Budowanie wizerunku

"Bardziej efektywne jest robienie czegoś naprawdę wartościowego, niż liczenie na to, że logo lub nazwa zrobi to za Ciebie". Jason Cohen

Wizerunek marki lub firmy to jej obraz kreowany w świadomości odbiorców, mający wywoływać określone skojarzenia i emocje oraz wyróżniać ją na tle konkurencji.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Jak budować wizerunek?

Kreowanie wizerunku zarówno marki, jak i firmy, to proces wieloetapowy, wielopłaszczyznowy, o charakterze strategicznym. Składa się na niego wiele elementów takich jak chociażby system wartości, misje i cele, język komunikacji czy system identyfikacji wizualnej. Wszystkie te elementy mają za zadanie wyróżnić firmę na tle konkurencji, podkreślić jej wyjątkowość, a przede wszystkim przekonać do siebie potencjalnych klientów.

W efekcie całego procesu brandingowego otrzymujemy swego rodzaju wyobrażenie, które będzie komunikowane w otoczeniu firmy, aby docelowo wywoływać konkretne skojarzenia i emocje oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.

Rozwiązania

Opracowanie wizerunku to jednak tylko pierwszy etap przed jakim staje każda firma. Konieczne jest jego odpowiednie promowanie – budowanie świadomości marki pośród odbiorców, zwiększanie jej zasięgu, atrakcyjności i wiarygodności poprzed odpowiednio dobrane narzędzia marketingowe.

Odświeżanie wizerunku

Budowanie wizerunku w gruncie rzeczy nie jest procesem zamkniętym. Popularną praktyką pośród firm na całym świecie jest odnawianie go wraz z upływem czasu lub w określonych okolicznościach. Zmieniają się trendy, oczekiwania rynku oraz potrzeby klientów. Odświeżenie wizerunku (czyli z ang. rebranding) jest wyrazem nie tylko chęci pozostania atrakcyjną firmą dla odbiorców, ale i profesjonalizmu i umiejętności dopasowania się do rynkowych realiów.

Rebranding z reguły nie odrzuca zupełnie dotychczasowych elementów marki. Nadaje im wyłącznie nowy kształt i wymowę, dbając jednocześnie o spójność wizerunku. Jednak nawet jeśli zmiany dotyczą wyłącznie aspektów wizualnych marki (logotyp, kolorystykę itd.), nie jest to łatwe zadanie. Trzeba pamiętać, że obraz marki utrwala się w świadomości odbiorców przez całe lata. Zatem jakiekolwiek nieprzemyślane zmiany, mogą nie być jednoznacznie pozytywnie odbierane. Dlatego decydując się na odświeżenie wizerunku, trzeba mieć na uwadze przede wszystkim reakcje własnych klientów.

Zapytaj o ofertę
 

 

Branding i rebranding

Branding to zespół cech szczególnych marki, które wyróżniają ją na tle konkurencji i pozycjonują wśród odbiorców. Jest połączeniem warstwy wizualnej, nazwy, tożsamości, którą komunikuje i tego, jak finalnie jest postrzegana. Celem procesu brandingowego jest utrwalenie w świadomości odbiorców samej marki i zespołu cech, które ją reprezentują. W przypadku rebrandingu proces polega na trwałej zmianie postrzegania marki wśród odbiorców i jej pozycji na tle konkurencji. Nasi doświadczeni specjaliści będą niezbędnym wsparciem dla marki na każdym etapie budowania jej wizerunku.

Naming

Wiemy, jaki potencjał komunikacyjny tkwi w każdym słowie. Naming jest narzędziem i procesem, który pozwala nam znaleźć te właściwe słowa. Stworzenie unikatowej nazwy nie jest dziełem przypadku. Dobra nazwa doskonale przylega do charakteru marki i jej działań, przywołuje skojarzenia spójne z jej tożsamością, jest nośna komunikacyjnie, wspiera działania marketingowe. Poszukując tych właściwych nazw, opieramy się na wielopłaszczyznowej analizie – zarówno na etapie przygotowań, jak i weryfikacji pomysłów. Sprawdzamy również ich oryginalność, weryfikujemy dostępność pod kątem formalnym. Tworzymy takie nazwy, które mają potencjał w budowaniu sukcesu marketingowego Twojej firmy.

Wprowadzanie produktu na rynek

Naszych klientów wspieramy zarówno we wprowadzaniu nowego produktu na rynek, jak i jeszcze na wczesnym etapie jego kreowania. Pomagamy budować efektywne strategie marketingowe dostosowane do określonego rynku. Nasi specjaliści rekomendują rozwiązania poparte rozbudowanymi audytami i analizami. Zajmujemy się doradztwem marketingowym, technologicznym i biznesowym.  


Zapytaj o ofertę