Wizerunek firmy - audyt

Sprawdzimy, jak Twoja marka jest postrzegana w branży oraz jak wypada na tle konkurencji. Badanie wizerunku firmy prowadzimy z wykorzystaniem narzędzi analitycznych, co sprawia, że wyniki badań opierają się danych, a nie na przypuszczeniach.

Badanie wizerunku firmy jest punktem wyjściowym do zaprojektowania dobrej strategii employer brandingowej. Dzięki takiemu badaniu, firmy mogą poznać swoje słabe strony i pracować nad nimi oraz określić atuty (Employer Value Proposition), które powinny wybrzmiewać w komunikacji skierowanej do kandydatów.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Audyt marki

Opracowanie strategii employer brandingowej zawsze poprzedza dogłębna analiza sytuacji wewnętrznej oraz zewnętrznej marki. Bazujemy na modelu PEST, w którym uwzględnia się otoczenie polityczne, ekonomiczne, socjokulturowe i technologiczne. Bierzemy pod uwagę bieżące położenie marki oraz prognozy dla lokalnego rynku za rok, dwa czy pięć lat. Analizujemy, co wpływa na kandydatów na pracowników oraz ich motywację.

Sprawdzamy, jak pozycjonuje się marka na tle konkurencji, czym się wyróżnia. Tworzymy EVP (Employer Value Proposition), czyli pakiet korzyści materialnych i emocjonalnych związanych z podjęciem pracy, które zachęcają kandydatów do aplikowania na dostępne wakaty, a aktualnych pracowników powstrzymują przed zmianą pracy. Rekomendujemy zmiany i wskazujemy kluczowe czynniki wpływające na wizerunek firmy.

Audyt wewnętrzny EB

Podczas analizy sytuacji wewnętrznej część godzin spędzamy w firmie naszego Klienta, poznając jej historię, wizję i misję. Nie mniej ważna jest struktura pracowników, panujące zasady oraz wewnętrzne procedury, a także realizowana polityka HR i programy wewnętrzne. W ten sposób poznajemy firmę i panującą w niej kulturę organizacyjną od środka. . W tym celu organizujemy również wywiady indywidualne oraz warsztaty z pracownikami prowadzone przez zewnętrznego coacha, który na podstawie odpowiednio prowadzone narracji, jest w stanie wyciągnąć ciekawe spostrzeżenia po spotkaniu, których nie widzą pracodawcy, patrząc od środka organizacji. Tworzymy ankiety wśród pracowników, aby poznać ich opinie i preferencje.

Równie ważny dla nas jest przegląd dostępnych już danych. Podczas desk research sprawdzamy statystyki zatrudnienia, strukturę prawną zatrudnienia, wskaźniki absencji i rotacji. Pytamy o zmiany w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, które zaszły w ostatnim czasie, plany rozwojowe firmy oraz aktualne zapotrzebowanie rekrutacyjne. Analizujemy również sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych, onboarding pracowników, modele wynagrodzeń, systemy motywacyjne, ścieżki awansów oraz sposób oceny pracownków. Weryfikujemy ankiety exit interview, aby poznać słabe punkty marki.

Wykonamy kompleksowy audyt wewnętrzny Twojej firmy!

Audyt zewnętrzny EB

Analizując sytuację firmy jako pracodawcy monitorujemy Internet. Weryfikujemy opowieści i mity krążące wokół firmy oraz wątpliwości kandydatów przed aplikowaniem do firmy. Sprawdzamy jak mają się one do rzeczywistej sytuacji w firmie oraz skąd kandydaci czerpią taką wiedzę. W wyniku tych działań, powstaje raport obejmujący pozytywne i negatywne wypowiedzi na temat przedsiębiorstwa wraz z źródłami informacji.

Audyt zewnętrzny to nie tylko analiza sytuacji podmiotu. Przyglądamy się również konkurencji, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie ograniczamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy, odpowiadających naszym grupom docelowym.

Działamy szeroko, szukamy nieszablonowych rozwiązań, badamy, jakie są oczekiwania kandydatów.

Badania candidate experience

W ramach analizy candidate expierence przygotowujemy, promujemy oraz przeprowadzamy ankiety wśród grup osób, które miały bliższy kontakt z przedsiębiorstwem np. podczas procesu rekrutacyjnego lub dopiero interesują się pracą w firmie. Do takich informacji możemy dotrzeć, współpracując ściśle z działem HR, tak aby w sposób bezpieczny przetwarzać dane kandydatów.

Ponadto przeprowadzamy badania użyteczności formularzy aplikacyjnych, zakładek z ofertami pracy, jak i całych serwisów dedykowanych karierze. Jako agencja e-marketingowa doskonale zdajemy sobie sprawę, że zbytnio skomplikowana strona i nieczytelna struktura może skutecznie zniechęcić kandydatów do aplikowania. Umożliwia to badanie doświadczeń użytkowników, których zachowanie na stronie jest nagrywane i analizowane poprzez specjalistę UX/UI. Sprawdzamy, które oferty najlepiej konwertują oraz z jakich kanałów pochodzą kandydaci. To wszystko, dzięki zainstalowanym na stronie statystyków Google Analytics i umiejętności odpowiedniego wdrożenia śledzenia celów w witrynie.

Połączenie mądrości strategicznej z digitalem

Działania z zakresu budowy wizerunku, komunikacji wewnetrznej i zewnętrznej oraz employer brandingu realizujemy razem z agencją public relations Exacto tworząc wspólny zespół ekspercki. Łączymy eksperckość agencji public relations i badawczej - Exacto z kompetencjami digitalowymi - Ideo Force. Jesteśmy zintegrowanym dostawcą rozwiązań human resources, empolyer branding oraz wizerunkowych, który nieustannie dąży do sukcesu Twojej firmy.

Agencję Exacto tworzy zespół doradców biznesowych, których wiedza i doświadczenie pozwalają projektować, prowadzić i moderować skomplikowane projekty komunikacyjne. Exacto działa na rynku od 2009 roku i w tym czasie zrealizowało ponad 300 projektów polegających m.in. na tworzeniu oraz wdrażaniu strategii promocji i komunikacji, budowaniu relacji z mediami czy komunikacji wewnętrznej. Istotnym wyróżnikiem Agencji jest własny Dział Badań i Analiz Strategicznych. W ramach prac badawczych Exacto realizuje między innymi badania satysfakcji pracowników, satysfakcji klientów, opinii i produktów, a także audyty komunikacyjne i specjalistyczne analizy branżowe oraz rynkowe.

Dlaczego warto?

  • Zbudujesz wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi e-marketingowych.
  • Wyróżnisz swoją markę wśród konkurencji.
  • Zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
  • Zyskasz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji.
  • Podchodzimy kompleksowo do zlecenia – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy je w życie, a następnie monitorujemy efekty.

Dlaczego my?

  • Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 50 specjalistów i doskonale wiemy, jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikacje oraz zatrzymać talenty w firmie.
  • Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
  • Mamy duże doświadczenie w realizowaniu kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych.
  • Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.
  • Korzystamy z różnorodnych narzędzi marketingowych ułatwiających przeprowadzanie analiz, np. Google Analytics, Brand24, SentiOne, Hotjar itp. 
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów.
  • Z naszych usług korzystają firmy takie, jak Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 70 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.

Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.

Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.

Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.

Tworzymy Key Visuale, projektujemy i dostarczamy materiały graficzne: ulotki, plakaty rekrutacyjne, gadżety firmowe, rollu-upy.

Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji i potrzeb konsumenckich.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Kanały social media są idealnym polem do działań employer brandingowych. Na profilach marki pokazują swoją kulturę organizacyjną, prezentują sylwetki pracowników, celebrują wspólnie sukcesy oraz zachęcają do szybkiej interakcji z potencjalnym pracodawcą.
Rezultatem badań jest raport zawierający wyniki na poziomie ogólnym dla całej firmy, a także szczegółowym, gdzie poprzez przeprowadzenie odpowiednich testów statystycznych możliwe jest uchwycenie zależności pomiędzy poszczególnymi działami.
Indeks satysfakcji wśród badanych pracowników pozwala w sposób prosty zobrazować nastroje w firmie. Dzięki analizie odpowiedzi możliwa jest typologizacja pracowników ze względu na ich zadowolenie z pracy oraz przywiązanie do firmy.
Strona internetowa jest najważniejszym kanałem dystrybucji content marketingu, a dla firmy stanowi miejsce, w którym mówi o swojej ofercie, zamieszcza aktualne informacje o działalności i dane kontaktowe.
W dobie komunikatorów i połączeń telefonicznych oraz dostępu do informacji wciąż ogromne znaczenie w komunikacji klientami ma newsletter. Tworzymy newslettery na podstawie przemyślanego szablonu.
Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Realizujemy niestandardowe rozwiązania: grywalizacje, konkursy itd.
Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Układamy procesy przekazywania tożsamości marki, wartości i wizji pracownikom.
Przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.