Strategie e-marketingowe

"Najważniejszy w każdym działaniu jest początek". Platon

Współczesny marketing, zarówno ten online, jak i offline, to rozbudowane dziedziny, wymagające odpowiedniego planowania. Brak jasno określonych celów i odpowiednio dobranych narzędzi promocji, w najlepszym przypadku grozi znacznym ograniczeniem efektów podejmowanych działań.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 205)
Napisz do mnie

Planuj z wyprzedzeniem

Elastyczność w podejmowaniu decyzji biznesowych i szybka adaptacja do zmieniających się okoliczności, to cenne atuty każdego przedsiębiorcy. Jednak pozostawione same sobie, nie zawsze przynoszą spodziewane efekty. Wymagają odpowiednio mocnej podstawy w postaci przemyślanego planu działania, wyznaczenia celów i sposobów ich osiągnięcia. Taką rolę spełnia właśnie strategia marketingowa, która razem z firmową księgą znaku i biznes planem, powinny stanowić jedne z najważniejszych dokumentów w każdej organizacji.

Strategia e-marketingowa skupia się na specyficznym, nieustannie rozwijającym się rynku interaktywnym, który w wielu przypadkach zaczyna dominować nad bardziej klasycznymi mediami. Dostarcza ogromnych możliwości promocji, sprzedaży i budowania wizerunku, dlatego prowadzone w nim działania nie mogą być chaotyczne. Przygotowanie takiego dokumentu zawsze warto powierzyć specjalistom, którzy na co dzień opiekują się markami w sieci. Świetnie znają sieciowe narzędzia, mają odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz rozeznanie w aktualnych trendach.

Podglądaj konkurencję i analizuj

Konkurencja – nie tylko ta bezpośrednia, ale i dalsza – zawsze jest źródłem wartościowych danych. Znajomość prowadzonych przez nią działań, pozwala modyfikować własną aktywność tak, aby budować przewagę rynkową.

Współczesna rzeczywistość dostarcza licznych narzędzi pozwalających monitorować i analizować firmy w sieci. Dla naszych klientów przeprowadzamy zarówno jednorazowe analizy marketingowe, jak i regularne, okresowe raportowanie, pozwalające na obserwację zmian zachodzących w ich biznesowym otoczeniu.

Elementy naszych strategii

Nie ma jednego uniwersalnego wzoru strategii e-marketingowej. Taki dokument jest za każdym razem przygotowywany indywidualnie dla każdego klienta. Poszczególne elementy dopasowuje się do jego potrzeb, oczekiwań i specyfiki.

Z reguły pośród segmentów opracowywanych w strategii znajdują się:

  • analiza marketingowa konkurencji
  • opis grup docelowych
  • określenie punktów styczności klienta z marką
  • strategia i język komunikacji marki
  • opis narzędzi promocji
  • strategia działań marketingowych w poszczególnych kanałach
  • harmonogram działań promocyjnych
  • sposoby realizacji celów wizerunkowych, komunikacyjnych, informacyjnych i sprzedażowych.

 

Obserwuj rynek

Dobra strategia nie może powstać ani istnieć bez odpowiedniego kontekstu. Jej stworzenie wymaga zatem znajomości nie tylko aktualnych trendów oraz licznych narzędzi promocyjnych, ale także samego klienta i branży.

Dlatego każdy projekt zaczynamy od poznania jego specyfiki – potrzeb, możliwości i uwarunkowań. Staramy się zrozumieć, jak działają i myślą jego klienci, aby wiedzieć jak do nich skutecznie dotrzeć. W ten sposób gromadzimy stopniowo coraz więcej informacji, które pozwalają nakreślić zastaną rzeczywistość. Dopiero kolejnym etapem jest przygotowanie dokumentu strategicznego.

Zapytaj o ofertę