Branding i rebranding

Brand to połączenie marki, czyli zespołu znaków rozpoznawczych, z zagnieżdżonymi w umysłach konsumentów cechami określającymi tę markę. Pomożemy Ci stworzyć brand, którym wyróżnisz się w swojej branży lub odświeżyć wizerunek.

Każda marka jest na innym etapie. Może być marką silną o ugruntowanej pozycji, marką, która buduje swoją rozpoznawalność, albo marką chcącą zmienić swój wizerunek. Wspieramy marki, które chcą budować świadomość wśród konsumentów. W zależności od Twoich potrzeb możemy Ci zaoferować branding i rebranding.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Branding

Co to jest branding? Branding to inaczej proces mający na celu budowanie świadomości marki. Polega na kreowaniu i utrwalaniu w pamięci konsumenta marki oraz pozytywnych cech z nią związanych. Celem strategii brandingowej jest stworzenie marki, która wyróżnia się swoimi produktami, sposobem komunikacji, obsługą. 

W ramach brandingu zajmujemy się prowadzeniem badań marketingowych rynku, wymyślamy nazwę, projektujemy logo, tworzymy zestaw cech wyróżniających markę, hasła reklamowe, opracowujemy strategię komunikacji i sposoby na budowanie świadomości marki. Wszystko to jest spójne i charakterystyczne dla brandu, a dzięki temu klienci szybko kojarzą markę wśród wielu innych, mających podobną ofertę.

Rebranding i odświeżenie marki

Rebranding polega na zmianie postrzegania danej marki przez konsumenta, nadanie jej w oczach konsumenta innych niż do tej pory cech. Działania jakie realizujemy w ramach rebrandingu są niejako rewolucją gdyż ilość i szybkość wprowadzania zmian wokół marki jest na wysokim poziomie. Rebranding jest bowiem całkowitą zmianą pozycjonowania i strategii marki. W ramach rebrandingu badamy status smarki, sprawdzamy jak daje sobie radę na rynku, analizujemy jej substututy na rynku i na tej podstawie przygotowujemy plan zmian.

Odświeżenie marki związane jest z rozwojem rynku, rozwojem produktu bądź usługi i generalnie dostosowaniem do zmieniających się warunków zewnętrznych. Często takie odświeżenie ogranicza się do liftingu loga, przebudowy strony internetowej, zmianie sposobu komunikacji np. w mediach społecznościowych,

Zadbamy o Twój wizerunek w Internecie!

Dlaczego warto?

Dobrze przeprowadzony branding wpływa na rozwój marki. Badania marketingowe będące częścią większego procesu, są potrzebne do optymalnego zaplanowania kampanii reklamowych. Z kolei badania rynku są pokazują, jakie działania firma powinna podejmować i jak się komunikować, by wyróżnić się na tle konkurencji. Z racji tego, że branding jest etapem tworzenia tożsamości i odrębności marki oraz budowania jej unikalnej pozycji na tle innych marek, celem naszych działań jest stworzenie wyróżniającego wizerunku marki.

Rebranding jest potrzebny, jeśli marka przyciąga niewłaściwych klientów, marka nie zaspokaja potrzeb swoich klientów, a obietnica marki nie jest zgodna z zasadami funkcjonowania firmy. Powinno się go zrobić również, jeśli rozwój biznesowy firmy spowolnił, a logo i wygląd są przestarzałe (w tym przypadku może wystarczyć tylko odświeżenie marki). Często rebranding jest też nieodzowny przy fuzjach, przejęciach oraz internacjonalizacji. Wszystkie firmy i marki muszą pracować nad swoim wizerunkiem w intrenecie i komunikacją z klientami. Warto mieć również świadomość, że cyfrowa transformacja sprawia, że ​​firmy z niektórych branż muszą szczególną uwagę poświęcić swojej marce. 

Jak pracujemy?

Pomagamy markom naszych klientów rozwijać skrzydła w internetowej rzeczywistości, wygrywać z konkurencją i odnosić sukcesy. Służymy naszą wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, zapewniając pełną opiekę marketingową.

Prace nad tworzeniem marki zaczynamy od diagnozy sytuacji, określenia potrzeb klienta, określenia potrzeb rynku oraz od głębokiego wniknięcia w całą sytuację biznesową. Następnie w zależności od budżetu, potrzeb i sytuacji planujemy zakres prac zdając sobie sprawę, że nie zawsze firmy potrzebują rozbudowanych dokumentów i nie zawsze jest potrzeba aby branding obejmował wszystkie elementy.

Kampanie brandingowe

Po poznaniu klienta i kontekst biznesowego przystępujemy do pracy myśląc o brandingu szerzej niż większość innych agencji. Nasze działania oprócz klasycznych elementów dotyczą także interfejsu strony internetowej, planowania interakcji, projektowania produktów cyfrowych oraz tworzenia kampanii reklamowych.

Swój czas i umiejętności oddajemy do dyspozycji naszych klientów. Reagujemy na potrzeby, konsultujemy pomysły i służymy radą. Wiedza oraz doświadczenia pozwalają nam skutecznie realizować każde, nawet najbardziej wymagające zadania. Wierzymy jednak, że najlepsze efekty osiąga się przy wzajemnej współpracy, dlatego to klient zawsze jest dla nas najważniejszy. To on, jak nikt inny, zna swoją własną działalność. Podstawą do naszych działań zawsze jest finalny cel jaki chce osiągnąć nasz klient.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Specjalizujemy się w kanałach cyfrowych. Tworzymy optymalne strategie działań online, pozostawiając przestrzeń na działania offline (ATL) dla partnerów specjalizujących w tej płaszczyźnie.

Zawsze służymy naszą wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, zapewniając pełną opiekę marketingową.

Współpracujemy z domami miediowymi – niejednokrotnie byliśmy partnerem w egzekucji strategii w mediach cyfrowych.

Z naszymi klientami budujemy długofalowe relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu, zaufaniu i profesjonalizmie.

Łączymy możliwości narzędzi i aplikacji internetowych z bogatą wiedzą ekspercką.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu skutecznie realizować każde, nawet najbardziej wymagające zadania.

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę konkretne potrzeby i oczekiwania klienta.

Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą jak udoskonalić istnienie firmy w internecie.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Celem procesu brandingowego jest utrwalenie w świadomości odbiorców samej marki i zespołu cech, które ją reprezentują. W przypadku rebrandingu proces polega na trwałej zmianie postrzegania marki wśród odbiorców.
Naszych klientów wspieramy zarówno we wprowadzaniu nowego produktu na rynek, jak i jeszcze na wczesnym etapie jego kreowania. Pomagamy budować efektywne strategie marketingowe dostosowane do określonego rynku.
Wiemy, jaki potencjał komunikacyjny tkwi w każdym słowie. Naming jest narzędziem i procesem, który pozwala nam znaleźć te właściwe słowa. Stworzenie unikatowej nazwy nie jest dziełem przypadku.
Rezultatem badań jest raport zawierający wyniki na poziomie ogólnym dla całej firmy, a także szczegółowym dla konkretnych usług. Całość uzupełniają wnioski oraz rekomendacje przyszłych działań.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.