Kampanie rekrutacyjne

To, jak kandydaci widzą firmę w internecie, wpływa na ich decyzję dotyczącą udziału w procesie rekrutacji. Kampanie rekrutacyjne prowadzimy z wykorzystaniem social media, reklamy czy video marketingu i skupiamy się na wizerunku firmy oraz potrzebach kandydatów.

Kandydaci poszukują informacji o pracodawcy w Internecie. Sprawdzają opinie o firmie w mediach społecznościowych i na forach. Internet jest więc niezbędnym narzędziem do prowadzenia działań employer brandingowych oraz kampanii rekrutacyjnych. Wizerunek firmy ma kluczowe znaczenie w procesie rekrutacji, a my pomożemy Ci go budować.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Employer branding

Rynek pracy nieustannie ewoluuje – zmienia się zarówno charakterystyka pracowników i pracodawców, a także sposoby komunikacji. Internet służy firmom zarówno do promocji oferty i działalności, jak i prowadzenia marketingu rekrutacyjnego.

Budujemy wizerunek pracodawcy z wyboru, między innymi poprzez kampanie rekrutacyjne. Na wynik rekrutacji wpływa to, jak firma jest postrzegana przez potencjalnych kandydatów. Każdą współpracę poprzedzamy wnikliwą analizą rynku, po to, by wiedzieć, co firma może zaproponować swoim przyszłym pracownikom, wyróżniając się tym samym wśród innych pracodawców. Zapoznajemy się z wartościami firmy i na ich podstawie tworzymy metody ich komunikowania zgodne z charakterem przedsiębiorstwa i jego misją.

Wyznaczenie kierunku komunikacji i narracji

Komunikacja to sztuka, która wymaga zaangażowania i przemyślanego działania. Aby być w pełni efektywna, musi rozpocząć się od poznania celów oraz mocnych stron własnego przedsiębiorstwa. Nie jest to jednak zadanie łatwe, a niejednokrotnie wymaga holistycznego i zewnętrznego spojrzenia na strukturę i relacje panujące w jego obrębie.

Każde działanie rozpoczynamy od zdefiniowania grupy docelowej, do której będzie prowadzona komunikacja. Ustalenia w tym względzie pozwalają na dobór odpowiednich narzędzi oraz sposobu prowadzonej komunikacji. Każdy człowiek jest inny, dlatego tak ważne jest, aby prowadzony dialog indywidualizować w oparciu o potrzeby i preferencje poszczególnych grup. Tylko wtedy będziemy mogli wnikliwie i efektywnie docierać z informacją do zainteresowanych podjęciem zatrudnienia, a nasze komunikaty zostaną poprawnie odczytane.

 

Kampanie offline

Nie ograniczamy się wyłącznie do działań online. Przygotowujemy materiały na targi pracy w postaci ulotek, plakatów, wizytówek, zaproszeń, roll-upów czy ścianek wystawowych. Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów. Współpracujemy z partnerami zewnętrznymi, drukarniami, które dostarczają nam wysokiej produkty w bardzo szybkim czasie.

Dlaczego warto?

Budowanie atrakcyjnego i wiarygodnego wizerunku to czasochłonne i wymagające zadanie. Jest jednak niezbędne, jeśli chce się odnieść sukces. Najważniejsza w nim jest prawdziwość – promowany obraz firmy musi być taki sam lub bardzo zbliżony do tego w rzeczywistości.

Dobieramy narzędzia wspomagające realizację kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Wiemy, że cele i specyfika komunikacji są różne, dlatego inne środki wykorzystujemy w przypadku internal brandingu, inne zaś przy external brandingu. Podchodzimy kompleksowo kampanii rekrutacyjnej – tworzymy strategię, media plan i wdrażamy je w życie, a następnie monitorujemy efekty.

  • Zbudujesz wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi e-marketingowych.
  • Wyróżnisz swoją markę na rynku pracodawców poprzez nietypowe, oryginalne akcje, które będą zauważane przez odbiorców.
  • Zoptymalizujesz czas i koszty związane z tworzeniem ogłoszeń, dystrybucją oraz pozyskaniem aplikacji.
  • Zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
  • Osiągniesz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji.
Mało CV w skrzynce? Pomożemy ją zapełnić!

Dlaczego my?

  • Kreujemy wizerunek marki pracodawcy w social media za pomocą Facebooka, Instagrama, Snapchata.
  • Docieramy do profesjonalistów na LinkedIn.
  • Odpowiadamy za przygotowanie filmów rekrutacyjnych oraz ich promocję na YouTubie oraz w pozostałych kanałach społecznościowych.
  • Projektujemy atrakcyjne kreacje graficzne spójne z opracowanym wcześniej Key Visualem.
  • Wspieramy działy HR w kampaniach rekrutacyjnych. Tworzymy oryginalne opisy ofert, które przemawiają do kandydatów.
  • Przeprowadzamy kampanie promujące ogłoszenia o pracę, wykorzystując w tym celu różnorodne kanały reklamowe, począwszy od Google Ads, reklam na Facebooku oraz LinkedInie, kończąc na e-mail marketingu. Wyświetlamy ogłoszenia wszędzie tam, gdzie znajdują się kandydaci zainteresowani podjęciem zatrudnienia w Twojej firmie. Przypominamy im o trwających rekrutacjach poprzez remarketing.
  • Dbamy o widoczność ofert pracy w wynikach wyszukiwania. Projektujemy i wdrażamy serwisy www dedykowane karierze. Badamy ich użyteczność, optymalizujemy pod kątem seo, aby jak najlepiej wypozycjonować markę na tle konkurencji.
  • Podczas tworzenia strategii employer brandingowej wspólnie z klientem określamy cele do zrealizowania oraz sposoby mierzenia efektów wykonanych prac.
  • Na bieżąco monitorujemy ilość wejść w zakładkę kariery, ilość przejść z kanałów społecznościowych czy liczbę wysłanych CV z uwzględnieniem ich źródła. W procesie tym wykorzystujemy Google Analytics, za pomocą którego możemy obserwować wzrost zainteresowania pracą w danej firmie.
  • Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

 

Narzędzia do employer brandingu

Kanały social media są idealnym polem do działań employer brandingowych, zarówno nastawionych na budowanie wizerunku, jak i na pozyskanie wartościowych aplikacji. Platformy społecznościowe pozwalają kandydatom na zapoznanie się z firmą w bardzo szybki sposób. Na profilach marki pokazują swoją kulturę organizacyjną, prezentują sylwetki pracowników, celebrują wspólnie sukcesy oraz zachęcają do szybkiej interakcji z potencjalnym pracodawcą. Organizujemy konkursy, quizy skierowane do kandydatów, które umacniają przekaz oraz wyróżniają markę spośród pozostałych pracodawców na rynku.
Coraz większą popularnością cieszą się chatboty rekrutacyjne. Dzięki wykorzystaniu tej technologii działu HR mogą znacznie zoptymalizować, który do tej pory poświęcali na odpowiadanie na pytania kandydatom, które bardzo często się powtarzają. Mamy na swoim koncie wdrożenia chatbotów rozmawiających z kandydatami i promujących aktualne oferty, np. poprzez wysyłanie ich bezpośrednio do Messengera.
Trzeba pamiętać, że obecność w sieci, może wiązać się także z problemami i nieprzychylnymi komentarzami byłych pracowników lub negatywnymi reakcjami kandydatów, którzy nie przeszli procesu rekrutacji, w związku z czym nie otrzymali swojej wymarzonej pracy. Cały czas czuwamy, monitorujemy sieć w celu szybkiego reagowania na wspomniane sytuacje. Nie zostawiamy naszych klientów samym sobie. Wspieramy ich w momentach kryzysowych, wskazujemy kierunki działań i pomagamy minimalizować straty w wizerunku.
Konsumenci doceniają marki, których przekaz i komunikacja są spójne, wyróżniają się na rynku i spełniają ich oczekiwania. I taki też jest cel koncepcji kreatywnych, które przygotowujemy dla marek. Opracujemy dla Ciebie koncepcję, dzięki której Twoja marka będzie wyjątkowa.
Materiały w formie video są „must have” kampanii employer brandingowych. Przedstawiają prawdziwe historie pracowników, ich losy w firmie i ścieżki kariery. Są doskonałym narzędziem przekazu misji i wartości panujących w przedsiębiorstwie. Idealnie podkreślają sukces oraz pozycję na rynku. W Ideo Force przygotowujemy scenariusze filmów rekrutacyjnych, tworzymy animacje lub nagrywamy materiał video przy pomocy partnerów zewnętrznych.
W komunikacji ważne są nie tylko słowa, ale także elementy wizualne, które towarzyszą prowadzonej narracji. Zajmujemy się przygotowaniem Key Visuali, banerów, layoutów ogłoszeń, ulotek, prezentacji. Każde zlecenie poprzedzamy wnikliwą analizą sytuacji komunikacyjnej marki oraz zapoznajemy się z jej wartościami, aby na tej podstawie stworzyć identyfikację, która jest wypadkową atrakcyjnej, zgodnej ze współczesnymi trendami, linii estetycznej oraz charakteru przedsiębiorstwa.

Employer branding - komponenty:

Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Przygotowujemy dedykowane landing pages oraz podejmujemy niestandardowe rozwiązania, jak grywalizacje, konkursy itd. Co więcej, realizujemy również działania offline. Projektujemy Key Visuale i dostarczamy dedykowane materiały na potrzeby kampanii, zapewniamy obsługę eventów, pomagamy w odpowiednim doborze gadżetów promocyjnych. Działania poza Internetem pozwalają uzupełnić i wykreować całościowe wyobrażenie, który przyciągnie atrakcyjnych kandydatów.
Nieodzownym elementem employer brandingu jest komunikacja wewnętrzna. Jak wiemy wiele zależy od osób pracujących w zespole. Pracodawcy jednak mogą ułatwiać przepływ informacji poprzez dostarczanie odpowiednich narzędzi sprzyjających i zachęcających do sprawnej komunikacji wśród pracowników. Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa. Na potrzeby realizacji kampanii wykonujemy wszelkie materiały - graficzne i contentowe.
Któż może więcej powiedzieć o pracodawcy niż osoby, zatrudnione w danym przedsiębiorstwie? W celu przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie skupiamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas