Budowanie wizerunku

"Bardziej efektywne jest robienie czegoś naprawdę wartościowego, niż liczenie na to, że logo lub nazwa zrobi to za Ciebie." Jason Cohen

Wizerunek marki lub firmy to jej obraz kreowany w świadomości odbiorców, mający wywoływać określone skojarzenia i emocje oraz wyróżniać ją na tle konkurencji.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Jak budować wizerunek?

Kreowanie wizerunku zarówno marki, jak i firmy, to proces wieloetapowy, wielopłaszczyznowy, o charakterze strategicznym. Składa się na niego wiele elementów takich jak chociażby system wartości, misje i cele, język komunikacji czy system identyfikacji wizualnej. Wszystkie te elementy mają za zadanie wyróżnić firmę na tle konkurencji, podkreślić jej wyjątkowość, a przede wszystkim przekonać do siebie potencjalnych klientów.

W efekcie całego procesu brandingowego otrzymujemy swego rodzaju wyobrażenie, które będzie komunikowane w otoczeniu firmy, aby docelowo wywoływać konkretne skojarzenia i emocje oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.

Rozwiązania

Opracowanie wizerunku to jednak tylko pierwszy etap przed jakim staje każda firma. Konieczne jest jego odpowiednie promowanie – budowanie świadomości marki pośród odbiorców, zwiększanie jej zasięgu, atrakcyjności i wiarygodności poprzed odpowiednio dobrane narzędzia marketingowe.

Odświeżanie wizerunku

Budowanie wizerunku w gruncie rzeczy nie jest procesem zamkniętym. Popularną praktyką pośród firm na całym świecie jest odnawianie go wraz z upływem czasu lub w określonych okolicznościach. Zmieniają się trendy, oczekiwania rynku oraz potrzeby klientów. Odświeżenie wizerunku (czyli z ang. rebranding) jest wyrazem nie tylko chęci pozostania atrakcyjną firmą dla odbiorców, ale i profesjonalizmu i umiejętności dopasowania się do rynkowych realiów.

Rebranding z reguły nie odrzuca zupełnie dotychczasowych elementów marki. Nadaje im wyłącznie nowy kształt i wymowę, dbając jednocześnie o spójność wizerunku. Jednak nawet jeśli zmiany dotyczą wyłącznie aspektów wizualnych marki (logotyp, kolorystykę itd.), nie jest to łatwe zadanie. Trzeba pamiętać, że obraz marki utrwala się w świadomości odbiorców przez całe lata. Zatem jakiekolwiek nieprzemyślane zmiany, mogą nie być jednoznacznie pozytywnie odbierane. Dlatego decydując się na odświeżenie wizerunku, trzeba mieć na uwadze przede wszystkim reakcje własnych klientów.

Zapytaj o ofertę