Porównywarki cenowe

"Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować". Johann Wolfgang Goethe

Porównywarki cenowe to jeden z najlepiej konwertujących kanałów w polskim sektorze e-commerce. W jaki sposób można skutecznie promować ofertę sklepu w porównywarkach cenowych?

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • 17 860 21 86 (wew.: 159)
Napisz do mnie

Product feed

W Polsce istnieje kilka porównywarek cenowych, które są w stanie przynosić zadowalające efekty dla właścicieli sklepów internetowych. Warto wśród nich wymienić m.in. Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skapiec.pl czy Okazje.info. Aby wyświetlać produkty swojego sklepu internetowego w porównywarce cenowej, należy posiadać aktywne konto oraz dedykowanego product feeda (czyli plik XML z ofertą sklepu), wykonanego w określonej specyfikacji (najczęściej każda z porównywarek posiada dedykowaną specyfikację).

W ramach współpracy zajmujemy się założeniem kont w wybranych porównywarkach, stworzeniem pliku XML oraz jego stałą optymalizacją.

Dostępne modele rozliczeniowe

Porównywarki cenowe bazują na modelu rozliczeniowym CPC (koszt za kliknięcie). W większości z nich można modyfikować stawki, w celu wyświetlania się nad konkurencją. Stawka nie jest jednak jedynym czynnikiem, jaki ma wpływ na pozycję naszej reklamy – skrypty porównywarek biorą pod uwagę także m.in. cenę produktu, ilość opinii wystawionych przez klientów na profilu danego sklepu. Oprócz wyświetlania produktów na tzw. listingach, porównywarki cenowe oferują także dodatkowe promowanie oferty sklepu, za pośrednictwem np. bannerów na stronie głównej, czy określonych kategoriach – tu najczęstszym modelem rozliczeniowym będzie z kolei CPM (koszt za tysiąc wyświetleń banneru).

Optymalizacja pliku produktowego

Dobrze przygotowany plik produktowy stanowi jeden z podstawowych składników sukcesu w porównywarkach cenowych. Warto zadbać o to, aby product feed zawsze zawierał aktualną ofertę poprzez cykliczne pobieranie aktualnych cen oraz stanów dostępności produktów ze strony sklepu – to zapobiegnie wprowadzaniu klientów w błąd.

Co prawda, to niska cena jest głównym powodem odwiedzania porównywarek cenowych, ale jak pokazuje nasze doświadczenie – nie jest to czynnik determinujący, gdyż klienci równie często zwracają uwagę na takie czynniki jak darmowa dostawa, ilość pozytywnych opinii, czy dostępne metody płatności w danym sklepie.

Zapytaj o ofertę