Automatyzacja marketingu

"Świetny marketing sprawia, że klient czuje się jak bystry gość." Joe Chernov
Krzysztof Wójcik
Krzysztof Wójcik
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 218)
Napisz do mnie

Marketing automation

Automatyzacja marketingu to działania, które nakierowane są na maksymalne usprawnianie procesów sprzedażowych. Dzięki zastosowaniu specjalistycznego oprogramowania i narzędzi jesteśmy w stanie skutecznie i szybko reagować na podejmowane przez klienta działania, automatycznie dostosowując do nich przekaz marketingowy. Co więcej procesy automatyzacji projektujemy tak, żeby obejmowały całość działań marketingowych tj. począwszy od pozyskiwania leadów aż po generowanie sprzedaży.

Na co dzień korzystamy z sprawdzonych systemów automatyzacji marketingu takich jak SalesManago czy Userengage – pamiętamy jednak, że każde narzędzie musi być konfigurowane w stosunku do potrzeb naszego klienta.

Monitorujemy i analizujemy zachowania internautów

Dzięki wdrożeniu odpowiedniego oprogramowania jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym śledzić dogłębnie interakcje użytkownika z naszą stroną internetową analizując jego zachowanie, rozpoznawać źródła odwiedzin czy np. określać lokalizację użytkownika. Na tej podstawie użytkownik zostaje poddany segmentacji – dzięki precyzyjnie opisanym regułom automatyzacji możemy szacować „wartość” każdego odwiedzającego serwis użytkownika i odpowiednio segmentować naszą bazę kontaktów według zainteresowań czy pożądanych cech. Dzięki połączeniu wszystkich tych mechanizmów stajemy się posiadaczami dokładnej wiedzy na temat zainteresowań klienta, precyzyjnie docieramy do niego z przekazem dokładnie wtedy kiedy pojawia się u niego potrzeba zakupowa tym samym generujemy dużo więcej wartościowych leadów handlowych.

Personalizujemy przekaz marketingowy

Czym lepiej poznajemy zwyczaje zakupowe naszych klientów tym bardziej trafnie jesteśmy w stanie dobrać dopasowaną do preferencji danej osoby ofertę. Wszystkie reklamy możemy personalizować między innymi na podstawie zdobytych wcześniej danych (m. in. dane behawioralne, transakcyjne czy etap zakupowy). Ten tak zwany lead scoring czyli ocenianie użytkownika pozwala nam na doskonalenie komunikacji z klientem w wielu kanałach jednocześnie. Nie tylko wysyłamy personalizowane stricte według zachowań klienta e-maile ale również tworzymy kampanie SMS, generujemy dynamicznie dedykowane treści i banery na stronie www czy tworzymy kampanie marketingu wielokanałowego.

Edukujemy i poznajemy klienta

Prowadzimy nie tylko kampanie typowo sprzedażowe ale także kampanie Lead Nurturing, które skupione są na edukowaniu klientów. Naszym celem jest towarzyszenie klientowi począwszy od pierwszej interakcji ze stroną dostosowując przekazywane mu treści w taki sposób aby dojrzał do decyzji o zakupie czy skorzystaniu z naszych usług. Pozyskujemy tym samym nie tylko kolejną transakcję na liście ale świadomego klienta, który jest przekonany o jakości świadczonych przez nas usług czy oferowanych towarów. Taki klient jeszcze długo po odejściu od kasy będzie przekonany o słuszności podjętej decyzji

Ratujemy porzucone koszyki

Statystyki pokazują, że blisko 67% koszyków w sklepach internetowych jest porzucanych. W przypadku każdego sklepu, niezależnie od ruchu czy obrotu jest to ogromna ilość transakcji, która przepada. Dzięki połączeniu działań naszych i automatyzacji marketingu jesteśmy w stanie nakłonić część klientów do powrotu do sklepu i dokończenia zakupów. Nasze działania opieramy o dokładną analizę koszyka zakupowego określając tym samym część z najważniejszych do wyeliminowania powodów porzucania koszyków wśród klientów takich jak wolne ładowanie się strony, zbyt skomplikowany proces zakupowy, niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych i wiele innych, które mogą decydować o porzuceniu koszyka. Po określeniu i wyeliminowaniu potencjalnie słabych punktów włączamy w nasze działania systemy Marketing Automotion, które dzięki precyzyjnie opisanym regułom docierają do klientów z personalizowanymi wiadomościami zachęcającymi do powrotu i dokończenia zakupów.

Zapytaj o ofertę