Wdrażanie narzędzi analitycznych

Jeśli chcesz, żeby Twoje działania marketingowe przynosiły efekty, to musisz bazować na danych, a te wymagają interpretacji. Jest to możliwie dzięki narzędziom analitycznym, które wdrażamy i integrujemy z innymi usługami.

Zajmujemy się kompleksowym wdrażaniem narzędzi analitycznych, które pozwalają na skuteczną analizę danych i optymalizację współczynnika konwersji w sklepie lub na stronie internetowej. Jeśli już korzystasz z narzędzi, ale masz wątpliwości, co do poprawności wdrożenia, przeprowadzimy audyt, który zweryfikuje ich działanie.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • tel. 723 988 859
Napisz do mnie

Narzędzia analityczne

Narzędzia analityczne są niezbędne do planowania i prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Można robić niezwykle ciekawe kampanie, które konwertują, ale nie wiedzieć o nich wszystkiego. Bo przy źle skonfigurowanych narzędziach do analityki, nie będziemy w stanie wykazać ich skuteczności, a w najgorszych przypadkach zrezygnujemy z nich, bo narzędzie nie pokaże nam, że to, co robimy działa.

Narzędzia analityczne nie są dostępne tylko dla dużych biznesów i korporacji – dzięki ich popularyzacji oraz stosunkowo niskim kosztom wdrożenia, mogą z nich korzystać wszystkie firmy bez względu na zasięg swoich działań. Wdrażanie narzędzi analitycznych jest niezbędne do tego, by móc śledzić efekty kampanii reklamowych i pozycjonowania strony, badać skuteczność treści na stronie i użyteczność serwisu, a także sprawdzać skąd użytkownicy wchodzą na stronę i jak długo na niej przebywają.

Dlaczego warto inwestować w analitykę?

Największym problemem jakie napotykają małe i średnie firmy w czasie prób wdrażania narzędzi analitycznych jest brak wykwalifikowanej kadry, która będzie w stanie poprawnie zainstalować, dostosować narzędzia do danego systemu i skonfigurować je do późniejszej pracy. Dzięki poprawnemu wdrożeniu mniej czasu przeznaczamy na przygotowanie danych do analizy, a więcej na odpowiadaniu na biznesowe potrzeby firmy. Dlatego jako Ideo Force oferujemy kompleksową obsługę w obszarze analityki internetowej i gwarantujemy stały kontakt na każdym etapie współpracy. Co zyskamy?

  • Oszczędzamy czas i pieniądze – narzędzia analityczne mają za zadanie zbieranie i analizę danych w sposób automatyczny, ich poprawna konfiguracja pozwala na dostarczanie analitykowi niezbędnych i potrzebnych danych. Dzięki temu nie musimy szukać potrzebnej informacji w gąszczu setek metryk i wartości. Już samo wdrożenie Google Tag Managera pozwala na uniezależnienie się w większości przypadków od programistów (brak konieczności wdrażania skryptów bezpośrednio do kodu strony) i zwiększanie rentowności projektów analitycznych.
  • Modelujemy atrybucję konwersji – atrybucja, inaczej przypisanie konwersji pozwala systemowi analitycznemu na dopasowanie konwersji do konkretnego źródła na ścieżce użytkownika na stronie. Domyślny model atrybucji to last click – model w którym konwersja przypisana jest do ostatniego źródła przed dokonaniem konwersji. Nie uwzględnia więc wcześniejszych interakcji użytkownika ze stroną co może prowadzić do błędnych wniosków i wydawania budżetów reklamowych w zły kanał. W ramach naszych prac analizujemy ścieżki wielokanałowe, identyfikujemy najczęstsze ścieżki konwersji i optymalizujemy modele atrybucji.
  • Optymalizujemy konwersje i budżety – analiza danych statystycznych, historycznych, demograficznych oraz kroków podjętych na ścieżce konwersji pozwala nam na typowaniu obszarów, które potencjalnie mogą obniżać współczynnik konwersji oraz stron, które mimo wysokiego udziału ruchu CPC nie generują konwersji. Poprawna analiza tych danych oraz przesunięcie budżetów na właściwą stronę działania to gwarancja sukcesu w Internecie.

Wdrożymy narzędzia analityczne w Twoim e-biznesie!

Jakie narzędzia integrujemy?

Nie jesteśmy ograniczeni do integracji jedynie wybranych rozwiązań.

Case study

Szereg analiz serwisu wraz z wdrożeniem odpowiednich narzędzi.

Sprawdź! 

Posiadamy szereg specjalistów z doświadczeniem w integracji zarówno popularnych na rynku polskim rozwiązań takich jak Google Analytics czy Google Tag Manager, jak również tych mniej spotykanych jak Adobe Analytics czy Matomo.

Dzięki współpracy z firmą Ideo posiadamy dostęp do zaplecza najlepszych programistów na rynku – pozwala nam to integrować narzędzia z systemami, które nie posiadają gotowych modułów integrujących wybrane narzędzia.

Narzędzia jakie integrujemy dla naszych klientów to (między innymi): Google Analytics, Google Tag Manager, Adobe Analytics, Yandex Metrica, Matomo (Piwik), Hotjar, Crazyegg, Google Optimize, Optimizely, Webtrends.

Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje narzędzia analityczne są wdrożone poprawnie przygotujemy audyt, który sprawdzi poprawność ich wdrożenia.

W naszej pracy najczęściej wykonujemy:

  • Audyty Google Analytics: weryfikujemy poprawność konfiguracji GA oraz zbieranych danych. Przygotowujemy rekomendacje, dotyczące najlepszego wykorzystania narzędzia.
    Chcesz wdrożyć rozszerzone śledzenie e-commerce (enhanced e-commerce) i dogłębnie analizować transakcje w swoim sklepie? Przygotujemy instrukcję i pomożemy w wdrożeniu.
    Zastanawiasz się w jaki sposób śledzić wyszukiwane w witrynie frazy? Może chciałbyś wiedzieć dlaczego wszystkie Twoje transakcje znajdują się w kanale „referall”? Pomożemy i przygotujemy kompleksowy audyt konta Google Analytics wraz z rekomendacjami co do koniecznych zmian.
  • Audyty Google Tag Manager: sprawdzamy, czy narzędzie jest poprawnie wdrożone, konsolidujemy tagi i sprawdzamy ich nazewnictwo. Zajmuje się również sprawdzaniem zmiennych, przenoszeniem skryptów do Google Tag Managera, w taki sposób, aby nie obciążać niepotrzebnie szybkości wczytywania serwisu. Dodatkowo konfigurujemy i przesyłamy do Google Analytics dane o takich zdarzeniach jak: kliknięcia w e-mail, zapisy na newsletter, wysyłka formularzy, scrollowanie strony i wiele innych.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Posiadamy szereg specjalistów z doświadczeniem w integracji zarówno popularnych na rynku polskim rozwiązań takich jak Google Analytics czy Google Tag Manager, jak również tych mniej spotykanych jak Adobe Analytics czy Matomo.

Zintegrowaliśmy narzędzia analityczne na setkach stron naszych Klientów.

Naszą pracę traktujemy z pasją i zaangażowaniem, dlatego jesteśmy na bieżąco z wszystkimi zmianami.

Działamy zarówno na najpopularniejszych w Polsce systemach CMS, ale także na platformach dedykowanych.

Mamy w zespole najlepszych analityków w Polsce, którzy dokładnie zanalizują wszelkie dane i wyznaczą jasny kierunek zmian.

Mamy dostęp do najlepszego na rynku oprogramowania analitycznego, dokładnie badamy każdy najmniejszy nawet proces.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.