Wprowadzanie produktu na rynek

Firmy muszą działać pomiędzy silną konkurencją, zmieniającymi się trendami i dynamicznie rozwijającą się technologią. Dlatego wprowadzanie produktu na rynek jednym z istotniejszych procesów biznesowych, który zadecyduje o jego powodzeniu.

Sukces w przypadku produktów i usług cyfrowych przy zmieniających się warunkach rynkowych i potrzebach konsumentów wynikających między innymi z technologii i sytuacji gospodarczej, w dużym stopniu opiera się na dobrze przemyślanych i opracowanych cechach produktu oraz skutecznej komunikacji marketingowej.

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Managing Director
  • tel. 500 226 626
Napisz do mnie

Nowy produkt i marka

W naszej ofercie odróżniliśmy wprowadzanie produktu na rynek od brandingu. Mówiąc o nowej marce, mamy na uwadze również pojawienie się na rynku nowego produktu oznaczonego nową nazwą. Taki produkt potrzebuje odpowiedniej dla danego rynku strategii marketingowej oraz promocji, która dotrze do grupy docelowej i zdobędzie jej zainteresowanie. A to dlatego, że produkt ma się nie tylko sprzedawać, ale wyróżniać, budzić pozytywne odczucia. Ma być kojarzony z marką i rozpoznawalny.

W zakresie projektowania nowego produktu lub usługi, pomagamy przy „tworzeniu opakowania na ten produkt”. Jest to ważne w kontekście budowania świadomości marki. Zajmujemy się opracowaniem działania takiego produktu oraz pomagamy go kreować i utrwalać w pamięci konsumenta pozytywne cechy z nim związane.

Budowanie doświadczenia marki

Wprowadzanie produktu czy marki na rynek jest nierozerwalnie związane z budowaniem doświadczenia tejże marki czy produktu. W erze cyfrowej czynniki kształtujące doświadczenie z marką są bardzo zróżnicowane. W zasadzie marka stanowi sumę pewnych doświadczeń. Jeszcze kilka lat temu najważniejszy był bezpośredni kontakt, który sprowadzał się do jakości obsługi, jakości produktu i ceny, wystarczyło też tylko to, co marka sama o sobie mówi. Teraz to szereg czynników składających się na kompleksowe doświadczenie publiczności, wśród których znaczące miejsce zajmuje content marketing lecz nie tylko.

Aby zbudować markę, której chcesz, zadbaj o doświadczenie z nią! Należy określić każdy punkt spotkania się klienta z marką od etapu szukania, poprzez zakup i doświadczenie z tego procesu, a także kontakt po zakupie a następnie zdbać o każdy z nich.

Projektując strategię wprowadzania produktu na rynek kluczowe dla nas jest, aby:

  • postawić odbiorcę w centrum,
  • zrozumieć potrzeby odbiorcy,
  • przygotować content (doświadczenie) służące określonym potrzebom odbiorcy,
  • odbierać informację zwrotną od odbiorcy,
  • na bieżąco dostosowywać działania do zmieniających się potrzeb odbiorcy.

Zapytaj o ofertę na plan dla Twojego produktu

Marketing, biznes i technologia

Dzisiejszy biznes jest zdominowany przez technologię i rozwiązania cyfrowe. Wspierają one prowadzenie działalności, automatyzację procesów oraz zwiększają wydajność pracy.

Rynek przepełniony jest narzędziami, często brakuje jednak wiedzy, które z nich są realnie wartościowe i właściwe do wdrożenia w przypadku konkretnego biznesu. Nasi specjaliści pomagają podejmować właściwe wybory, opierając swoje rekomendacje na doświadczeniu oraz specjalistycznych audytach.

My oprócz klasycznego doradztwa marketingowego i technologicznego wspieramy naszych klientów również pod kątem biznesowym. Na etapie powstawania produktu doradzamy jaki model biznesowy wybrać, jak go zoptymalizowac, jak rozliczać, jak odnaleźc się wśród gąszczu przepisów prawnych (np. RODO).

Całość naszych prac kwintujemy doradztwem marketingowym, w tym przypadku usługami brandingowymi oraz przeprowadzaniem kampani marketingowych (realizacją strategii marketingowych).

Dlaczego warto?

Współczesny marketing zarówno ten online, jak i offline, daje wiele narzędzi, ale i wymaga od firm szczegółowego planowania. Brak jasno określonych celów i odpowiednich narzędzi promocji może powodować, że dobry produkt przejdzie niezauważony na rynku. Prawidłowo wprowadzony na rynek produkt lub usługa spowodują, że:

  • zmniejszysz koszty – dzięki stworzeniu szczegółowego planu,
  • unikniesz błędów w przygotowaniu produktu lub usługi – wszystko dzięki procesowi prototypowania,
  • lepiej poznasz potrzeby końcowego klienta – przez co wybierzesz skuteczne rozwiązania zwiększające sprzedaż,
  • zoptymalizujesz sprzedaż i wybijesz się pośród konkurencji – poprzez opracowanie Unique Selling Proposition, czyli unikalnej propozycji sprzedaży.

Współpraca z Ideo Force

Najczęściej klienci rozpoczynają współpracę z nami w celu wprowadzenia na rynek i skutecznej promocji:

  • nowo powstającego sklepu internetowego,
  • nowo powstającego portalu informacyjnego,
  • nowo powstającego portalu tematycznego,
  • nowo powstającej aplikacji mobilnej (mobile app),
  • nowo uruchamianej usługi cyfrowej dla obecnych lub nowych klientów.


Pomagamy również klientom zagranicznym we wprowadzeniu ich produktów cyfrowych oferowanych poza Polską na nasz rodzimy rynek przy wykorzystaniu doświadczeń klienta zdobytych na dotychczasowych rynkach działania.

Pracujemy z naszymi klientami jeszcze na etapie tworzenia produktu czy usługi, czyli jeszcze w bardzo wczesnej fazie – pomagamy:

  • badać oraz definiować potrzeby odbiorców,
  • definiować propozycje wartości dla odbiorcy,
  • określać rynek docelowy (segmentacja odbiorców, persony),
  • analizować konkurencję i tworzyć benchmarki,
  • analizować strategie promocyjne konkurencji,
  • tworzyć projekty funkcjonalne (prototypowanie oraz testowanie prototypów),
  • wyszukiwać USP (Unique Selling Proposition) dla nowo powstającego produktu bądź usługi,
  • tworzyć i implementacja strategie brandingowej,
  • opracowywać strategię sprzedaży w kanałach cyfrowych: kanały dystrybucji, sposób dotarcia, działania w kanałach.

Jak pracujemy?

Prace nad tworzeniem produktu zaczynamy od diagnozy sytuacji, określenia potrzeb klienta, określenia potrzeb rynku oraz od głębokiego wniknięcia w całą sytuację biznesową. Następnie planujemy zakres prac zdając sobie sprawę, że nie zawsze firmy potrzebują rozbudowanych dokumentów oraz w wielu przypadkach sam prototyp (projekt funkcjonalny) jest wystarczający.

Nasz zespół uczestniczy w procesie generowania pomysłów oraz ich sekcji. Wspomnianą selekcję poprzedzamy estymacjami sprzedaży i szacunków zwrotu z inwestycji. Podczas spotkań z klientem przedstawiamy konkretne informacje pozwalające na wybór konkretnego pomysłu i modelu biznesowego, po czym następuje proces prototypowania. Nasze działania oprócz klasycznych elementów dotyczą także interfejsu strony internetowej, planowania interakcji, projektowania produktów cyfrowych oraz tworzenia kampanii reklamowych. Posiadane kompetencje pozwalają nam również na udział w pracach związanych z planowaniem komercjalizacji produktu.

Swój czas i umiejętności oddajemy do dyspozycji naszych klientów. Reagujemy na potrzeby, konsultujemy pomysły i służymy radą. Wiedza oraz doświadczenie pozwalają nam skutecznie realizować każde, nawet najbardziej wymagające zadania. Wierzymy jednak, że najlepsze efekty osiąga się przy wzajemnej współpracy, dlatego to klient zawsze jest dla nas najważniejszy. To on, jak nikt inny, zna swoją własną działalność. Podstawą do naszych działań zawsze jest finalny cel jaki chce osiągnąć nasz klient.

Dlaczego my?

  • Mamy na koncie zrealizowanych ponad 1500 projektów e-marketingowych.
  • Zawsze służymy naszą wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, zapewniając pełną opiekę marketingową.
  • Z naszymi klientami budujemy długofalowe relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu, zaufaniu i profesjonalizmie. Świadczymy najwyższej jakości usługi w zakresie analityki, doradztwa biznesowego oraz rozwiązań IT, które każdego dnia poprawiają wyniki biznesowe naszych klientów.
  • Łączymy możliwości narzędzi i aplikacji internetowych z bogatą wiedzą ekspercką. Dzięki temu jesteśmy w stanie precyzyjniej przewidywać efekty biznesowe rekomendowanych przez nas działań.
  • Wiedza oraz doświadczenia pozwalają nam skutecznie realizować każde, nawet najbardziej wymagające zadania.
  • Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie każda firma potrzebuje silnych inwestycji w markę oraz, że strategia rozwoju równie dobrze może być oparta na budowaniu relacji z klientami czy poszerzaniu kanałów dystrybucji.
  • Pracowaliśmy m.in. dla marek takich jak: BPH TFI, LexisNexis, LG Electronics, Fotojoker, Wolters Kluwer Polska, Multifarb, Melvit, KUKE Finance, Targi Kielce, GlaxoSmithKline, iParts, Uniformix, Bratex, Norsk Maritimt Forlag AS, Instal-Projekt, Sklepkawa, Cobi, Pratt & Whitney Rzeszów. Kliknij, aby zobaczyć listę naszych klientów →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas