Optymalizacja sprzedaży

"Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować". Johann Wolfgang Goethe

Jak najwyższy współczynnik konwersji jest marzeniem każdego właściciela sklepu internetowego – świadczy to o wysokiej atrakcyjności oferty oraz o odpowiedniej jakości pozyskiwanego ruchu.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • 17 860 21 86 (wew.: 159)
Napisz do mnie

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji wyrażany jest procentowo i ma na celu określenie ilości osób, które wykonały oczekiwane działanie. Może to być: średni czas przebywania na stronie, wejście do działu kontakt, wysłanie email, wypełnienie formularza kontaktowego czy też najważniejsze w sklepach online - dokonanie zakupu.

Na przykładzie kampanii display współczynnik konwersji może oznaczać np. stosunek osób, które kliknęły w naszą reklamę w porównaniu z osobami, jakie wykonały określoną interakcję. Przykładowo, jeżeli w nasz banner kliknęło 100 osób, a 3 osoby po przejściu na podstronę wypełniły formularz to wówczas współczynnik konwersji wyrażany jest procentowo według wzoru 3/100 * 100% = 3%.

Rozwiązania

Optymalizacja współczynnika konwersji polega na uzyskaniu jego jak najwyższych wartości procentowych, a co za tym idzie – jak największej ilości konwertujących osób. Warto dokładnie analizować poszczególne kampanie marketingowe za pośrednictwem narzędzi analitycznych, ale także przeprowadzać dokładne badania UX/UI, które w zakresie działań onsite są w stanie zwiększyć współczynnik konwersji nawet o kilkaset procent!

Testy A/B – na czym to polega?

Jednym z najpopularniejszych, dostępnych narzędzi do zwiększenia współczynnika konwersji są testy A/B. Charakteryzują się one małą inwazyjnością (można je skutecznie przeprowadzać na największych projektach), przez co są chętnie przeprowadzane przez specjalistów. Testy A/B polegają na przygotowaniu dwóch różnych wariantów np. landing page’a, jaki zostanie wyświetlony użytkownikom. Badanie to polega to na wyłonieniu najbardziej optymalnego wariantu dla potencjalnych klientów, co przekłada się na zwiększone efekty prowadzonych działań marketingowych.

Zapytaj o ofertę