Konsulting SEO i UX dla wapteka.pl

Klient

Wapteka to nowoczesna i rozbudowana platforma e-commerce oferująca klientom szeroki wybór leków OTC, suplementów diety oraz kosmetyków. To rozpoznawalna marka ciesząca się uznaniem konsumentów. Zdobyła liczne wyróżnienia takie jak Diamenty Forbesa 2016, e-Gazele Biznesu 2016 oraz zajmowała czołowe miejsca w rankingach e-sklepów organizowanych przez Opineo oraz Ceneo.

Klient

Wapteka to nowoczesna i rozbudowana platforma e-commerce oferująca klientom szeroki wybór leków OTC, suplementów diety oraz kosmetyków. To rozpoznawalna marka ciesząca się uznaniem konsumentów. Zdobyła liczne wyróżnienia takie jak Diamenty Forbesa 2016, e-Gazele Biznesu 2016 oraz zajmowała czołowe miejsca w rankingach e-sklepów organizowanych przez Opineo oraz Ceneo.

Zadania i cele

Dla platform e-commerce, a zwłaszcza dla marek opierających się w pełni na sprzedaży online, ruch użytkowników jest jednym z najważniejszych czynników definiujących sukces. W końcu każdy z nich to potencjalny klient. Malejące wskaźniki w bezpośredni sposób przekładają się na niższe konwersje, a tym samym przychody. Taki problem zaczął pojawiać się w przypadku wapteka.pl. Klient zdając sobie sprawę z wagi problemu, postanowił mu jak najszybciej zaradzić.

Zwrócono się do nas z zadaniem zdiagnozowania źródeł problemu oraz przygotowania rekomendacji, które pomogą efektywnie rozwiązać sytuację. W tym celu, nasi specjaliści wnikliwie przeanalizowali najdrobniejsze elementy strony pod kątem SEO oraz wykonali pełny crawl audit witryny. Nie pominęli także kluczowych dla jakości strony aspektów UX (badając zachowania użytkowników za pomocą Hotjar oraz ich preferencji poprzez testy A/B) oraz copywriterskich. Efektem kompleksowego badania było stworzenie biblioteki rekomendacji oraz ponad 40-stronicowego raportu.

Projekt realizowany dla Wapteka pokazał jak ważnym czynnikiem jest odpowiednia optymalizacja strony czy sklepu. Realizacja zadań naprawczych zakończyła się pełnym sukcesem, jednak nie udałoby się to bez odpowiedniego podejścia klienta – otwartości oraz chęci do komunikacji i wdrażania zmian. W efekcie udało się nie tylko zatrzymać spadki ruchu notowane w serwisie, ale dzięki kontynuacji prac pozycjonerskich oraz content marketingowych, doprowadziliśmy do jego stopniowego wzrostu.

Główne korzyści dla klienta
  • Znaczące zwiększenie widoczności serwisu w ciągu 6 miesięcy prac
  • Zwiększenie obecności serwisu na frazy kluczowe o 88% w TOP10 oraz ponad 120% w TOP3
  • Wzrost ruchu organicznego o 55% w stosunku do zeszłego roku
  • Wzrost ruchu organicznego o 70% z miesiąca na miesiąc

konsulting wapteka.pl

 

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?