Sieci afiliacyjne

Sieci afiliacyjne są doskonałym uzupełnieniem standardowych kanałów sprzedaży.

 

Sieć afiliacyjna jest przykładem działania wolnego rynku w Internecie, gdzie reklamodawcy kupują miejsce reklamowe na stronach wydawców i partnerów z obopólną korzyścią podyktowaną ceną, zależną od popytu i podaży. Marketing afiliacyjny stanowi alternatywę dla sieci reklamowej Google.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Sieci afiliacyjne

Sieci to nie tylko wyświetlanie banerów, ale też współpraca z serwisami Cashback (jak Planet Cash), programami partnerskimi takimi jak Vitay lub Payback oraz szeregiem innych wydawców oferujących kupony promocyjne lub informujące o akcjach sprzedażowych. Sieci afiliacyjne dzięki dużej skali działalności oferują również szerokie możliwości mailingu, w którym umieszczone są materiały promocyjne. Może to być zarówno tradycyjny mailing kierowany do bazy, która jest w posiadaniu konkretnego partnera, mailing reatergetowany, który kieruje wysyłkę do użytkowników, którzy byli na stronie lub zostawili coś w koszyku sprzedażowym i wyszli nie realizując zakupu. Kolejne rozwiązanie - mailing behawioralny, który z pewnością jest rozwiązaniem przyszłościowym, jest skierowany bardzo precyzyjnie na naszego potencjalnego klienta.

Sieci afiliacyjne w Polsce

Działania te pozwalają zaistnieć w akcjach, które śledzą miliony osób. Dzięki rozwinięciu rynku afiliacyjnego możemy znaleźć się w tym gronie i powiększyć grono potencjalnych klientów nawet kilkukrotnie.

Marketing afiliacyjny to nie tylko wyświetlanie banerów. To współpraca z serwisami typu Cashback (jak chociażby Planet Cash), dołączenie do programu partnerskiego z szeregiem innych wydawców oferujących kupony promocyjne lub informujących o akcjach sprzedażowych. Polskie sieci afiliacyjne i programy partnerskie to na przykład WebePartners, SalesMedia, Convertiser, Zanox. 

Kto może zarabiać poprzez program afiliacyjny? Nie ma ograniczeń. Afiliacja jest skuteczną formą dochodu dla blogerów, serwisów rabatowych, porównywarek cenowych (np. ceneo.pl), a nawet użytkowników social media. Sieć afiliacyjna pozwala zaistnieć w programach i akcjach, które śledzą miliony użytkowników. Masz możliwość znaleźć się w gronie największych e-commerce w kraju i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów nawet kilkukrotnie.

Sieć afiliacyjna sprawdza się m.in.: w branży finansowej, ubezpieczeniowej, spożywczej., odzieżowej i obuwniczej, e-commerce, gier online, w sektorze bankowym, w rozwiązaniach technologicznych czy obrocie suplementami diety. 

Porozmawiajmy o sieciach afiliacyjnych!

Zalety sieci afiliacyjnych

Plusem sieci afiliacyjnych jest możliwość rozliczania się w modelu efektywnościowym, czyli CPS (koszt za sprzedaż) lub w modelu hybrydowym, np. CPC + CPS. Sieci są jednak elastyczne i chętnie wychodzą naprzeciw celom, jakie stawia przed nimi dana strona lub sklep internetowy. W przypadku tego drugiego celem nadrzędnym jest sprzedaż. Płacimy zawsze za coś, co przyniosło nam konkretną sprzedaż. Jest to na pewno duży plus na korzyść marketingu afiliacyjnego w porównaniu z usługami oferującymi wyłącznie model w rozliczeniu CPC, CPV, CPM itd.

Korzyści z afiliacji obserwujemy zarówno z perspektywy reklamodawcy, jak i wydawcy. Wydawcy zarabiają poprzez umieszczanie reklam na swojej stronie internetowej. Korzystanie z programów niesie dla reklamodawcy zyski w postaci:

  • budowania rozpoznawalności marki,
  • zwiększenie przychodów, 
  • zdywersyfikowanie kanałów sprzedaży,
  • możliwość sprzedaży w wybranym modelu rozliczenia,
  • dotarcie do grupy odbiorców zainteresowanych z tematyką serwisu,
  • korzystanie z usług generujących sprzedaż (np. mailing, retargeting, display),
  • maksymalne wykorzystanie potencjału modeli atrybucji.

Czy rozwiązanie to ma wady? Oczywiście. Mogą to być problemy z obsługą panelu użytkownika, różnice w stawkach, trudności w wyborze formy rozliczenia, metod współpracy i częstotliwości wypłaty środków. Wady sieci afiliacyjnych można w łatwy sposób wyeliminować. Nie jest to trudne dla specjalisty, który obsługuje tego typu rozwiązania i wie, jak uniknąć błędów podczas korzystania z programów partnerskich. 

sieci afiliacyne

Najczęstsze pytania

Jakie są popularne sieci afiliacyjne w Polsce?

Marketing afiliacyjny w Polsce ma się nieźle. Do najpopularniejszych rodzimych sieci afiliacyjnych i programów partnerskich należą:

  • WebePartners - system afiliacyjny działający od 2010 roku, z którym obecnie współpracuje ponad 400 reklamodawców
  • Awin - globalna sieć afiliacyjna z ponad 20-letnim doświadczeniem. Jest częścią Axel Springer i United Internet Group. Posiada 15 biur, w tym jedno w Polsce, a w skład sieci wchodzi 205 000 wydawców oraz 14 600 reklamodawców.
  • Conversiter - platforma marketingu efektywnościowego pomagająca wydawcom zarabiać z pomocą zautomatyzowanych narzędzi, a reklamodawcom pozyskiwać nowych klientów
  • Adtraction - założona w 2007 roku sieć afiliacyjna, która ma swoje biura na całym świecie, w tym także w Polsce.
  • Ebrokerpartner.pl - internetowy program partnerski posiadający bogaty wybór kampanii i modeli rozliczeń.

To tylko kilka przykładowych sieci, które zyskały popularność na stale rozwijającym się polskim rynku.

Czy warto wykorzystywać sieci afiliacyjne w e-commerce?

Jak najbardziej! Reklamodawcy korzystający z sieci afiliacyjnych czerpią z tego wiele korzyści. To rozwiązanie pomaga w zwiększeniu przychodów, a także doskonale sprawdza się przy budowaniu rozpoznawalności marki. Kolejną zaletą jest możliwość sprzedawania naszych produktów (lub usług) w wybranym przez nas modelu rozliczania (może być on efektywnościowy, czyli CPS - koszt za sprzedaż lub hybrydowym - CPC + CPS). Dzięki temu płacimy konkretnie za to, czego efektem była sprzedaż. Decydując się na korzystanie z usług wydawcy, możemy dotrzeć do internautów, którzy z bardzo dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani naszą ofertą. Dodatkowo będziemy mogli skorzystać z usług, które przełożą się na wzrost sprzedaży, jak np. mailing albo retargeting.

Oczywiście każde rozwiązanie ma swoje słabe strony. Tutaj mogą nimi być np. Problemy z wyborem formy rozliczenia, trudności związane z obsługą panelu użytkownika lub różnice w stawkach. Na szczęście dla specjalisty obeznanego z usługami świadczonymi przez sieci afiliacyjne, rozwiązanie tych problemów nie powinno być zbyt dużym wyzwaniem.

Kto może zarabiać na afiliacji?

Właściwie każdy. Tutaj nie ma żadnych progów ani limitów. Do sieci afiliacyjnych należeć mogą ci mali (użytkownicy mediów społecznościowych czy blogerzy) i ci duzi (porównywarki cenowe czy serwisy rabatowe). Programy partnerskie to doskonałe rozwiązanie dla osób działających w branży odzieżowej, ubezpieczeniowej, e-commerce, spożywczej, jak również w branży finansowej, obuwniczej, czy w sektorze bankowym. Świetnie sprawdzi się również dla firm zajmujących się sprzedażą gier online lub suplementów diety. Możliwości, jakie dają sieci afiliacyjne jest bardzo wiele. Odpowiednio wykorzystane, przyniosą zyski obu stronom - zarówno wydawcy, jak i reklamodawcom.

Warto podkreślić, że w przypadku usług afiliacyjnych mamy do wyboru różne modele rozliczenia. Do najpopularniejszych należą:

  • CPA (Cost per Action) / CPL (Cost per Lead),
  • CPS (Cost per Sale),
  • CPC (Cost per Click),
  • CPM (Cost per Mille)

oraz inne, będące hybrydowym połączeniem form wymienionych powyżej. Takie rozwiązania są ustalane indywidualnie.

Czym jest i na czym polega marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny to alternatywne rozwiązanie dla sieci reklamowej Google. W ramach tego typu usług możemy wyświetlać banery reklamujące naszą firmę na stronach wydawcy, współpracować z programami partnerskimi i serwisami Cashback. Kolejną opcją korzystania z sieci afiliacyjnych jest wybór usług wydawców, którzy w swojej ofercie mają kupony promocyjne lub takie, które informują o różnego rodzaju akcjach sprzedażowych.

Jednak to nie wszystko! Szeroka skala działań, jaka cechuje sieci afiliacyjne, pozwala na oferowanie nam wielu różnorodnych form mailingu zawierającego materiały promocyjne. Możemy tu wyróżnić:

  • mailing tradycyjny (kierowany do bazy, którą posiada dany partner),
  • mailing retargetowany (adresowany do osób, które z były już na stronie i z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu przed zrealizowaniem zamówienia).
  • mailing behawioralny (pozwalającym skierować nasze działania precyzyjnie do potencjalnych konsumentów).

Jak pracujemy?

Rynek programów afiliacyjnych każdym rokiem dostarcza większe możliwości, zarówno dla wydawców, jak i reklamujących produkty czy usługi. Wielu przedsiębiorców i osób chcących zarobić, próbuje na własną rękę korzystać z afiliacji.  Jednak, najczęściej testowanie wielu rozwiązań okazuje się nieefektywne, zajmuje sporo czasu, a firma nie otrzymuje oczekiwanych wyników. Mamy na to rozwiązanie!

Współpracujemy z największymi sieciami afiliacyjnymi na rynku. Doradzamy, jak osiągnąć założone cele w perspektywie krótko i długookresowej. Obsługujemy narzędzia i panel. Nie ma uniwersalnego zestawu działań, tak jak nie jednego programu dla wszystkich klientów. Dlatego wybieramy indywidualne rozwiązania. Spersonalizowana strategia działań na rynku afiliacyjnym zapewnia systematyczny wzrost przychodów. 

Zapewniamy efektywną współpracę z sieciami afiliacyjnymi. W ramach naszych usług możesz liczyć na:

  • wybór sieci afiliacyjnej,
  • dystrybucje reklam,
  • stały konsulting i monitorowanie działań,
  • strategie rozwoju działań afiliacyjnych,
  • wzrost sprzedaży produktów/usług,
  • wykorzystywanie możliwości, jakie oferuje nam rynek e-marketingu i e-commerce.
  • zgodność działań z obowiązującymi przepisami o danych osobowych (dotyczy np. plików cookies). 
  • dopasowanie najkorzystniejszego modelu rozliczania z wydawcami.  

Dlaczego my?

  • Już kilkanaście lat działamy na rynku, pomagając naszym klientom rozwijać biznes w Internecie, budując rozpoznawalność ich marek i generując dla nich zysk. 
  • Mamy na koncie tysiące projektów e-marketingowych, działamy na rynku e-commerce, prowadzimy kampanie reklamowe, zarządzamy profilami social media, pozyskujemy leady, badamy użyteczność serwisów. 
  • Wykorzystujemy zarówno nowe formy promocji w Internecie, jak i sprawdzone reklamy, zawsze skupiając się na celu naszego klienta – to zleceniodawca wyznacza kierunek działań marketingowych.
  • Jesteśmy zawodowymi e-marketerami, ale przede wszystkim pasjonatami marketingu internetowego.
  • Na bieżąco analizujemy postępy prac (np. kampanii reklamowej, udział w programie partnerskim), gwarantujemy stały kontakt i raportowanie wykonywanych prac.
  • Każdy klient posiada indywidualnego opiekuna, który kieruje przedsięwzięciem. Rozwiązanie to zapewnia porządek w komunikacji i łatwy kontakt ze specjalistami zarządzającymi projektem. 
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku polskim i zagranicznym, np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas