Redesign serwisów internetowych

Redesign strony internetowej to dobry wybór w momencie, gdy Twój serwis nie generuje zadowalającej liczby konwersji. Posiadamy wieloletnie doświadczenie oraz wiedzę na temat skutecznych rozwiązań, w zakresie projektowania stron www. 

Redesign serwisów internetowych to proces polegający na przeprojektowaniu strony i dopasowaniu jej nie tylko do aktualnych trendów, ale przede wszystkim do potrzeb użytkowników. Redesign pozwala zwiększyć użyteczność serwisu i zbudować przewagę nad konkurencją.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Key Account Manager, UX/UI Designer
  • tel. 723 988 859
Napisz do mnie

Redesign serwisów internetowych

Redesign to proces, podczas którego dokonujemy przeprojektowania aktualnej wersji serwisu i zastępujemy go nową ulepszoną wersją. Jesteśmy w stanie przeprowadzić redesign dla każdego cyfrowego produktu, a w tym m.in. dla:

  • strony internetowej,
  • sklepu internetowego,
  • aplikacji,
  • platformy B2B.

Podczas prac wykorzystujemy sprawdzone metody badawcze, dobre praktyki w zakresie projektowania oraz nasze wieloletnie doświadczenie. Dzięki temu mamy pewność, że zaprojektowany przez nas produkt będzie maksymalnie efektywny pod kątem realizacji zakładanych celów biznesowych.

Tworząc projekty, bierzemy pod uwagę potrzeby użytkowników korzystających z danej witryny, tak aby dostosować jej działanie do ich oczekiwań.

W zależności od potrzeby przeprojektowanie może dotyczyć całego serwisu, jego określonego obszaru (np. procesu zakupowego), wybranych podstron, a nawet pojedynczych sekcji na danych podstronach. To, w jakim stopniu przeprojektujemy serwis, zależy od założonych celów. Niezależnie od wybranego zakresu zawsze dostarczamy gotowy do wdrożenia projekt, który możesz przekazać do własnego lub zewnętrznego zespołu IT. W czasie prac zapewniamy stałe wsparcie zespołu IT oraz weryfikację zgodności projektu z wdrożeniem. Dzięki temu mamy pewność, że wdrożony serwis będzie spełniał wymagania użytkowników oraz realizował cele biznesowe.

Dlaczego warto przeprowadzić redesign serwisu?

Jest wiele powodów, dla których warto wykonać redesign strony internetowej. Zaliczamy do nich m.in.:

  • Wyeliminowanie problemów związanych z użytecznością, które zmniejszają liczbę konwersji.
  • Przygotowanie serwisu mobile friendly, który pozwoli uzyskać większą konwersję od użytkowników odwiedzających go na smartfonach.
  • Optymalizacja konwersji w kluczowych pod kątem sprzedaży widokach.
  • Możliwość wykorzystania zgromadzonych dotąd danych np. z Google Analytics do zwiększenia skuteczności serwisu.
  • Adaptacja na własne potrzeby rozwiązań, które sprawdzają się u konkurencji.
  • Szansa na zbudowanie przewagi konkurencyjnej dzięki innowacyjnym rozwiązaniom.
  • Lepsze dostosowanie serwisu do aktualnych wymagań użytkowników dzięki możliwości przeprowadzenia badania przed wdrożeniem.
  • Stworzenie architektury nawigacji, która pozwala na szybkie dotarcie do celu.
  • Zwiększenie satysfakcji użytkowników odwiedzających serwis.
  • Zwiększenie liczby powracających użytkowników. 

Jak przeprowadzamy redesign?

Zakres prac wchodzących w skład procesu przeprojektowania jest zależny od celów oraz budżetu, który chcemy przeznaczyć na te działania. Poniżej przedstawiamy rozbudowany zakres działań, które warto zrealizować podczas redesignu:

I Research i analiza

  1. Analiza ilościowa analizujemy statystyki twojego serwisu i uzyskujemy cenną wiedzę na temat profilu Twoich odbiorców, zachowań, przyzwyczajeń, przepływu w ramach strony, czy też o problematycznych etapach lejka konwersji.
  2. Benchmarking – dzięki analizie konkurencji pozyskujemy informacje o wartych uwagi rozwiązaniach, które stosuje konkurencja. Porównanie daje możliwość ich adaptacji, a nawet ulepszenia, a następnie zaimplementowania we własnym serwisie.

II Projektowanie

  1. Persony – ich przygotowanie pozwala nam lepiej poznać potrzeby użytkowników, dla których tworzony jest serwis.
  2. User Journey – tworzymy mapę ścieżki użytkownika, dzięki której dowiadujemy się, w jaki sposób i kiedy klient korzysta z serwisu. Wynikiem naszych prac jest opracowanie osi czasu, na których prezentujemy punkty styku użytkownika z witryną.
  3. Architektura informacji – dobrze zaprojektowana architektura informacji to klucz do efektywnego nawigowania i wyszukiwania treści. Użyteczny serwis to taki, który posiada intuicyjny układ informacji. Dlatego też ten etap jest niezmiernie ważny, w drodze do stworzenia serwisu, który jest łatwy w użytkowaniu.
  4. Tworzenie makiet – w zależności od potrzeby projektujemy makiet lo-fi lub hi-fi. Projektujemy z podejściem mobile first, czyli w pierwszej kolejności przygotowujemy widoki pod rozdzielczości mobile, aby następnie przejść do tabletów i komputerów.
  5. Grafika – projektowanie odbywa się na bazie wcześniej przygotowanych makiet. Gotowy do wdrożenia projekt jest przez nas wykonywany w programie Figma.

III Walidacja

  1. Badania na użytkownikach – dzięki badaniom jesteśmy w stanie zweryfikować założenia projektu jeszcze przed jego wdrożeniem. Do badań rekrutujemy grupę docelową, która wykonuje polecenia na bazie określonego wcześniej scenariusza zadań. W ten sposób wykrywamy problemy, które utrudniają realizację celów użytkownika. Rozwiązania problemów zostają naniesione na grafikę, dzięki czemu do wdrożenia przekazujemy projekt zweryfikowany na użytkownikach.

Redesign strony internetowej: na czym polega?

Redesign strony internetowej to proces polegający na przeprojektowaniu witryny, w taki sposób, aby dostosować ją do aktualnych standardów oraz potrzeb i oczekiwań jej użytkowników. Próbując zdefiniować to pojęcie, można także oscylować wokół terminu, takiego jak rewitalizacja witryny internetowej lub też wyłącznie jej wybranych elementów np. przycisków, formularzy, czy szaty graficznej. Redesign wykonywany jest w celu osiągnięcia zakładanych celów, do których należy m.in. zwiększenie współczynnika konwersji, czy poprawa użyteczności serwisu.

Zapytaj o ofertę na redesign serwisu internetowego!

Od czego zacząć redesign witryny?

Redesign należy zacząć od szczegółowej analizy działania witryny. W tym zakresie trzeba ustalić, które z tworzących stronę elementów działają prawidłowo, a które są problematyczne i wymagają poprawy. Warto ocenić także szatę wizualną witryny i sprawdzić, czy wpisuje się w aktualne trendy. Jedną z najważniejszych kwestii będzie jednak przeanalizowanie sposobu dokonywania konwersji przez użytkowników.

W tym celu warto przeprowadzić ekspercki audyt UX. To szczegółowa analiza pozwalająca wyłonić tzw. pain pointy, czyli problemy napotykane przez osoby odwiedzające stronę. Wyniki audytu wskazują na konkretne rozwiązania, których wdrożenie może m.in. zwiększyć ergonomię użytkowania strony oraz poprawić współczynnik konwersji.

Kiedy warto zdecydować się na redesign strony internetowej ?

Nie istnieją żadne przyjęte reguły czasowe, które wskazywałyby na to, jak często przebudowywać stronę. Redesign powinien być jednak procesem cyklicznym. Wszystko za sprawą wciąż zmieniających się trendów oraz pojawiania się nowych możliwości technologicznych. Redesign jest konieczny zwłaszcza w sytuacji, gdy znacznie spada liczba konwersji i rośnie współczynnik odrzuceń, a strona przestaje realizować swoje cele np. sprzedażowe. To znak, że czas poszukać przyczyn takiego stanu i wdrożyć rozwiązania, dzięki którym witryna zostanie zoptymalizowana i zyska przewagę konkurencyjną.

Redesign strony WWW – zalety wykonania

Redesign strony www pozwala nie tylko wprowadzić zmiany w obrębie konstrukcji strony, ale też osiągnąć inne korzyści, takie jak np. dostosowanie witryny do aktualnych wymagań wyszukiwarek. Niewątpliwą zaletą redesignu może być także poprawa rozpoznawalności marki, np. przez odświeżenie szaty graficznej. Modernizacja witryny ma wpływ na poprawę satysfakcji użytkowników, dzięki czemu ogranicza się negatywny feedback, związany z ewentualnymi nieprawidłowościami w funkcjonowaniu witryny.

Odświeżenie strony pod kątem aspektów wizualnych, wpływa na konwersję oraz realizację celów biznesowych. Redesign pozwala dostosować stronę do aktualnych standardów, dzięki czemu jest ona pozytywnie postrzegana przez użytkowników.

Przebudowa i modernizacja strony internetowej: jak zrobić to dobrze?

Aby skutecznie zmodernizować stronę internetową, należy odpowiednio przygotować się do tego procesu. W tym celu, oprócz przeprowadzenia analizy witryny pod kątem użyteczności i określenia głównych obszarów optymalizacji, trzeba ustalić cele biznesowe, które będą mogły zostać zrealizowane po wdrożeniu nowej wersji serwisu. Efektywna przebudowa strony wymaga skorzystania ze specjalistycznych narzędzi i wiedzy ekspertów, którzy przygotują projekty dobrane zarówno do specyfiki branży, w jakiej działa dana strona, jak i do potrzeb użytkowników witryny. Redesign to rodzaj długofalowej inwestycji, która przyniesie wymierne rezultaty m.in. w postaci wzrostu generowanych przychodów.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego my?

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w audytowaniu, projektowaniu i tworzeniu stron, dzięki czemu jesteśmy w stanie zająć się pracami wdrożeniowymi.

Raporty z naszych audytów pomogły poprawić użyteczność wielu stron, serwisów oraz sklepów internetowych.

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności potrzeby i oczekiwania klienta.

Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą jak udoskonalić istnienie firmy w internecie.

Każdy klient jest informowany na bieżąco o statusie wykonywanych prac oraz o ich wynikach.

Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

User experience - komponenty

Ten rodzaj badania jest bardzo skuteczną metodą weryfikacji użyteczności strony. Pozwala określić te obszary i funkcjonalności, które dla użytkowników są źródłem problemów i dyskomfortu. Wprowadzane zmiany są oparte na realnych potrzebach użytkowników.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz wymagań stawianych przed wdrażanym rozwiązaniem. Dzięki opracowaniu zakresu prac przyśpieszamy czas realizacji projektu, zmniejszamy jego koszty oraz zwiększamy jakość.
Dobrze zaprojektowana architektura informacji pozwala użytkownikom na intuicyjne poruszanie się po stronie internetowej. Dzięki niej nie tylko szybciej odnajdują oni to, czego szukają, ale również chętniej spędzają czas w witrynie.
Dzięki identyfikacji potencjalnych problemów wpływających negatywnie na doświadczenia odwiedzających możemy podjąć działania naprawcze, których celem będzie podniesienie jakości obsługi naszego rozwiązania.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.