Branding i rebranding

Brand to połączenie marki (czyli zespół znaków rozpoznawczych) z zagnieżdżonymi w umysłach konsumentów cechami określającymi tę markę.

Ideo Force specjalizuje się w projektach internetowych, lecz nie ograniczamy się tylko do tego medium. Realizując projekty bazujemy na naszym doświadczeniu, indywidualnych kompetencjach specjalistów oraz gromadzonych danych.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 205)
Napisz do mnie

Branding, rebranding i odświeżenie marki

Należy rozróżnić branding (czyli tworzenie nowej marki), rebranding (rewolucyjne zmiany postrzegania istniejącej marki) oraz odświeżenie marki (ewolucyjne zmiany postrzegania marki).

Branding jest to proces mający na celu budowanie świadomości marki. Polega na kreowaniu i utrwalaniu w pamięci konsumenta tajże marki oraz pozytywnych cech z nią związanych. Celem strategii brandingowej jest stworzenie marki, która odróżnia się od konkurencji, tym samym zmniejsza się liczba jej substytutów na rynku, a zwiększa elastyczność cenowa co przyczynia się do poprawy zysków.

W ramach brandingu zajmujemy przeprowadzeniem badań i analiz rynku, przeprowadzeniem badań marketignowych, wymyśleniem nazwy, zaprojektowaniem loga, stworzeniem zestawu cech marki, zaprojektowaniem strategii komunikacji oraz zagnieżdżaniem marki w świadomości konsumentów.

Rebranding polega na zmianie postrzegania danej marki przez konsumenta, nadanie jej w oczach konsumenta innych niż do tej pory cech. Działania jakie realizujemy w ramach rebrandingu są niejako rewolucją gdyż ilość i szybkość wprowadzania zmian wokół marki jest na wysokim poziomie. Rebranding jest bowiem całkowitą zmianą pozycjonowania i strategii marki. W ramach rebrandingu badamy status smarki, sprawdzamy jak daje sobie radę na rynku, analizujemy jej substututy na rynku i na tej podstawie przygotowujemy plan zmian.

Odświeżenie marki związane jest z rozwojem rynku, rozwojem produktu bądź usługi i generalnie dostosowaniem do zmieniających się warunków zewnętrznych. Często takie odświeżenie ogranicza się do liftingu loga, przebudowy strony internetowej, zmianie sposobu komunikacji np. w mediach społecznościowych,

Dlaczego warto?

Dobrze przeprowadzony proces brandingu często stanowi fundament do wzrostu i rozwoju. Badania marketingowe będące częścią większego procesu są konieczne do optymalnego zaplanowania kampanii reklamowych. Badania rynku natomiast są w stanie pokazać jakie podejmować działania i jak komunikować, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Z racji tego, że branding jest etapem tworzenia tożsamości i odrębności marki oraz budowania jej unikalnej pozycji na tle innych marek istotnym celem naszych działań w tej fazie jest stworzenie wyróżniającego wizerunku marki.

Rebranding wydaje się być potrzebny jeśli marka przyciąga niewłaściwych klientów, marka nie zaspokaja potrzeb Twoich odbiorców, obietnica marki nie jest zgodna ze zmienionymi zasadami funkcjonowania firmy, rozwój biznesowy zwolnił, logo i wygląd są przestarzałe (choć w tym przypadku może wystarczyć tylko odświeżenie marki). Często rebranding jest też nieodzowny przy fuzjach, przejęciach oraz internacjonalizacji.

Warto mieć również świadomość, że cyfrowa transformacja społeczeństwa sprawia, że ​​niektóre sektory muszą się zmieniać na nowo.

Zapytaj o ofertę na działania dla Twojej marki

Jak pracujemy?

Pomagamy markom naszych klientów rozwijać skrzydła w internetowej rzeczywistości, wygrywać z konkurencją i odnosić sukcesy. Służymy naszą wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, zapewniając pełną opiekę marketingową.

Prace nad tworzeniem marki zaczynamy od diagnozy sytuacji, określenia potrzeb klienta, określenia potrzeb rynku oraz od głębokiego wniknięcia w całą sytuację biznesową. Następnie w zależności od budżetu, potrzeb i sytuacji planujemy zakres prac zdając sobie sprawę, że nie zawsze firmy potrzebują rozbudowanych dokumentów i nie zawsze jest potrzeba aby branding obejmował wszystkie elementy.

Po poznaniu klienta i kontekst biznesowego przystępujemy do pracy myśląc o brandingu szerzej niż większość innych agencji. Nasze działania oprócz klasycznych elementów dotyczą także interfejsu strony internetowej, planowania interakcji, projektowania produktów cyfrowych oraz tworzenia kampanii reklamowych.

Swój czas i umiejętności oddajemy do dyspozycji naszych klientów. Reagujemy na potrzeby, konsultujemy pomysły i służymy radą. Wiedza oraz doświadczenia pozwalają nam skutecznie realizować każde, nawet najbardziej wymagające zadania. Wierzymy jednak, że najlepsze efekty osiąga się przy wzajemnej współpracy, dlatego to klient zawsze jest dla nas najważniejszy. To on, jak nikt inny, zna swoją własną działalność. Podstawą do naszych działań zawsze jest finalny cel jaki chce osiągnąć nasz klient.

Dlaczego my?

  • Mamy na koncie zrealizowanych ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Zawsze służymy naszą wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, zapewniając pełną opiekę marketingową.
  • Specjalizujemy się w kanałach cyfrowych. Dlatego świetnie poradzimy sobie w stworzeniu optymalnej strategii działań online, pozostawiając przestrzeń na działania offline (ATL) dla partnerów specjalizujących w tej płaszczyźnie.
  • Świetnie potrafimy współpracować z domami mediowymi – niejednokrotnie byliśmy partnerem w implementacji (egzekucji) strategii koncentrując nasze działania na Internecie (mediach cyfrowych).
  • Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie każda firma potrzebuje silnych inwestycji w markę oraz, że strategia rozwoju równie dobrze może być oparta na budowaniu relacji z klientami czy poszerzaniu kanałów dystrybucji.
  • Pracowaliśmy m.in. dla marek takich jak: BPH TFI, LexisNexis, LG Electronics, Fotojoker, Wolters Kluwer Polska, Multifarb, Melvit, KUKE Finance, Targi Kielce, GlaxoSmithKline, iParts, Uniformix, Bratex, Norsk Maritimt Forlag AS, Instal-Projekt, Sklepkawa, Cobi, Pratt & Whitney Rzeszów. Kliknij, aby zobaczyć listę naszych klientów