Zwiększanie sprzedaży

"Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować". Johann Wolfgang Goethe

Wysokość sprzedaży jest jednym z tych czynników, które decydują o powodzeniu marki na rynku. Wiemy, jak skutecznie wpływać na jej poziom.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • 17 860 21 86 (wew.: 159)
Napisz do mnie

Jak sprzedawać więcej?

Ilość transakcji czy wartość przeciętnego koszyka zakupowego jest zależna od wielu czynników. Składają się na nią między innymi takie elementy jak popularność i znajomość marki, atrakcyjność samej oferty handlowej, jak i zapotrzebowanie rynkowe na konkretny produkt czy usługę.

Z tego względu niezwykle ważnym jest realizowanie opracowanego scenariusza zwiększania sprzedaży. Kluczowym dla odniesienia sukcesu jest przede wszystkim znajomość swojego klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości.

Dzięki temu możliwe jest nie tylko opracowanie atrakcyjnej oferty, ale także dobór odpowiednich narzędzi promocji i komunikacji, które zachęcą odbiorcę do zainteresowania się konkretną marką i jej produktami.

A przykucie uwagi konsumenta, to już połowa drogi do konwersji.

Rozwiązania

Zwiększanie sprzedaży, to wielopłaszczyznowa aktywność skupiona wokół marki i jej oferty. Z jednej strony ma na celu dotarcie z odpowiednim przekazem do właściwego odbiorcy, z drugiej zachęcić go do zakupów, a jeszcze z trzeciej musi usunąć wszystkie przeszkody z procesu zakupowego.

Zakupowe „call to action”

Wielokrotnie spotykaliśmy się z sytuacjami, w których firmy (a w szczególności e-commerce) nie osiągały optymalnej wielkości sprzedaży. Marki były rozpoznawalne, miały wysokie pozycje w Google, ruch na serwisach internetowych był na zadowalającym poziomie a jednak ilość konwersji była niższa niż przewidywane.

Potencjalne problemy mogą znajdować się na różnych, czasem bardzo subtelnych płaszczyznach. Mogą dotyczyć użyteczności serwisu, źle kierowanych przekazów reklamowych, czy zachęty do działania (tzw. call to action). Trzeba pamiętać, że przy całej różnorodności grup docelowych u podstaw każdy konsument jest osobą wygodną, lubiącą mocno personalizowane komunikaty, a często też mocno niezdecydowaną.

Zapytaj o ofertę