Pozycjonowanie sklepów na Presta

Pozycjonowanie sklepu opartego o CMS Presta buduje jego widoczność w Google.

Optymalizacja sklepu na PrestaShop może mieć znaczący wpływ na wzrost widoczności witryny w Google. Dodatkowo, wykonana prawidłowo, może zwiększyć ilość klientów, a także sprzedaż.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

PrestaShop a SEO

PrestaShop jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce, według rankingów Senuto czy Shop Rank. Korzysta z niej ponad 300 000 sprzedawców. Platforma posiada ponad 600 zintegrowanych funkcji, które pozwalają na zarządzanie zarówno małymi, jak i dużymi sklepami. Intuicyjny interfejs pozwala na szybkie i sprawne zarządzanie, aktualizowanie i edytowanie zarówno produktów, jak i zamówień oraz wiele więcej. Platforma posiada skuteczne narzędzia analityczne, dzięki którym można monitorować pracę biznesu.

Struktura PrestaShop jest przyjazna dla SEO i wyszukiwarek. Niewątpliwie dużą zaletą tej platformy jest możliwość ingerencji w kod systemu. Ponadto, PrestaShop posiada wiele gotowych modułów i szablonów, które można wykorzystać. Głównym celem optymalizacji jest pomoc zarówno użytkownikom (UX), jak i wyszukiwarkom (SEO) w lepszym zrozumieniu treści witryny. Wynika to z tego, że Google rankinguje strony według takich parametrów, jak szybkość strony, wykorzystane słowa kluczowe w treści oraz nagłówkach i czynniki behawioralne.

Im bardziej sklep jest przyjazny dla użytkownika i im więcej zawiera oryginalnych i wartościowych treści, tym wyższe pozycje zajmie w wynikach wyszukiwania.

Zalety pozycjonowania PrestaShop

Gwałtowny wzrost popularności zakupów online, niejako zmusił firmy działające w branży e-commerce do podjęcia działań, które pomagają im wysunąć się na prowadzenie w rankingu wyszukiwarki. Optymalizacja oraz pozycjonowanie sklepu PrestaShop pomogą zbudować przewagę nad konkurencją, a także rozpoznawalność sklepu. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większy ruch na stronie. Sklepy z najwyższych pozycji w rankingu budzą największe zaufanie wśród klientów i są przez nich najczęściej odwiedzane. Idealną wręcz sytuacją jest, gdy sklep znajduje się w TOP 3 wyników. Poprawa widoczności, której można dokonać za sprawą pozycjonowania i optymalizacji PrestaShop, jest nakierowana na wzrost konwersji i sprzedaży.

Wyniki wyszukiwania mogą być płatne (Google Ads) lub bezpłatne. Na te drugie bezpośrednio wpływa właśnie pozycjonowanie. Zoptymalizowana strona to taka, która jest dostosowana do potrzeb i oczekiwań klientów. Platforma PrestaShop dostarcza narzędzia niezbędne do uzyskiwania wysokich pozycji w rankingu, które będą skutkowały widocznymi korzyściami. Wśród tych narzędzi można wymienić między innymi:

  • atrakcyjne banery promocyjne, które pozwalają na spersonalizowane wyróżnienie wyprzedaży i kampanii promocyjnych dla każdej strony,
  • funkcja sprzedaży wiązanej, która wyświetla ekran potwierdzenia z dodatkowymi przedmiotami,
  • natychmiastowe filtrowanie wyników, według kryteriów takich jak cena, kolor, rozmiar itp.,
  • scentralizowane Back office, w którego skład wchodzi intuicyjny interfejs, wiarygodne narzędzia analityczne oraz funkcje szybkiej instalacji.

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) stała się integralną częścią promocji i marketingu witryny internetowej.

Wypozycjonujemy Twój sklep internetowy!

Optymalizacja i pozycjonowanie PrestaShop

Pozycjonowanie i optymalizacja PrestaShop są możliwe dzięki licznym funkcjom oferowanym przez platformę. Poniżej niektóre z nich.

  • Dodawanie produktów - ta funkcja umożliwia szybkie dodawanie produktów, tworzenie zestawów, określanie cech i wartości, wybieranie wiadomości wyświetlanej w przypadku braku dostępności produktu i wiele więcej.
  • Monitorowanie stanu - pozwala na śledzenie dostępności w magazynie dla każdego produktu, przeglądanie listy producentów oraz ich dodawanie itp.
  • Konfigurowanie sklepu - obejmuje działania, takie jak m.in. dodawanie możliwości różnych metod płatności, ustalanie sposobów i form dostawy, obsługa certyfikatów SSL czy określenie maksymalnego wymiaru paczek.
  • Treść i nawigacja - konfiguracja sposobu wyświetlania produktów, funkcji filtrowania i sortowania czy wyświetlanie sklepów stacjonarnych w mapach Google.
  • Zgodność z przepisami - umożliwia tworzenie stron/bloków CMS zawierających informacje prawne, określenie zasad anulowania zamówienia czy ustalanie opłaty środowiskowej.
  • Zdobywanie rynków - wybór krajów, gdzie sklep jest dostępny, wybór języka spośród 75, które oferuje PrestaShop, ustalanie walut oraz zautomatyzowane pobieranie bieżących kursów.

To zaledwie kilka spośród wielu dostępnych funkcji PrestaShop. Obsługa platformy jest na tyle przejrzysta i łatwa, że w zasadzie wsparcie programistyczne jest tutaj zbędne, a sam proces pozycjonowania może zostać wykonany przez osoby bez wiedzy programistycznej.

Najczęstsze pytania

Czy warto uruchomić sklep na PrestaShop?

Platforma jest jedną z najpopularniejszych nie tylko z Polsce, ale i w Europie, ponieważ jest łatwa w implementacji i późniejszej obsłudze. Sklepy internetowe tworzone w oparciu o PrestaShop są przyjazne klientom oraz ułatwiają proces zakupowy. Ponadto, PrestaShop oferuje dostęp do pomocy technicznej, dzięki czemu możesz uzyskać szybki dostęp do wszystkich dostępnych dokumentów, skorzystać ze skrótów szybkiej edycji katalogu czy wyłączyć rozszerzenia.

Jakie są zalety sklepów na PrestaShop?

Do głównych zalet pozycjonowania na PrestaShop zalicza się między innymi możliwość optymalizacji stron, tworzenia przyjaznych adresów URL, optymalizacji kategorii, tworzenia mapy strony w formacie XML czy implementacji linków kanonicznych. Dodatkowym atutem PrestaShop jest możliwość rozszerzenia o moduł bloga.

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Od kilkunastu działamy w marketingu internetowym i e-commerce. Pomagamy naszym klientom budować widoczność ich sklepów internetowych w organicznych wynikach Google (bezpłatnych) oraz za pomocą reklamy w wyszukiwarce (np. linki sponsorowane).
  • Nasi specjaliści SEO wiedzą, jak pozycjonować sklep na PrestaShop w sposób bezpieczny i skuteczny.
  • Pozycjonowanie SEO PrestaShop wymaga zorganizowanych działań. Każdym naszym projektem zarządza Account Manager, który będzie z Tobą w kontakcie. Dowiesz się od niego na przykład, na jakim etapie jest praca nad projektem oraz jakie są jej efekty.
  • Wypozycjonowaliśmy setki sklepów internetowych, co pokazują efekty dla znanych marek m.in.: iParts, Wolters Kluwer Polska, Newsline, Melvit, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje

Pozycjonowane systemy

Magento to platforma e-commerce uznawana za jedną z najlepszych na rynku. Z Magento korzysta z ponad 250 000 sprzedawców, a platforma rocznie obsługuje sprzedaż towarów o wartości ponad 100 miliardów dolarów.
Shoper to popularne oprogramowanie dla sklepu internetowego działające jako SaaS, wyposażone w ponad 250 funkcji. Sklep na Shoperze, podobnie jak inne sklepy korzystające z platform e-commerce można skutecznie pozycjonować.
Shopify to platforma e-commerce popularna w Polsce i na świecie, a przeznaczona do zakładania i prowadzenia sklepu online. Oferuje rozbudowane narzędzia marketingowe oraz SEO, w tym narzędzia analityczne.
CMS Drupal pozwala dostosować stronę www według potrzeb, ponieważ oferuje wiele modułów, w tym moduły dodatkowe, które pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej.
Optymalizacja oraz pozycjonowanie sklepu PrestaShop pomogą zbudować przewagę nad konkurencją, a także rozpoznawalność sklepu.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas