Komunikacja wewnętrzna

Sprawna komunikacja wewnętrzna to nie tylko czynnik motywacyjny dla pracowników. Bez komunikacji zarządzanie zespołem, realizowanie projektów i osiąganie założonych celów będzie niemożliwe do wykonania.

Komunikacja wewnętrzna stanowi jeden z najważniejszych elementów employer brandingu. Dbanie o dialog w zespole i szybki przepływ informacji owocuje zaangażowaniem i większą efektywnością pracowników i tym samym przekłada się na czas pracy oraz wpływa na końcowy wynik finansowy poszczególnych projektów.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Internal branding

Biznes kształtują ludzie – pracownicy, klienci, konkurenci. Osoby zarządzające firmą i jej poszczególnymi działami poprzez swoją postawę, kompetencje, organizację pracy oraz sposoby rozwiązywania konfliktów, mają ogromny wpływ na jej komunikację wewnętrzną.

Zdarza się, jednak, że w przedsiębiorstwach pojawia się „szum komunikacyjny”, który prowadzi do błędnych interpretacji sytuacji firmy, spadku motywacji pracowników, a niekiedy negatywnych emocji w zespole. Słaba komunikacja nie zawsze wynika z negatywnego nastawienia pracowników. Zazwyczaj spowodowana jest brakiem odpowiednich narzędzi (np. pracownicy są przytłoczeni ilością informacji przekazywanych podczas spotkań), organizacją pracy, która nie zawsze sprzyja osiąganiu wyników, albo niesprawną komunikacją wewnętrzną.

Dlaczego warto?

  • Dzięki wdrożeniu strategii komunikacji wewnętrznej zmniejszysz szum informacyjny, a Twoi pracownicy będą lepiej ze sobą współpracować.
  • Przy pomocy narzędzi zredukujesz czas i koszty związane z dystrybucją informacji wewnątrz firmy, a także zgromadzisz w jednym miejscu najważniejsze dokumenty, rozporządzenia i postanowienia.
  • Nowi pracownicy szybciej dostosują się do kultury organizacyjnej firmy i wdrożą w obowiązki poprzez łatwy dostęp do informacji.
  • Poprawisz wizerunek pracodawcy okazując swoją gotowość do wprowadzania nowoczesnych narzędzi wspierających i ułatwiających codzienną pracę. 
Porozmawiajmy o komunikacji w Twojej firmie!

Połączenie mądrości strategicznej z digitalem

Działania z zakresu budowy wizerunku, komunikacji wewnetrznej i zewnętrznej oraz employer brandingu realizujemy razem z agencją public relations Exacto tworząc wspólny zespół ekspercki. Łączymy eksperckość agencji public relations i badawczej - Exacto z kompetencjami digitalowymi - Ideo Force. Jesteśmy zintegrowanym dostawcą rozwiązań human resources, empolyer branding oraz wizerunkowych, który nieustannie dąży do sukcesu Twojej firmy.

Agencję Exacto tworzy zespół doradców biznesowych, których wiedza i doświadczenie pozwalają projektować, prowadzić i moderować skomplikowane projekty komunikacyjne. Exacto działa na rynku od 2009 roku i w tym czasie zrealizowało ponad 300 projektów polegających m.in. na tworzeniu oraz wdrażaniu strategii promocji i komunikacji, budowaniu relacji z mediami czy komunikacji wewnętrznej. Istotnym wyróżnikiem Agencji jest własny Dział Badań i Analiz Strategicznych. W ramach prac badawczych Exacto realizuje między innymi badania satysfakcji pracowników, satysfakcji klientów, opinii i produktów, a także audyty komunikacyjne i specjalistyczne analizy branżowe oraz rynkowe.

Jak pracujemy?

W pierwszym etapie prac staramy się poznać firmę od środka oraz zbadać aktualny stan komunikacji wewnętrznej. Spotykamy się z przedstawicielami działów komunikacji, HR, PR oraz kadra zarządzającą. Przygotowujemy analizę oczekiwań i potrzeb wewnętrznych. Wykorzystujemy w tym celu różnorodne ankiety oraz organizujemy warsztaty z coachem.

Na podstawie tych spotkań powstaje strategia komunikacji wewnętrznej zawierającą propozycję zmian oraz wprowadzenie nowych rozwiązań do firmy. W przypadku pozytywnego przyjęcia zajmujemy się wdrażaniem poszczególnych elementów strategii, tworząc tym samym dedykowane systemy wspierające komunikację wewnętrzną.

Z pomocą przychodzą dedykowane narzędzia wspierające funkcjonowanie firmy oraz pracę działów HR. Pierwszym takim narzędziem jest intranet. Dla wielu przedsiębiorstw, stanowi on główne źródło wiedzy nt. zasad panujących w firmie i procedur, struktury oraz informacji organizacyjnych. Inną propozycją są aplikacje wspierające procesy HR-owe tj. platformy onboardingowe służące do wdrażania pracowników, czy też serwisy pomagające w rekrutacji, ocenie okresowej, exit interview itp.

Wspólnie z Ideo jesteśmy w stanie zrealizować systemy dedykowane konkretnym potrzebom Klientów tak, aby były kompatybilne z innymi funkcjonującymi już w firmie, atrakcyjne wizualnie oraz użyteczne dla korzystających z nich pracowników. Co więcej, posiadamy zespół kreatywny, który wspiera działy komunikacji w przygotowywaniu odpowiednich komunikatów, contentu do intranetu oraz materiałów graficznych.

Dlaczego my?

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu wizerunku marek,
  • Stale poszerzamy swoje kompetencje,
  • Tworzymy zgrany team, którego wspólnym celem jest sukces klienta,
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witryny i dorabiać brakujące funkcjonalności,
  • Obsługujemy kompleksowo – tworzymy strategię komunikacji, wybieramy narzędzia, wdrażamy i optymalizujemy,
  • Wspieramy firmy w komunikacji wewnętrznej na wszystkich płaszczyznach online i offline: dostarczamy narzędzia, tworzymy materiały graficzne: ulotki, plakaty, gadżety firmowe,
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów,
  • Gwarantujemy stały kontakt i bieżące raportowanie wykonywanych prac,
  • Z naszych usług oraz usług Ideo korzystają znane i renomowane firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal, Provident.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 70 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.

Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.

Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.

Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.

Tworzymy Key Visuale, projektujemy i dostarczamy materiały graficzne: ulotki, plakaty rekrutacyjne, gadżety firmowe, rollu-upy.

Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji i potrzeb konsumenckich.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Kanały social media są idealnym polem do działań employer brandingowych. Na profilach marki pokazują swoją kulturę organizacyjną, prezentują sylwetki pracowników, celebrują wspólnie sukcesy oraz zachęcają do szybkiej interakcji z potencjalnym pracodawcą.
Rezultatem badań jest raport zawierający wyniki na poziomie ogólnym dla całej firmy, a także szczegółowym, gdzie poprzez przeprowadzenie odpowiednich testów statystycznych możliwe jest uchwycenie zależności pomiędzy poszczególnymi działami.
Indeks satysfakcji wśród badanych pracowników pozwala w sposób prosty zobrazować nastroje w firmie. Dzięki analizie odpowiedzi możliwa jest typologizacja pracowników ze względu na ich zadowolenie z pracy oraz przywiązanie do firmy.
Strona internetowa jest najważniejszym kanałem dystrybucji content marketingu, a dla firmy stanowi miejsce, w którym mówi o swojej ofercie, zamieszcza aktualne informacje o działalności i dane kontaktowe.
W dobie komunikatorów i połączeń telefonicznych oraz dostępu do informacji wciąż ogromne znaczenie w komunikacji klientami ma newsletter. Tworzymy newslettery na podstawie przemyślanego szablonu.
Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Realizujemy niestandardowe rozwiązania: grywalizacje, konkursy itd.
Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Układamy procesy przekazywania tożsamości marki, wartości i wizji pracownikom.
Przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.