Jak najbardziej! Reklamodawcy korzystający z sieci afiliacyjnych czerpią z tego wiele korzyści. To rozwiązanie pomaga w zwiększeniu przychodów, a także doskonale sprawdza się przy budowaniu rozpoznawalności marki. Kolejną zaletą jest możliwość sprzedawania naszych produktów (lub usług) w wybranym przez nas modelu rozliczania (może być on efektywnościowy, czyli CPS - koszt za sprzedaż lub hybrydowym - CPC + CPS). Dzięki temu płacimy konkretnie za to, czego efektem była sprzedaż. Decydując się na korzystanie z usług wydawcy, możemy dotrzeć do internautów, którzy z bardzo dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani naszą ofertą. Dodatkowo będziemy mogli skorzystać z usług, które przełożą się na wzrost sprzedaży, jak np. mailing albo retargeting.
Oczywiście każde rozwiązanie ma swoje słabe strony. Tutaj mogą nimi być np. problemy z wyborem formy rozliczenia, trudności związane z obsługą panelu użytkownika lub różnice w stawkach. Na szczęście dla specjalisty obeznanego z usługami świadczonymi przez sieci afiliacyjne, rozwiązanie tych problemów nie jest dużym wyzwaniem.