Komunikacja wewnętrzna

Sprawna komunikacja wewnętrzna to nie tylko czynnik motywacyjny dla pracowników. Bez komunikacji zarządzanie zespołem, realizowanie projektów i osiąganie założonych celów będzie niemożliwe do wykonania.

Komunikacja wewnętrzna stanowi jeden z najważniejszych elementów employer brandingu. Dbanie o dialog w zespole i szybki przepływ informacji owocuje zaangażowaniem i większą efektywnością pracowników i tym samym przekłada się na czas pracy oraz wpływa na końcowy wynik finansowy poszczególnych projektów.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Internal branding

Biznes kształtują ludzie – pracownicy, klienci, konkurenci. Osoby zarządzające firmą i jej poszczególnymi działami poprzez swoją postawę, kompetencje, organizację pracy oraz sposoby rozwiązywania konfliktów, mają ogromny wpływ na jej komunikację wewnętrzną.

Zdarza się, jednak, że w przedsiębiorstwach pojawia się „szum komunikacyjny”, który prowadzi do błędnych interpretacji sytuacji firmy, spadku motywacji pracowników, a niekiedy negatywnych emocji w zespole. Słaba komunikacja nie zawsze wynika z negatywnego nastawienia pracowników. Zazwyczaj spowodowana jest brakiem odpowiednich narzędzi (np. pracownicy są przytłoczeni ilością informacji przekazywanych podczas spotkań), organizacją pracy, która nie zawsze sprzyja osiąganiu wyników, albo niesprawną komunikacją wewnętrzną.

Dlaczego warto?

  • Dzięki wdrożeniu strategii komunikacji wewnętrznej zmniejszysz szum informacyjny, a Twoi pracownicy będą lepiej ze sobą współpracować.
  • Przy pomocy narzędzi zredukujesz czas i koszty związane z dystrybucją informacji wewnątrz firmy, a także zgromadzisz w jednym miejscu najważniejsze dokumenty, rozporządzenia i postanowienia.
  • Nowi pracownicy szybciej dostosują się do kultury organizacyjnej firmy i wdrożą w obowiązki poprzez łatwy dostęp do informacji.
  • Poprawisz wizerunek pracodawcy okazując swoją gotowość do wprowadzania nowoczesnych narzędzi wspierających i ułatwiających codzienną pracę.
Porozmawiajmy o komunikacji w Twojej firmie!

Jak pracujemy?

W pierwszym etapie prac staramy się poznać firmę od środka oraz zbadać aktualny stan komunikacji wewnętrznej. Spotykamy się z przedstawicielami działów komunikacji, HR, PR oraz kadra zarządzającą. Przygotowujemy analizę oczekiwań i potrzeb wewnętrznych. Wykorzystujemy w tym celu różnorodne ankiety oraz organizujemy warsztaty z coachem.

Na podstawie tych spotkań powstaje strategia komunikacji wewnętrznej zawierającą propozycję zmian oraz wprowadzenie nowych rozwiązań do firmy. W przypadku pozytywnego przyjęcia zajmujemy się wdrażaniem poszczególnych elementów strategii, tworząc tym samym dedykowane systemy wspierające komunikację wewnętrzną.

Z pomocą przychodzą dedykowane narzędzia wspierające funkcjonowanie firmy oraz pracę działów HR. Pierwszym takim narzędziem jest intranet. Dla wielu przedsiębiorstw, stanowi on główne źródło wiedzy nt. zasad panujących w firmie i procedur, struktury oraz informacji organizacyjnych. Inną propozycją są aplikacje wspierające procesy HR-owe tj. platformy onboardingowe służące do wdrażania pracowników, czy też serwisy pomagające w rekrutacji, ocenie okresowej, exit interview itp.

Wspólnie z Ideo jesteśmy w stanie zrealizować systemy dedykowane konkretnym potrzebom Klientów tak, aby były kompatybilne z innymi funkcjonującymi już w firmie, atrakcyjne wizualnie oraz użyteczne dla korzystających z nich pracowników. Co więcej, posiadamy zespół kreatywny, który wspiera działy komunikacji w przygotowywaniu odpowiednich komunikatów, contentu do intranetu oraz materiałów graficznych.

Dlaczego my?

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu wizerunku marek,
  • Stale poszerzamy swoje kompetencje,
  • Tworzymy zgrany team, którego wspólnym celem jest sukces klienta,
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witryny i dorabiać brakujące funkcjonalności,
  • Obsługujemy kompleksowo – tworzymy strategię komunikacji, wybieramy narzędzia, wdrażamy i optymalizujemy,
  • Wspieramy firmy w komunikacji wewnętrznej na wszystkich płaszczyznach online i offline: dostarczamy narzędzia, tworzymy materiały graficzne: ulotki, plakaty, gadżety firmowe,
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów,
  • Gwarantujemy stały kontakt i bieżące raportowanie wykonywanych prac,
  • Z naszych usług oraz usług Ideo korzystają znane i renomowane firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal, Provident.

Employer branding - komponenty:

Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Przygotowujemy dedykowane landing pages oraz podejmujemy niestandardowe rozwiązania, jak grywalizacje, konkursy itd. Co więcej, realizujemy również działania offline. Projektujemy Key Visuale i dostarczamy dedykowane materiały na potrzeby kampanii, zapewniamy obsługę eventów, pomagamy w odpowiednim doborze gadżetów promocyjnych. Działania poza Internetem pozwalają uzupełnić i wykreować całościowe wyobrażenie, który przyciągnie atrakcyjnych kandydatów.
Nieodzownym elementem employer brandingu jest komunikacja wewnętrzna. Jak wiemy wiele zależy od osób pracujących w zespole. Pracodawcy jednak mogą ułatwiać przepływ informacji poprzez dostarczanie odpowiednich narzędzi sprzyjających i zachęcających do sprawnej komunikacji wśród pracowników. Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa. Na potrzeby realizacji kampanii wykonujemy wszelkie materiały - graficzne i contentowe.
Któż może więcej powiedzieć o pracodawcy niż osoby, zatrudnione w danym przedsiębiorstwie? W celu przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie skupiamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas