Badanie wizerunku firmy

Sprawdzimy, jak Twoja marka jest postrzegana w branży oraz jak wypada na tle konkurencji. Badanie wizerunku firmy prowadzimy z wykorzystaniem narzędzi analitycznych, co sprawia, że wyniki badań opierają się danych, a nie przypuszczeniach.

Badanie wizerunku firmy jest punktem wyjściowym do zaprojektowania dobrej strategii employer brandingowej. Dzięki takiemu badaniu, firmy mogą poznać swoje słabe strony i pracować nad nimi oraz atuty (Employer Value Proposition), które powinny podkreślać w swojej komunikacji skierowanej do kandydatów.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Audyt marki

Opracowanie strategii employer brandingowej zawsze poprzedza dogłębna analiza sytuacji wewnętrznej oraz zewnętrznej marki. Bazujemy na modelu PEST, w którym uwzględnia się otoczenie polityczne, ekonomiczne, socjokulturowe i technologiczne. Bierzemy pod uwagę bieżące położenie marki oraz prognozy dla lokalnego rynku za rok, dwa czy pięć lat. Analizujemy, co wpływa na kandydatów na pracowników oraz ich motywację.

Sprawdzamy, jak pozycjonuje się marka na tle konkurencji, czym się wyróżnia. Tworzymy EVP (Employer Value Proposition), czyli pakiet korzyści materialnych i emocjonalnych związanych z podjęciem pracy, które zachęcają kandydatów do aplikowania na dostępne wakaty, a aktualnych pracowników powstrzymują przed zmianą pracy. Rekomendujemy zmiany i wskazujemy kluczowe czynniki wpływające na wizerunek firmy.

Audyt wewnętrzny EB

Podczas analizy sytuacji wewnętrznej część godzin spędzamy w firmie naszego Klienta, poznając historią firmy, jej wizję i misję. Nie mniej ważna jest struktura pracowników, panujące zasady oraz wewnętrzne procedury, a także realizowana polityka HR i programy wewnętrzne. W ten sposób poznajemy firmę od środka i panującą w niej kulturę organizacyjną. W tym celu organizujemy również wywiady indywidualne oraz warsztaty z pracownikami prowadzone przez zewnętrznego coacha, który na podstawie odpowiednio prowadzone narracji, jest w stanie wyciągnąć ciekawe spostrzeżenia po spotkaniu, których nie widzą pracodawcy patrząc od środka organizacji. Tworzymy ankiety wśród pracowników, aby poznać ich opinie i preferencje.

Równie ważny dla nas jest przegląd dostępnych już danych. Podczas desk research sprawdzamy statystyki zatrudnienia, strukturę prawną zatrudnienia, wskaźniki absencji i rotacji. Pytamy o zmiany w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi jakie zaszły w ostatnim czasie, plany rozwojowe firmy oraz aktualne zapotrzebowanie rekrutacyjne. Analizujemy również sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych, onboarding pracowników, modele wynagrodzeń, systemy motywacyjne, ścieżki awansów oraz sposób oceny pracownków. Weryfikujemy ankiety exit interview, aby poznać słabe punkty marki.

Wykonamy kompleksowy audyt
wewnętrzny Twojej firmy!

Audyt zewnętrzny EB

Analizując sytuację firmy jako pracodawcy monitorujemy Internet. Weryfikujemy opowieści i mity krążące wokół firmy oraz wątpliwości kandydatów przed aplikowaniem do firmy. Sprawdzamy jak mają się one do rzeczywistej sytuacji w firmie oraz skąd kandydaci czerpią taką wiedzę. W wyniku tych działań, powstaje raport obejmujący pozytywne i negatywne wypowiedzi na jej temat wraz z źródłami informacji.

Audyt zewnętrzny to nie tylko analiza sytuacji podmiotu. Przyglądamy się również konkurencji, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie ograniczamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy, odpowiadających naszym grupom docelowym.

Działamy szeroko, szukamy nieszablonowych rozwiązań, badamy, jakie są oczekiwania kandydatów.

Badania candidate experience

W ramach analizy candidate expierence przygotowujemy, promujemy oraz przeprowadzamy ankiety wśród grup osób, które miały bliższy kontakt z przedsiębiorstwem np. podczas procesu rekrutacyjnego lub dopiero interesują się pracą w firmie. Do takich informacji możemy dotrzeć, współpracując ściśle z działem HR, tak aby w sposób bezpieczny przetwarzać dane kandydatów.

Ponadto przeprowadzamy badania użyteczności formularzy aplikacyjnych, zakładek z ofertami pracy, jak i całych serwisów dedykowanych karierze. Jako agencja e-marketingowa doskonale zdajemy sobie sprawę, że zbytnio skomplikowana strona i nieczytelna struktura może skutecznie zniechęcić kandydatów do aplikowania. Umożliwia to badanie doświadczeń użytkowników, których zachowanie na stronie jest nagrywane i analizowane poprzez specjalistę UX/UI. Sprawdzamy, które oferty najlepiej konwertują oraz z jakich kanałów pochodzą kandydaci. To wszystko, dzięki zainstalowanym na stronie statystyków Google Analytics i umiejętności odpowiedniego wdrożenia śledzenia celów w witrynie.

Dlaczego warto?

  • Zbudujesz wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi e-marketingowych.
  • Wyróżnisz swoją markę wśród konkurencji.
  • Zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
  • Zyskasz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji.
  • Podchodzimy kompleksowo do zlecenia – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy je w życie, a następnie monitorujemy efekty.

Dlaczego my?

  • Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 50 specjalistów i doskonale wiemy, jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikacje oraz zatrzymać talenty w firmie.
  • Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
  • Mamy duże doświadczenie w realizowaniu kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych.
  • Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.
  • Korzystamy z różnorodnych narzędzi marketingowych ułatwiających przeprowadzanie analiz, np. Google Analytics, Brand24, SentiOne, Hotjar itp. 
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów.
  • Z naszych usług korzystają firmy takie, jak Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

Employer branding - komponenty:

Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Przygotowujemy dedykowane landing pages oraz podejmujemy niestandardowe rozwiązania, jak grywalizacje, konkursy itd. Co więcej, realizujemy również działania offline. Projektujemy Key Visuale i dostarczamy dedykowane materiały na potrzeby kampanii, zapewniamy obsługę eventów, pomagamy w odpowiednim doborze gadżetów promocyjnych. Działania poza Internetem pozwalają uzupełnić i wykreować całościowe wyobrażenie, który przyciągnie atrakcyjnych kandydatów.
Nieodzownym elementem employer brandingu jest komunikacja wewnętrzna. Jak wiemy wiele zależy od osób pracujących w zespole. Pracodawcy jednak mogą ułatwiać przepływ informacji poprzez dostarczanie odpowiednich narzędzi sprzyjających i zachęcających do sprawnej komunikacji wśród pracowników. Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa. Na potrzeby realizacji kampanii wykonujemy wszelkie materiały - graficzne i contentowe.
Któż może więcej powiedzieć o pracodawcy niż osoby, zatrudnione w danym przedsiębiorstwie? W celu przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie skupiamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas