Audyty sklepów internetowych

Kompleksowy audyt e-commerce, który proponujemy zawiera w sobie: audyt UX, audyt SEO, audyt kampanii Google Ads oraz audyt kampanii Facebook Ads.

Sprzedaż to główny cel istnienia sklepu internetowego. Niestety z powodu błędów w działaniu sklepu (UX), braku optymalizacji pod pozycjonowanie (SEO) czy źle prowadzonych kampanii promocyjnych e-commerce cechuje się niską skutecznością. Pomagamy to zmienić i sprawiamy, że e-commerce generuje dużą ilość wysokojakościowych transakcji.

Krzysztof Wójcik
Krzysztof Wójcik
Account Manager
  • tel. 510 216 678
Napisz do mnie

Audyt w e-commerce

Audyt sklepu internetowego jest kompleksową analizą elementów witryny e-commerce pod kątem użyteczności, SEO oraz prowadzonych działań sprzedażowych poprzez Facebook Ads oraz Google Ads. Wynikiem audytu jest raport, czyli dokument zawierający szereg rekomendacji, których wprowadzenie doprowadzi do maksymalizacji transakcji oraz podniesienia ich jakości (zwieszenie wartości koszyka, upselling, crossseling).

Serwis ma spełniać ich oczekiwania względem funkcjonalności związanych z przeglądaniem oferty, złożeniem zamówienia (np. opcje koszyka zakupowego), dokonaniem płatności. W usprawnianiu strony sklepu internetowego nie możemy zapominać o robotach wyszukiwarki.  Spełnienie wymogów Google skutkuje wysoką pozycją strony w wynikach, co nie tylko zwiększa rozpoznawalność i zaufanie internautów, generując ruch na stronie, ale wspomaga kampanie reklamowe.

Audyty sklepów – zalety

Audyt sklepu internetowego i prowadzonych kampanii znacząco przyczynia się do realizacji celów biznesowych. Poniżej przedstawimy główne zalety audytu. Należy jednak pamiętać, że dotyczą one większości sklepów. W zależności od potrzeb, audyt SEO, UX, kampanii Google Ads czy Facebook Ads, może przynieść znacznie więcej korzyści. Wszystko zależy od tego, jakie potrzeby ma sklep internetowy i w jakiej kondycji znajduje się witryna.

Decydując się na audyt sklepu internetowego, kampanii, badania użyteczności i wdrażanie zaleceń wynikających z analizy zyskujesz:

  • zwiększenie średniej wartości koszyka,
  • znaczną poprawę współczynnika konwersji,
  • wykrycie nieprawidłowości na stronie sklepu wraz z planem naprawczym,
  • otrzymanie informacji o kampanii reklamowej pozwalających na zatrzymanie błędów,
  • poprawę doświadczeń użytkowników Twojego sklepu,
  • zwiększenie sprzedaży i efektywności reklamy, 
  • dotarcie do użytkowników skłonnych do zakupu,
  • większa liczbę klientów powracających do sklepu, 
  • wygenerowanie konwertującego ruchu na stronie sklepu internetowego, 
  • poprawę widoczności w Google i usługach (np. Google Zakupy),
  • poznanie zachowań klientów sklepu (np. dlaczego opuszczają stronę, porzucają koszyk),
  • usprawnienie procesu zakupowego.
Porozmawiajmy o audycie Twojego e-commerce!

Audyt UX

UX (user experience) to suma doświadczeń użytkownika podczas korzystania z rozwiązania, którym może być np. strona internetowa. Badania UX w e-commerce koncentrują się na poprawie funkcjonalności serwisu i są ściśle związane z odczuciami użytkownika. Chcąc poznać doświadczenia konsumenta w zetknięciu ze sklepem, warto zainwestować w audyt UX. Zwłaszcza, jeśli obserwujemy zahamowanie sprzedaży bądź spadek. Dlaczego? Problemy, jakie klient napotyka na ścieżce zakupowej oddziałują na jego decyzje, ale i kształtują opinię o marce.

Podczas audytowania witryny bierzemy pod uwagę m.in. układ i funkcjonalność poszczególnych elementów oraz architekturę serwisu i przejrzystość informacji. Wszystko to przy zastosowaniu dobrych praktyk użyteczności, znajomości trendów i oczekiwań konsumentów w e-commerce. Korzystamy z metod analitycznych wykazujących największą skuteczność. W zależności od potrzeb witryny, może to być analiza heurystyczna, wędrówka poznawcza czy lista kontrolna.

Audyt SEO

Działania SEO dotyczą strony i czynników zewnętrznych wpływających na widoczność witryny w sieci. Kompleksowe badanie sklepu internetowego pod kątem SEO pozwala poznać nieprawidłowości osłabiające funkcjonowanie strony i opracować mechanizmy pozwalające jeszcze skuteczniej sprzedawać. Audyt SEO pozwala odpowiedzieć na kluczowe pytania dotyczące zajmowanej przez stronę pozycji w Google. Audyt w przypadku sklepu internetowego ma szczególne znaczenie, ponieważ najwyższe pozycje w Google generują najwięcej ruchu.

Audyt SEO obejmuje analizę elementów on-site, czyli w obrębie witryny oraz off-site, czyli czynniki zewnętrzne. Podczas audytu badamy m.in.: strukturę i nawigację strony sklepu internetowego, poprawność kodu HTML, indeksowanie, nagłówki (w tym poprawność słów kluczowych), linki prowadzące do strony, sygnały z mediów społecznościowych. Przeprowadzenie audytu SEO zaleca się przede wszystkim wówczas, gdy brakuje efektów pozycjonowania, pozycji strony w wyszukiwarce spada, a także podczas tworzenia nowej witryny lub aktualizacji istniejącej.

Audyt kampanii Google Ads

Obecnie reklama w e-commerce jest nie tylko dodatkową opcją prezentacji oferty, ale koniecznością. Główne korzyści reklamy to sprzedaż, budowanie przewagi konkurencyjnej (a ta w branży e-commerce jest niemała) i wzrost rozpoznawalności.  Reklama w wyszukiwarce i usługach Google wymaga odpowiedniego przygotowania i po uruchomieniu, ciągłego monitorowania. Narzędzie Google Ads pozwala na efektywne prowadzenie kampanii reklamowych, ale należy mieć na uwadze, że wdrożone rozwiązania wymagają kontroli. Dotyczy to również obsługi konta reklamowego. 

Dla sklepu internetowego oferujemy audyt kampanii Google Ads, którego wyniki pozwolą skutecznie zarządzać reklamą. Podczas audytu weryfikujemy połączenie konta z usługami i narzędziami Google (np. Google Merchant Center, Google Analytics), sprawdzamy kody śledzące i kody remarketingu dynamicznego, analizujemy konto i kampanię (np. pod kątem danych demograficznych),  przeprowadzamy konfigurację reklam i grup odbiorców oraz weryfikujemy mierzenie konwersji.  

Audyt kampanii Facebook Ads

Social media w e-commerce odgrywają szczególną rolę. Budowanie społeczności wpływa na sprzedaż, pozyskiwanie nowych klientów i poprawia jakość ruchu przychodzącego. Podobnie, jak w Google, w social media możemy prowadzić kampanie reklamowe. Angażują one użytkowników, kreują wizerunek marki, pozwalają na prezentowanie produktów, kierują na stronę sklepu internetowego. Markom wspierającym działania sklepu internetowego poprzez reklamę na Facebooku, proponujemy audyt kampanii Facebook Ads.

Audyt zaczynamy od sprawdzenia celu kampanii (powinien być zgodny z celem biznesowym), który jest jednym z pierwszych kroków w konfiguracji reklam. Następnie na podstawie analizy branży klienta i konkurencji sklepu, sprawdzamy m.in. prawidłowość targetowania reklam i harmonogramu. Analizie poddajemy również kreacje reklamowe, często opierając się na upodobaniach użytkowników poznanych dzięki testom A/B. Sprawdzamy, czy konto ma prawidłowe połączenie z Pixelem Facebooka (umożliwia remarketing) oraz odpowiednie zliczanie konwersji z social media przez Google Analytics.

Przeprowadzimy kompleksowy audyt Twojego e-commerce!

Jak pracujemy?

Prowadzenie sklepu online to proces. Nie ma możliwości wprowadzenia jednej zmiany na długi czas, jak i działanie bez wykorzystania narzędzi. Kilkunastoletnia obecność w e-commerce pozwala nam projektować rozwiązania, które prowadzą do osiągania przez klientów ich własnych założeń. Jednak każde rozstrzygnięcie ma solidną bazę, którą w przypadku sklepu internetowego jest audyt.  

Usługa, na którą składa się audyt sklepu internetowego i audyt kampanii reklamowej w Google i na Facebooku obejmuje przygotowanie raportu, w którym (w zależności od typu audytu) znajdzie się m.in. propozycja narzędzi, wynik badania komunikacji z klientem, analiza profilu w social media, uwagi dotyczące sklepu i kampanii reklamowej. Wyniki analizy SEO, UX i kampanii związane są z danymi o rynku i konkurencji oraz informacjami uzyskanymi bezpośrednio od klienta. 

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i jednocześnie profil marki na Facebooku, zalecamy całościowe spojrzenie na kanały i środki komunikacji z klientami. Może zdarzyć się, że prawidłowo skonfigurowana kampania, np. z użyciem jednego z najbardziej skutecznego narzędzia Facebook Ads nie przyniesie oczekiwanych efektów. Jeśli użytkownik zostanie przekierowany do strony Twojego sklepu, a ta nie spełni jego oczekiwań i przysporzy trudności, najprawdopodobniej szybko przejdzie do innej – konkurencyjnej. Czasami nawet z pozoru nieistotny element przyczyni się do poprawy użyteczności strony (np. optymalizacja treści i nagłówków).

Efekty naszych prac

E-marketing dla Cobi SA – polski producent, importer i dystrybutor licencjonowanych zabawek powierzył nam zaprojektowanie i wykonanie strony sklepu, opracowanie mechanizmu komunikacji zgodnej z oczekiwaniami klientów, przygotowanie treści i obsługę profilu w social media oraz pozycjonowanie. Wynikiem współpracy było zwiększenie liczby odsłon serwisu, pozyskanie klientów i wzrost transakcji. 

Pozycjonowanie dla iParts Sp. z o. o. – dla marki sprzedającej zamienne części samochodowe przeprowadziliśmy optymalizację strony, prace pozycjonerskie wraz z wyborem słów kluczowych oraz działania marketingowe angażujące użytkowników. Efekty współpracy były zgodne z założeniami. Podniosła się świadomość marki, zwiększyła aktywność użytkowników strony i wzrosła sprzedaż.

Zwiększanie skuteczności e-commerce PSB Mrówka – jedna z najpopularniejszych i najdynamiczniej rozwijających się sieci marketów budowlanych w Polsce, zleciała nam poprawę efektywności serwisu. Na podstawie badań i analizy wyników, przebudowaliśmy drugi etap składania zamówienia, redukując elementy dodatkowe i optymalizując ścieżkę zakupową. Rezultatem wdrożonych rozwiązań była skuteczność platformy e-commerce, w tym podniesienie współczynnika konwersji i realizacji celów oraz poznanie zachowań i motywacji użytkowników serwisu.

Zapytaj o ofertę
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
kontakt // ideoforce.pl