Magento jest przyjazny dla pozycjonowana sklepów, dlatego tak często wybierany jest przez użytkowników. Magento działa w kilkudziesięciu językach, w tym w języku polskim. Platforma ta posiada wszystkie niezbędne funkcje i narzędzia, które potrzebne są, aby sprawnie prowadzić sklep internetowy. Jednak jak dokładnie wygląda pozycjonowanie sklepu w Magento?
Pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na platformie Magento to działania mające na celu optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych np. Google, aby zwiększyć widoczność sklepu. Optymalizacja przyczyni się do realnego wzrostu sprzedaży produktów i tym samym zwiększenie przychodów sklepu. Twórcy Magento w dokładny sposób przygotowali pod względem optymalizacji SEO.
Magento pozwala na skuteczne pozycjonowanie. Platforma została zaprojektowana w taki sposób, że jest atrakcyjna dla wyszukiwarek internetowych, a także dla użytkowników chcących zoptymalizować swój sklep. Skrypt Magento ma bardzo duże możliwości optymalizacji kodu pod kątem SEO. Dodatkowo administrator sklepu internetowego ma dostęp do kodu i może go modyfikować, w jaki sposób chce. Aby pozycjonować sklep oparty na Magento nie trzeba mieć zaawansowanej wiedzy z zakresu programowania. W tym wypadku wystarczy znać zasady SEO takie jak: tworzenie wartościowych adresów URL, odpowiednie słowa kluczowe, wartościowe treści, szybka i łatwa witryna czy unikatowy tytuł. Znając te zasady, z pewnością każda firma doskonale sobie poradzi, zwłaszcza że wszelkie zmiany w zakresie optymalizacji technicznej można zrobić z poziomu panelu zarządzania sklepem.