Badanie wizerunku firmy

"Bardziej efektywne jest robienie czegoś naprawdę wartościowego, niż liczenie na to, że logo lub nazwa zrobi to za Ciebie". J.Cohen

Analiza wizerunku pracodawcy jest punktem wyjścia do zaprojektowania dobrej strategii employer brandingowej. Dzięki niej firmy mogą poznać swoje słabe strony, pracować nad nimi oraz atuty (EVP), które powinny podkreślać w swojej komunikacji skierowanej do kandydatów.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Audyt marki

Pracę nad stworzeniem strategii employer brandingowej zawsze poprzedza dogłębna analiza sytuacji wewnętrznej oraz zewnętrznej. Bazujemy na modelu PEST, w którym uwzględnia się otoczenie polityczne, ekonomiczne, socjokulturowe i technologiczne. Bierzemy pod uwagę jakie jest bieżące położenie marki oraz prognozy dla lokalnego rynku za rok, dwa czy 5 lat; jak działania rządu czy zmiany socjo-demograficzne mogą wpłynąć na kandydatów oraz ich motywację. Sprawdzamy jak pozycjonuje się marka na tle konkurencji, czym się wyróżnia.

Tworzymy EVP (Employer Value Proposition), czyli pakiet korzyści materialnych i emocjonalnych związanych z podjęciem pracy w danym podmiocie, które zachęcają kandydatów do aplikowania na dostępne wakaty, a aktualnych pracowników powstrzymują przed zmianą pracy. Zastanawiamy się, czy aktualna oferta jest w stanie przekonać talenty do aplikowania do danej firmy, rekomendujemy zmiany, wskazujemy kluczowe czynniki sukcesu oraz przedstawiamy zagrożenia w realizacji kampanii employer brandingowej.

Audyt wewnętrzny EB

Podczas analizy sytuacji wewnętrznej część godzin spędzamy w firmie naszego Klienta, poznając historią firmy, jej wizję i misję. Nie mniej ważna jest struktura pracowników, panujące zasady oraz wewnętrzne procedury, a także realizowana polityka HR i programy wewnętrzne. W ten sposób poznajemy firmę od środka i panującą w niej kulturę organizacyjną. W tym celu organizujemy również wywiady indywidualne oraz warsztaty z pracownikami prowadzone przez zewnętrznego coacha, który na podstawie odpowiednio prowadzone narracji, jest w stanie wyciągnąć ciekawe spostrzeżenia po spotkaniu, których nie widzą pracodawcy patrząc od środka organizacji. Tworzymy ankiety wśród pracowników, aby poznać ich opinie i preferencje.

Równie ważny dla nas jest przegląd dostępnych już danych. Podczas desk research sprawdzamy statystyki zatrudnienia, strukturę prawną zatrudnienia, wskaźniki absencji i rotacji. Pytamy o zmiany w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi jakie zaszły w ostatnim czasie, plany rozwojowe firmy oraz aktualne zapotrzebowanie rekrutacyjne. Analizujemy również sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych, onboarding pracowników, modele wynagrodzeń, systemy motywacyjne, ścieżki awansów oraz sposób oceny pracownków. Weryfikujemy ankiety exit interview, aby poznać słabe punkty marki.

Wykonamy kompleksowy audyt wewnętrzny Twojej firmy!

Audyt zewnętrzny EB

Analizując sytuację firmy jako pracodawcy monitorujemy Internet. Weryfikujemy opowieści i mity krążące wokół firmy oraz wątpliwości kandydatów przed aplikowaniem do firmy. Sprawdzamy jak mają się one do rzeczywistej sytuacji w firmie oraz skąd kandydaci czerpią taką wiedzę. W wyniku tych działań, powstaje raport obejmujący pozytywne i negatywne wypowiedzi na jej temat wraz z źródłami informacji.

Audyt zewnętrzny to nie tylko analiza sytuacji podmiotu. Przyglądamy się również konkurencji, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie ograniczamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy, odpowiadających naszym grupom docelowym.

Działamy szeroko, szukamy nieszablonowych rozwiązań, badamy, jakie są oczekiwania kandydatów.

Badania candidate experience

W ramach analizy candidate expierence przygotowujemy, promujemy oraz przeprowadzamy ankiety wśród grup osób, które miały bliższy kontakt z przedsiębiorstwem np. podczas procesu rekrutacyjnego lub dopiero interesują się pracą w firmie. Do takich informacji możemy dotrzeć, współpracując ściśle z działem HR, tak aby w sposób bezpieczny przetwarzać dane kandydatów.

Ponadto przeprowadzamy badania użyteczności formularzy aplikacyjnych, zakładek z ofertami pracy, jak i całych serwisów dedykowanych karierze. Jako agencja e-marketingowa doskonale zdajemy sobie sprawę, że zbytnio skomplikowana strona i nieczytelna struktura może skutecznie zniechęcić kandydatów do aplikowania. Umożliwia to badanie doświadczeń użytkowników, których zachowanie na stronie jest nagrywane i analizowane poprzez specjalistę UX/UI. Sprawdzamy, które oferty najlepiej konwertują oraz z jakich kanałów pochodzą kandydaci. To wszystko, dzięki zainstalowanym na stronie statystyków Google Analytics i umiejętności odpowiedniego wdrożenia śledzenia celów w witrynie.

Dlaczego warto?

  • Zbudujesz wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi e-marketingowych.
  • Wyróżnisz swoją markę spośród konkurencji.
  • Zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
  • Zyskasz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji.
  • Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych, dlatego efekt jest gwarantowany.
  • Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
  • Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

Dlaczego my?

  • Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 50 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.
  • Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
  • Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.
  • Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.
  • Korzystamy z różnorodnych narzędzi marketingowych ułatwiających przeprowadzanie analiz, np. Google Analytics, Brand24, SentiOne, Hotjar itp. 
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów.
  • Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.