Elastyczność w podejmowaniu decyzji biznesowych i szybka adaptacja do zmieniających się okoliczności, to cenne atuty każdego przedsiębiorcy. Jednak pozostawione same sobie, nie zawsze przynoszą spodziewane efekty. Wymagają odpowiednio mocnej podstawy w postaci przemyślanego planu działania, wyznaczenia celów i sposobów ich osiągnięcia. Taką rolę spełnia właśnie strategia marketingowa, która razem z firmową księgą znaku i biznes planem, powinny stanowić jedne z najważniejszych dokumentów w każdej organizacji.
Strategia e-marketingowa skupia się na specyficznym, nieustannie rozwijającym się rynku interaktywnym, który w wielu przypadkach zaczyna dominować nad bardziej klasycznymi mediami. Dostarcza ogromnych możliwości promocji, sprzedaży i budowania wizerunku, dlatego prowadzone w nim działania nie mogą być chaotyczne. Przygotowanie takiego dokumentu zawsze warto powierzyć specjalistom, którzy na co dzień opiekują się markami w sieci. Świetnie znają sieciowe narzędzia, mają odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz rozeznanie w aktualnych trendach.