygotowali pod względem optymalizacji SEO.

Magento pozwala na skuteczne pozycjonowanie. Platforma została zaprojektowana w taki sposób, że jest atrakcyjna dla wyszukiwarek internetowych, a także dla użytkowników chcących zoptymalizować swój sklep. Skrypt Magento ma bardzo duże możliwości optymalizacji kodu pod kątem SEO.  Dodatkowo administrator sklepu internetowego ma dostęp do kodu i może go modyfikować, w jaki sposób chce. Aby pozycjonować sklep oparty na Magento nie trzeba mieć zaawansowanej wiedzy z zakresu programowania. W tym wypadku wystarczy znać zasady SEO takie jak: tworzenie wartościowych adresów URL, odpowiednie słowa kluczowe, wartościowe treści, szybka i łatwa witryna czy unikatowy tytuł. Znając te zasady, z pewnością każda firma doskonale sobie poradzi, zwłaszcza że wszelkie zmiany w zakresie optymalizacji technicznej można zrobić z poziomu panelu zarządzania sklepem.

Jakie są wady Magento?

Magento, jak każda platforma ma swoje zalety, ale także wady. Warto zapoznać się z wszystkimi wadami i przygotować odpowiednią strategię działania lub zastanowić się, czy ta platforma to odpowiednie rozwiązanie dla naszego biznesu. Jakie najczęściej wady wymienianie są w działaniu Magento?

  • Wymagania serwerowe

Przede wszystkim Magento wymaga od nas dużego serwera ze względu na swoją funkcjonalność, co wiąże się z wyższymi kosztami. Niestety wiele serwerów nie jest wstanie poradzić sobie z tą platformą.

  • Skomplikowana administracja

W Magento istnieje wiele funkcji, które mogą powodować trudności administratorowi w pierwszych dniach obsługi sklepu. Jednak obecnie Magento dysponuje rozbudowaną dokumentacją, która chociaż trochę pomoże obsługiwać tę platformę.

  • Modyfikacja szablonów i pracochłonność

Magento nie jest bardzo przyjazny użytkownikowi, dlatego aby móc samodzielnie rozwijać sklep internetowy i być zadowolonym z jego funkcjonowania, przyda się wiedza i umiejętności z zakresu programowania. Dodatkowo praca z Magento jest bardzo pracochłonna, każda modyfikacja systemu będzie wiązała się z większymi nakładami czasu.

  • Koszt wdrożenia

Koszt wdrożenia, czyli jedna z największych wad Magento dla użytkowników. Koszt wdrożenia w stosunku do prostszych odpowiedników może być nawet kilkukrotnie wyższy. Z tego powodu Magento nie powinno być wybierane przez małe sklepy internetowe albo takie sklepy powinny wybierać gotowe już szablony, które nie wymagają dużych nakładów finansowych.

Magento to bardzo rozbudowany skrypt, który swoimi możliwościami przewyższa wiele innych darmowych platform. Jednak decydując się na Magento, trzeba liczyć się z tym, że nie każdy serwer sobie z nim poradzi i potrzebna będzie pomoc specjalistów.

Jakie są zalety Magento?

Przyjrzyjmy się bliżej zaletom platformy Magento, która z pewnością jest jedną z najbardziej rozbudowanych platform do prowadzenia sklepu internetowego. Co sprawia, że cieszy się ona dużym zainteresowaniem?

  • Funkcjonalność

Największą i najważniejszą zaleta Magento jest zdecydowanie jej funkcjonalność. Platforma ta ma rozbudowany system analiz, raportowania, zarządzania produktami, wersję mobilną, a także systemy płatności. Co ciekawe, skrypt Magento pozwala na prowadzenie kilku sklepów wykorzystujących różne waluty i języki w tym samym czasie i zarządzanie nimi z jednego panelu administracyjnego. To bardzo przydatna cecha, która ułatwia pracę użytkownikom.

  • Skalowalność

Magento to wydajna, skalowalna i bezpieczna platforma e-commerce. Oprogramowanie bardzo dobrze radzi sobie z większą liczbą zamówień. Jeśli Twój sklep będzie dynamicznie się rozwijał i w przyszłości będzie mieć niezliczoną liczbę produktów, to Magento z pewnością sobie z tym poradzi.

  • Niezwykła społeczność Magento

To, co przede wszystkim wyróżnia Magento na tle innych platform to społeczność użytkowników, którzy udzielają się na różnych forach internetowych. Dodatkowo Magento to społeczność programistów, którzy uwielbiają swój zawód i chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami na różnych spotkaniach, konferencjach na całym świecie. Istnieją takie spotkania jak Meet Magento czy Magento Live. Dzięki temu każdy użytkownik może liczyć na wsparcie np. techniczne.

  • SEO

Oprogramowanie Magento jest przyjazne dla SEO, dlatego platforma wyróżnia się znakomitym pozycjonowaniem stron. Dodatkowo administrator ma dostęp do kodu, dlatego może go modyfikować wedle własnego uznania.

Magento jest bardzo często wybierany przez przedsiębiorców, którym zależy na rozbudowanej funkcjonalności, aby stworzyć duży sklep internetowy.

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na Magento?

Pozycjonowanie, czyli optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych jest bardzo ważne w prowadzeniu sklepu internetowego. Magento to niezwykle rozbudowana platforma, która pozwala skutecznie pozycjonować sklep. Pracując na Magento, można wykonać szereg różnych działań służących do uzyskania satysfakcjonujących wyników SEO.

Jeśli zależy Ci na tym, aby zwiększyć swoją sprzedaż oraz odnotować wzrost widoczności w wyszukiwarce Google, to odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej będą niezbędne i przyniosą długotrwałe rezultaty. Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na Magento?

Koszt pozycjonowania sklepu na Magento zależy przede wszystkim od tego, z jakich funkcji chcesz skorzystać i na czym najbardziej Ci zależy. Jeśli masz średnią firmę i wystarczą Ci podstawowe funkcje, które oferuje Magento, to koszty będą znacznie mniejsze niż w przypadku, gdy masz dużą firmę i potrzebujesz rozbudowanych funkcji.

Innymi czynnikami, które decydują o koszcie pozycjonowania, są m.in. praca programisty, dodatkowo płatne moduły, regularny research słów kluczowych, budowanie linków wewnętrznych czy początkowy audyt SEO.

Nie ma konkretnego cennika pozycjonowania sklepu na platformie Magento, ponieważ wszystko zależy od wymienionych czynników. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, jaki jest finalny koszt pozycjonowania sklepu internetowego.

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Od kilkunastu działamy w marketingu internetowym i e-commerce. Pomagamy naszym klientom budować widoczność w wyszukiwarkach, tworzymy kampanie marketingowe dla e-commerce, zarządzamy profilami marek w social media, prowadzimy analizy SEO sklepów internetowych.

Jesteśmy w stanie dbać o treści, grafikę, a nawet uzupełniać funkcjonalności sklepu - w naszym zespole są eksperci z różnych dziedzin.

Od wielu lat zajmujemy się promowaniem e-sklepów - mamy ogromne doświadczenie.

Wiemy, jak dzięki pozycjonowaniu zwiększać sprzedaż w e-commerce.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Pozycjonowanie sklepów przez naszych specjalistów bazuje na bezpiecznych technikach.

Korzystamy z własnych, autorskich narzędzi wspierających pozycjonowanie i analizę działań.