Content experience

Content experience, czyli doświadczenie związane z treścią to cały ekosystem, w którym funkcjonuje treść z uwzględnieniem każdego etapu lejka sprzedażowego oraz touchpoint'ów, które napotyka potencjalny klient w customer journey.

Działy marketingu inwestują olbrzymie budżety w content marketing, a treść jest sednem wszystkich ich działań. Aby działania te przyniosły optymalny efekt, należy je szczegółowo zaplanować, biorąc przy tym pod uwagę potrzeby grup docelowych, etapy lejka i customer journey. Ważne, żeby kampania wykorzystywała maksymalne możliwości researchu.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Research i analityka

Content experience to rozszerzenie działań content marketingowych o dogłębny research, analitykę oraz poznanie użytkowników – ich potrzeb i intencji, a także idealne wpasowywanie się w lejek sprzedażowy i customer journey. A wszystko to przy zastosowaniu odpowiednich systemów do planowania i zarządzania kampaniami contentowymi.

Prowadzenie działań contentowych tylko po to, aby przybywało treści, jest nieuzasadnione ekonomiczne. Dzisiejsze tworzenie treści polega na przykuwaniu uwagi użytkowników, w miejscu, w którym obecnie znajdują się oraz generowaniu realnych i mierzalnych konwersji. Content experience uczy się na danych historycznych a praca z wykorzystaniem platform typu Content Campaign Dashboard na każdym etapie pracy z treścią podpowiada, jak ją zoptymalizować.

Znaczenie content experience

Każdy element treści, który jest tworzony i udostępniany światu, jest związany z doświadczeniem. To wspomniane doświadczenie może wpłynąć na potencjalnego klienta skierować go na kolejny etap lejka sprzedażowego. Sprytny content marketing w oparciu o content experience tworzy optymalne warunki dla potencjalnego nabywcy do zakupu lub budowy dalszego zaangażowania.

Przygotowując działania marketingowe w oparciu o content należy spełnić kilka podstawowych warunków:

  • przygotowanie pod wyszukiwarki internetowe (optymalizacja SEO),
  • łatwość znalezienia przez kanały używane przez potencjalnego klienta,
  • optymalne przedstawienie treści łącznie w wyborem odpowiedniego formatu,
  • trafienie w potrzeby i intencje potencjalnego klienta,
  • zoptymalizowanie pod kątem urządzenia wykorzystywanego przez potencjalnego klienta (desktop / mobile),
  • umożliwienie dalszego zgłębiania zagadnienia (odesłania),
  • przepychanie do kolejnego etapu lejka,
  • użyteczność (UX / UI).


Doświadczenie treści to kolejny etap w prowadzeniu marketingu treści (content marketingu).

Kompleksowe wsparcie

Nie ograniczamy się do półśrodków. Współpraca z nami oznacza pełne, kompleksowe i szczegółowe wsparcie.

W ramach współpracy dostarczymy:

  • dogłębny research słów kluczowych pod wyszukiwarki,
  • stworzenie listy tytułów artykułów z przyporządkowanymi frazami kluczowymi i wytycznymi dla copywritera,
  • przygotowanie opisu grup docelowych i person,
  • konkretny plan publikacji treści na blogu firmowym i (lub) zewnętrznych własnych witrynach,
  • rekomendacje wykorzystania zewnętrznych portali (na podstawie customer journey pot. klienta),
  • benchmarking z konkurencją,
  • przygotowanie analityki w oparciu o Google Analytics (w tym skonfigurowanie GA4), Google Data Studio,
  • dostęp do naszej autorskiej platformy Content Campaign Dashboard,
  • audyt SEO i UX (SXO).


Dzięki temu zyskujesz:

  • oszczędność czasu copywriterów,
  • znaczny i szybki wzrost widoczności w wyszukiwarkach,
  • uzyskanie przewagi nad konkurencją,
  • wzrost współczynnika konwersji (dzięki połączeniu odpowiednich treści z optymalizacją UX),
  • topical authority serwisu www,
  • dostęp do pełnej analityki,
  • pełny i kompleksowy content plan (plan publikacji contentu), który wystarczy tylko wypełniać,
  • dostęp do podpowiedzi i wskazówek opartych o sztuczną inteligencję w platformie Content Campaign Dashboard,
  • dostęp do systemu do planowania i zarządzania kampaniami contentowymi,
  • obniżenie kosztów marketingu.


Opieramy się na naszej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu, a także na systemach sztucznej inteligencji, zaawansowanych systemach do researchu i własnej platformie do zarządzania kampaniami contentowymi.

Platforma Content Campaign Dashboard

Naszym klientom udostępniamy własny system typu Content Dashboard Dashboard - ContentClever.io. Stworzyliśmy go na bazie naszych własnych doświadczeń z kampaniami contentowymi. Opieraliśmy się na najlepszych branżowych praktykach tworząc efektywną przestrzeń pracy przy contencie.

System ContentClever.io to:

  • wsparcie zespołu w posuwaniu pracy do przodu. Współpraca, zarządzanie projektami i dostęp do raportów. W każdym miejscu i na dowolnym urządzeniu
  • sposób pracy optymalny dla każdego. System daje możliwość zarządzania projektami i kampaniami w oparciu o system kanban i metodyki zwinne, a także o tradycyjne formularze i tabele – wszystko to ze wsparciem przypomnień (w systemie i poprzez e-maile)
  • planowanie obciążenia pracowników oraz współpraca z użytkownikami zewnętrznymi. Szybki dostęp do informacji na temat tego, kto nad czym, pracuje i kiedy ma to nastąpić. Przekazywanie obowiązków w całym zespole za pomocą przypisanych użytkowników, zakresów dat zadań i  statusów
  • podział pracy na osobne zadania. Każde zadanie zawiera wszystko, co jest związane z nim związane, wszystkie zaangażowane osoby, każdą dyskusję, każdy dokument, plik. Wszystko! A do tego każde zadanie ma własny status realizacji i harmonogram
  • raportowanie obejmujące każde zadanie i projekt, aby zapewnić szybki wgląd w sytuację
  • repozytorium wszystkich stworzonych treści. Dzięki temu już nigdy żadna treść się nie zagubi i żadna kampania contentowa nie pozostanie niezaraportowana
  • dyscyplinowanie zespołu w tworzeniu treści w oparciu o customer needs, customer journey, etap lejka sprzedażowego i model PESO
  • łatwe łączenie treści w grupy i podpowiedzi w zakresie możliwych działań recontentowych (ponownego wykorzystania contentu w zmienionej formie prezentacji).


Opracowany przez nas system pomaga tworzyć wysokiej jakości treści w oparciu o dane, zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek treści, które skutecznie generują widoczność w SERPach, angażują docelowych odbiorców i prowadzą ich przez lejek sprzedażowy.

Najczęstsze pytania

Czym jest content marketing?

Content marketing to inaczej marketing treści. Jest strategią polegającą na osiągnięciu ustalonego celu (którym może być np. zwiększenie ruchu na stronie) poprzez publikację atrakcyjnych dla odbiorców przekazów. Marketing treści to strategiczne podejście marketingowe, które koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, odpowiednich i spójnych treści. Ważną cechą content marketingu jest unikalność tekstów – artykuły nie mogą być kopią treści zamieszczonych na innych stronach (co będzie miało wpływ na pozycjonowanie strony oraz może być naruszeniem praw autorskich) oraz dopasowanie ich do grup docelowych. Tradycyjny marketing staje się z minuty na minutę coraz mniej skuteczny. Content marketing to przyszłość marketingu.

Czym jest content experience?

Za każdym razem, gdy konsumenci stykają się z treściami online, odczuwają pewne rzeczy i zachowują się zgodnie ze sposobem, w jaki treść jest im prezentowana - odbiór treści wpływa na to, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z marką, i ostatecznie kształtuje drogę kupującego od potencjalnego klienta do klienta. Każda treść ma swoje otoczenie i zawsze powinna być dostosowana pod potencjalnego klienta, jego potrzeby i oczekiwania - w innym przypadku nie doprowadzi do konwersji.

Czym są narzędzia content campaign dashboard?

Platformy do obsługi contentu umożliwiają firmom tworzenie spersonalizowanych treści zoptymalizowanych pod zaangażowanie odbiorców i generowanie konwersji. Narzędzia te zapewniają funkcje skoncentrowane na centralizacji i organizacji zasobów marketingowych, zapewnianie odpowiedniego przepływu zadań i wymuszają dyscyplinę zespołu copwywriterskiego w tworzeniu treści w oparciu o customer needs, customer journey, etap lejka sprzedażowego i model PESO. Platformy content campaign dashboard mogą również oferować funkcje dystrybucji i analizy.

Narzędzia te, używane przez zespoły contentowe (copywriterskie), pomagają firmom czerpać prawdziwą wartość z treści i interakcji z odbiorcami.

Jakie są popularne narzędzia wykorzystywane w content marketingu?

Przygotowując strategię content marketingową warto sięgnąć po narzędzia, które ułatwią pracę na wielu płaszczyznach. Do wyszukiwania oraz analizy słów kluczowych można skorzystać m.in. z Ubbersuggest, Google Trends czy Answer The Public. Dzięki nim dowiemy się, czego szukają użytkownicy (nasi potencjalni klienci) i będziemy w stanie dostosować przekaz do ich potrzeb.

Do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarkach przyda się np. Senuto lub Semstorm. Dadzą nam one odpowiedź na pytanie, na jakie frazy kluczowe nasza witryna pojawia się najwyżej w Google. Pozwolą też obserwować jak rośnie widoczność strony (do tego zawsze dążymy!).

Ważne jest też, by być na bieżąco ze wszystkimi wzmiankami na temat marki. To pozwoli nam trzymać pieczę nad opiniami na temat marki pojawiającymi się w różnych mediach. Dzięki temu szybko zareagujemy, gdy pojawi się jakiś problem. W kwestii monitoringu marki w sieci potrzebny nam będzie Brand24 lub Sotrender.

Ile kosztuje content marketing?

W strategii marketingu treści największym kosztem jest ich opracowanie i dystrybucja. Content marketing wymaga nieustannego zaangażowania – by był skuteczny, treści muszą być publikowane regularnie, co wymaga czasu oraz osób, które posiadają odpowiednie kwalifikacje. Mimo to, strategie content marketingu kosztują nawet o 60% mniej niż pozostałe formy marketingu. Dlaczego tak się dzieje?

Content marketing jest bardzo popularny wśród konsumentów, nie wymaga wysokiego budżetu już na starcie, a przy tym jest niezwykle skuteczny. Strategie content marketingowe mogą wygenerować nawet trzy razy więcej klientów niż tradycyjny marketing.

Wydajesz zatem pieniądze na przygotowanie strategii – określenie grupy docelowej, zebranie materiału, techniczne przygotowanie platform albo kanałów dystrybucji treści, na stworzenie treści – ile publikacji ukaże się w określonym czasie i jakiego rodzaju będą to treści, a także na budowanie zasięgu – pozycjonowanie, reklama bo poprzez publikację treści w różnych mediach.

Nasze efekty

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i mniejszych przedsiębiorstw, które dopiero planują rozbudowę swoich witryn i pozycjonowanie pod long tail, a także ze sklepami internetowymi. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich widoczności w Google oraz optymalizacją treści na stronie w celu zwieszenia ilości konwersji. Najlepszym przykładem na naszą efektywność może być nasza własna witryna:

Od momentu zastosowania naszej strategii opartej o content experience widoczny jest wysoki wzrost widoczności w Google. Innym przykładem może być witryna ototatry.pl i skokowy wzrost ilości fraz w TOP10:

Kolejnym przykładem - tym razem sklep internetowy - jest opaksystem.pl:

Zrealizowaliśmy również wiele jednorazowych zleceń polegających na opracowaniu opisów produktów i usług firm w oparciu o research i analize grup docelowych.

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb i wdrożymy marketing treści, bez względu na to, czy działasz na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy innych kanałach komunikacji z klientami. Jesteśmy agencją content marketingową.

Planujemy w oparciu o dane, a nasze plany są kompleksowe i szczegółowe, a do tego wybiegają wiele miesięcy do przodu.

Posiadamy własne narzędzia do planowania kampanii contentowych.

Od kilkunastu lat pomagamy naszym klientom pozycjonować strony w wyszukiwarkach, również przy wykorzystaniu technik content marketingowych.

Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy rolę kierownika projektów, doradcy marketingowego i biznesowego.

Zawsze służymy naszą wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, zapewniając pełną opiekę marketingową.

Współpracujemy z domami miediowymi – jesteśmy partnerem w egzekucji strategii w mediach cyfrowych.

Z naszymi klientami budujemy długofalowe relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu, zaufaniu i profesjonalizmie.

Łączymy możliwości narzędzi i aplikacji internetowych z bogatą wiedzą ekspercką.