Sprzedaż na Instagramie

Ogromna społeczność Instagrama to gwarancja sukcesu dla Twojego biznesu.

Instagram dla wielu to okno na świat pełne inspiracji i szalonych pomysłów. Jest to jednak ciągle rozwijające się środowisko dla sprzedawców, które ma za zadanie zwiększanie świadomości marki i zysków.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Instagram Checkout

Według badań aż 70% użytkowników Instagrama korzysta z aplikacji do wyszukiwania marek, z tego 72% twierdzi, że kupiło produkt, który zobaczyli na tej platformie.

Aktualnie w Polsce z platformy korzysta ponad 6,5 mln użytkowników, a wynik ten ma tendencję wzrostową. Instagram tworzą osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami.

Widząc coraz częściej charakter marketingowo-handlowy jaki dominuje na platformie, twórcy postanowili wdrożyć własny marketplace – Intagram Checkout. Rozwiązanie, które ma zapewnić sprzedaż z prawdziwego zdarzenia. Checkout umożliwia użytkownikom kupowanie bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności przechodzenia rozwiniętego procesu transakcyjnego w obrębie serwisu.

Sprzedaż na Instagramie

Instagram Checkout pozwala angażować obserwujących do bezpośrednich zakupów w aplikacji, bez niepotrzebnych przekierowań, długiej ścieżki zakupowej w koszyku i ciągłego dodawania karty kredytowej w każdym sklepie.

Usługa ta nie jest jeszcze dostępna w Polsce i nie ma konkretnych informacji, kiedy się pojawi, lecz z pewnością jest to bliżej niż dalej. Warto być więc przygotowanym na wejście tej usługi do Polski i być jednym z pierwszych zyskujących konwersję.

Instagram Checkout to funkcja, przez którą każdy produkt zauważony w poście będzie można bezproblemowo i szybko kupić za pośrednictwem wbudowanej witryny sklepowej. Płatności będą odbywać się za pośrednictwem kart płatniczych lub PayPal. Instagram będzie pobierał niewielką opłatę za każdą transakcję.

instagram checkout - sprzedaż na instagramie

Rozwiązanie to nie będzie regionalizowane, więc wejście w świat Instagram Checkout pozwoli dotrzeć do ponad miliarda użytkowników na całym świecie. Instagram Checkout jest bez wątpienia krokiem naprzód dla użytkownika, a także zapewni wiele korzyści także i Tobie.

Obsłużymy Twój Instagram i zwiększymy sprzedaż produktów!

Zalety Instagram Checkout

  • Większa konwersja : zwiększasz zasięg dzięki setkom, jeśli nie milionom ludzi, którzy podążają za twoją marką. Jeśli posiadasz dużą grupę odbiorców, usługa Checkout pomoże przekształcić obserwujących w rzeczywistych nabywców.
  • Obniżenie kosztów sprzedaży: z jednej strony Instagram Checkout daje szansę na zmniejszenie kosztów konwersji przez sprzedaż na Instagramie z drugiej pokazanie się jako nowoczesna firma nadążająca za najnowszymi trendami.
  • Skrócony proces zakupowy: ludzie zainteresowani Twoim produktem wystarczy, że stukną kilka razy po ekranie, kwota zostanie pobrana z przypisanej karty kredytowej i przedmiot jest gotowy do wysyłki. Oferowanie tak wygodnego sposobu zakupu produktów przekona klienta do wybrania Ciebie w stosunku do konkurencji.
  • Natychmiastowa obecność na urządzeniach mobilnych: zakupy na Instagramie to także świetna okazja dla mniejszych marek, które nie chcą tworzyć sklepu internetowego, ale nadal chcą zaangażować odbiorców wykorzystujących w codziennym życiu głównie urządzenia mobilne.
  • Brak danych: cała transakcja jest obsługiwana przez Instagram, sprzedawca przy kasie otrzyma tylko zamówienie i pieniądze. Nie będzie więc możliwe wysłanie spersonalizowanych reklam do klientów, którzy już kupili Twój produkt. Nowoczesny klient to taki, który za wszelką cenę chcę ochronić swoje dane, więc tym bardziej będzie wolał skorzystać z tej formy zakupów.
     

Dla kogo sprzedaż na Instagramie?

Sprzedaż na Instagramie to dla niektórych sprzedawców ogromna szansa, ale nie jest to odpowiednia platforma dla wszystkich. Instagramowa funkcja e-commerce jest obecnie dostępna dla sprzedawców, którzy w swoim asortymencie posiadają wyłącznie produkty, a nie usługi.

Kto najwięcej może skorzystać na wejściu Checkout do polski:

  • Sprzedawcy internetowi na wczesnym etapie działalności. Młodzi detaliści, którzy nie mają odpowiednich funduszy na budowanie własnego sklepu internetowego. Mogą zacząć sprzedawać w pierwszej kolejności za pośrednictwem marketplace na Instagramie.
  • Firmy chcące rozwinąć swój e-commerce. Niska bariera wejścia oznacza, że każdy może rozpocząć swoją przygodę w Instagram Checkout, niemalże natychmiastowo. Pozwoli to zyskać dodatkowy kanał sprzedaży, jak również bardziej wypromować się w świadomości klienta.
  • Detaliści z ograniczonymi produktami. Produkujesz tylko jedną rzecz, ale za to jesteś w tym profesjonalistą? Checkout na Instagramie będzie dla Ciebie prawdziwym dobrodziejstwem. Będzie można linkować wszystkie posty do danego produktu.
  • Ugruntowani detaliści na Instagramie. Firmy posiadające już sporą rozpoznawalność na tej platformie, otrzymają ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Jeśli duża część Twoich klientów obserwuje Cię na Instagramie, jest wysoko prawdopodobne, że wybiorą również zakup Twoich produktów przez ten serwis.
     
Zapytaj o ofertę

 

Jak pomożemy odnieść Ci sukces?

Prowadząc profile firmowe na Instagramie dla naszych klientów badamy obecną sytuację firmy oraz rynku. Współpraca zawsze rozpoczyna się od analizy celów i oczekiwań sprzedażowych. Dzięki zebranym informacjom opracowujemy strategię oraz plan działań.

Jeśli zaczynasz przygodę z Instagramem pomożemy Ci w zbudowaniu profilu firmowego biorąc pod uwagę dotychczasowy stan i sprawdzeniu działań konkurencji. Dzięki temu jesteśmy wstanie wypracować, unikalny język komunikacji z odbiorcami.

instagram checkout

Budujemy spójną i skuteczną strategię działania. Potrafimy wizualnie wzbudzić i przekazać emocje, wiemy jakie grafiki są interesujące dla określonej grupy odbiorców. Bardzo ważnym elementem jest ustalenie harmonogramu publikacji postów i produktów, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał.

Dbamy o dobrą integrację z użytkownikami, by czuli zainteresowanie ze strony marki, która chce rozmawiać i wychodzi z inicjatywą.  Na bieżąco sprawdzamy liczbę obserwujących, polubień i zasięgi, jakie dają przygotowane przez nas posty na profilu. Wyciągamy z danych wnioski i optymalizujemy działania.

Przekładamy naszą wiedzę na wyższą sprzedaż Twoich produktów.

Zapytaj o ofertę
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.