Redesign serwisów internetowych to proces polegający na przeprojektowaniu strony i dopasowaniu jej nie tylko do aktualnych trendów, ale przede wszystkim do potrzeb użytkowników. Redesign pozwala zwiększyć użyteczność serwisu i zbudować przewagę nad konkurencją.

- tel. 723 988 859
Redesign serwisów internetowych
Redesign to proces, podczas którego dokonujemy przeprojektowania aktualnej wersji serwisu i zastępujemy go nową ulepszoną wersją. Jesteśmy w stanie przeprowadzić redesign dla każdego cyfrowego produktu, a w tym m.in. dla:
- strony internetowej,
- sklepu internetowego,
- aplikacji,
- platformy B2B.
Podczas prac wykorzystujemy sprawdzone metody badawcze, dobre praktyki w zakresie projektowania oraz nasze wieloletnie doświadczenie. Dzięki temu mamy pewność, że zaprojektowany przez nas produkt będzie maksymalnie efektywny pod kątem realizacji zakładanych celów biznesowych.
Tworząc projekty, bierzemy pod uwagę potrzeby użytkowników korzystających z danej witryny, tak aby dostosować jej działanie do ich oczekiwań.
W zależności od potrzeby przeprojektowanie może dotyczyć całego serwisu, jego określonego obszaru (np. procesu zakupowego), wybranych podstron, a nawet pojedynczych sekcji na danych podstronach. To, w jakim stopniu przeprojektujemy serwis, zależy od założonych celów. Niezależnie od wybranego zakresu zawsze dostarczamy gotowy do wdrożenia projekt, który możesz przekazać do własnego lub zewnętrznego zespołu IT. W czasie prac zapewniamy stałe wsparcie zespołu IT oraz weryfikację zgodności projektu z wdrożeniem. Dzięki temu mamy pewność, że wdrożony serwis będzie spełniał wymagania użytkowników oraz realizował cele biznesowe.
Dlaczego warto przeprowadzić redesign serwisu?
Jest wiele powodów, dla których warto wykonać redesign strony internetowej. Zaliczamy do nich m.in.:
- Wyeliminowanie problemów związanych z użytecznością, które zmniejszają liczbę konwersji.
- Przygotowanie serwisu mobile friendly, który pozwoli uzyskać większą konwersję od użytkowników odwiedzających go na smartfonach.
- Optymalizacja konwersji w kluczowych pod kątem sprzedaży widokach.
- Możliwość wykorzystania zgromadzonych dotąd danych np. z Google Analytics do zwiększenia skuteczności serwisu.
- Adaptacja na własne potrzeby rozwiązań, które sprawdzają się u konkurencji.
- Szansa na zbudowanie przewagi konkurencyjnej dzięki innowacyjnym rozwiązaniom.
- Lepsze dostosowanie serwisu do aktualnych wymagań użytkowników dzięki możliwości przeprowadzenia badania przed wdrożeniem.
- Stworzenie architektury nawigacji, która pozwala na szybkie dotarcie do celu.
- Zwiększenie satysfakcji użytkowników odwiedzających serwis.
- Zwiększenie liczby powracających użytkowników.
Jak przeprowadzamy redesign?
Zakres prac wchodzących w skład procesu przeprojektowania jest zależny od celów oraz budżetu, który chcemy przeznaczyć na te działania. Poniżej przedstawiamy rozbudowany zakres działań, które warto zrealizować podczas redesignu:
I Research i analiza
- Analiza ilościowa analizujemy statystyki twojego serwisu i uzyskujemy cenną wiedzę na temat profilu Twoich odbiorców, zachowań, przyzwyczajeń, przepływu w ramach strony, czy też o problematycznych etapach lejka konwersji.
- Benchmarking – dzięki analizie konkurencji pozyskujemy informacje o wartych uwagi rozwiązaniach, które stosuje konkurencja. Porównanie daje możliwość ich adaptacji, a nawet ulepszenia, a następnie zaimplementowania we własnym serwisie.
II Projektowanie
- Persony – ich przygotowanie pozwala nam lepiej poznać potrzeby użytkowników, dla których tworzony jest serwis.
- User Journey – tworzymy mapę ścieżki użytkownika, dzięki której dowiadujemy się, w jaki sposób i kiedy klient korzysta z serwisu. Wynikiem naszych prac jest opracowanie osi czasu, na których prezentujemy punkty styku użytkownika z witryną.
- Architektura informacji – dobrze zaprojektowana architektura informacji to klucz do efektywnego nawigowania i wyszukiwania treści. Użyteczny serwis to taki, który posiada intuicyjny układ informacji. Dlatego też ten etap jest niezmiernie ważny, w drodze do stworzenia serwisu, który jest łatwy w użytkowaniu.
- Tworzenie makiet – w zależności od potrzeby projektujemy makiet lo-fi lub hi-fi. Projektujemy z podejściem mobile first, czyli w pierwszej kolejności przygotowujemy widoki pod rozdzielczości mobile, aby następnie przejść do tabletów i komputerów.
- Grafika – projektowanie odbywa się na bazie wcześniej przygotowanych makiet. Gotowy do wdrożenia projekt jest przez nas wykonywany w programie Figma.
III Walidacja
- Badania na użytkownikach – dzięki badaniom jesteśmy w stanie zweryfikować założenia projektu jeszcze przed jego wdrożeniem. Do badań rekrutujemy grupę docelową, która wykonuje polecenia na bazie określonego wcześniej scenariusza zadań. W ten sposób wykrywamy problemy, które utrudniają realizację celów użytkownika. Rozwiązania problemów zostają naniesione na grafikę, dzięki czemu do wdrożenia przekazujemy projekt zweryfikowany na użytkownikach.
Redesign strony internetowej: na czym polega?
Redesign strony internetowej to proces polegający na przeprojektowaniu witryny, w taki sposób, aby dostosować ją do aktualnych standardów oraz potrzeb i oczekiwań jej użytkowników. Próbując zdefiniować to pojęcie, można także oscylować wokół terminu, takiego jak rewitalizacja witryny internetowej lub też wyłącznie jej wybranych elementów np. przycisków, formularzy, czy szaty graficznej. Redesign wykonywany jest w celu osiągnięcia zakładanych celów, do których należy m.in. zwiększenie współczynnika konwersji, czy poprawa użyteczności serwisu.
Od czego zacząć redesign witryny?
Redesign należy zacząć od szczegółowej analizy działania witryny. W tym zakresie trzeba ustalić, które z tworzących stronę elementów działają prawidłowo, a które są problematyczne i wymagają poprawy. Warto ocenić także szatę wizualną witryny i sprawdzić, czy wpisuje się w aktualne trendy. Jedną z najważniejszych kwestii będzie jednak przeanalizowanie sposobu dokonywania konwersji przez użytkowników.
W tym celu warto przeprowadzić ekspercki audyt UX. To szczegółowa analiza pozwalająca wyłonić tzw. pain pointy, czyli problemy napotykane przez osoby odwiedzające stronę. Wyniki audytu wskazują na konkretne rozwiązania, których wdrożenie może m.in. zwiększyć ergonomię użytkowania strony oraz poprawić współczynnik konwersji.
Kiedy warto zdecydować się na redesign strony internetowej ?
Nie istnieją żadne przyjęte reguły czasowe, które wskazywałyby na to, jak często przebudowywać stronę. Redesign powinien być jednak procesem cyklicznym. Wszystko za sprawą wciąż zmieniających się trendów oraz pojawiania się nowych możliwości technologicznych. Redesign jest konieczny zwłaszcza w sytuacji, gdy znacznie spada liczba konwersji i rośnie współczynnik odrzuceń, a strona przestaje realizować swoje cele np. sprzedażowe. To znak, że czas poszukać przyczyn takiego stanu i wdrożyć rozwiązania, dzięki którym witryna zostanie zoptymalizowana i zyska przewagę konkurencyjną.
Redesign strony WWW – zalety wykonania
Redesign strony www pozwala nie tylko wprowadzić zmiany w obrębie konstrukcji strony, ale też osiągnąć inne korzyści, takie jak np. dostosowanie witryny do aktualnych wymagań wyszukiwarek. Niewątpliwą zaletą redesignu może być także poprawa rozpoznawalności marki, np. przez odświeżenie szaty graficznej. Modernizacja witryny ma wpływ na poprawę satysfakcji użytkowników, dzięki czemu ogranicza się negatywny feedback, związany z ewentualnymi nieprawidłowościami w funkcjonowaniu witryny.
Odświeżenie strony pod kątem aspektów wizualnych, wpływa na konwersję oraz realizację celów biznesowych. Redesign pozwala dostosować stronę do aktualnych standardów, dzięki czemu jest ona pozytywnie postrzegana przez użytkowników.
Przebudowa i modernizacja strony internetowej: jak zrobić to dobrze?
Aby skutecznie zmodernizować stronę internetową, należy odpowiednio przygotować się do tego procesu. W tym celu, oprócz przeprowadzenia analizy witryny pod kątem użyteczności i określenia głównych obszarów optymalizacji, trzeba ustalić cele biznesowe, które będą mogły zostać zrealizowane po wdrożeniu nowej wersji serwisu. Efektywna przebudowa strony wymaga skorzystania ze specjalistycznych narzędzi i wiedzy ekspertów, którzy przygotują projekty dobrane zarówno do specyfiki branży, w jakiej działa dana strona, jak i do potrzeb użytkowników witryny. Redesign to rodzaj długofalowej inwestycji, która przyniesie wymierne rezultaty m.in. w postaci wzrostu generowanych przychodów.