User Journey

User Journey Map jest znakomitym narzędziem pozwalającym spojrzeć na produkt z perspektywy użytkownika. Dzięki mapowaniu User Journey uzyskujemy przejrzysty obraz na ścieżkę użytkownika w postaci wizualizacji relacji użytkownika z naszym produktem na przestrzeni czasu.

User Journey Map umożliwia zbadanie relacji użytkownika z naszym produktem. Mapowanie umożliwia śledzenie ścieżki użytkownika, pozwalając na dopracowanie produktu i zrozumienie, czego potrzebuje użytkownik.

Paweł Kotowicz
Paweł Kotowicz
Key Account Manager
  • tel. 697 411 900
Napisz do mnie

User Journey

User journey to ścieżka, którą użytkownik przechodzi, aby zrealizować swoje cele związane z danym produktem. User journey w projektowaniu jest używane do zrozumienia tego, jak i kiedy klient korzysta z naszego rozwiązania. Odpowiedzi na powyższe pytania jesteśmy w stanie uzyskać po bliższym poznaniu perspektywy użytkownika.

User Journey Map

User Journey Map jest wizualizacją relacji użytkownika z naszym produktem na przestrzeni czasu w różnych kanałach styku z produktem. Mapa podróży użytkownika może przybierać różne formy, zazwyczaj jest to grafika przedstawiająca oś czasu z zestawieniem różnych punktów styku użytkownika i produktu.

Mapa podróży użytkownika jest dobrym narzędziem pozwalającym projektantowi spojrzeć na produkt z jego perspektywy, co wpływa pozytywnie na proces tworzenia produktu zorientowanego na użytkownika. Możemy ją również wykorzystać do definiowania ilościowych wskaźników mierzących efektywność działań na poszczególnych etapach styku klienta z produktem.

Co powinno się znaleźć w User Journey Map?

Poniżej lista elementów:

  • Informacja o zakresie – opisanie zakresu User Journey, którą zamierzamy stworzyć. W zależności od wymaganego kontekstu możemy utworzyć User Journey wizualizującą całość relacji użytkownika z naszym produktem lub wybrany wycinek np. realizację zwrotu produktu.
  • Opis persony - User Journey zawsze realizowana jest przez określoną personę, to ona jest centrum całego zagadnienia. Ma określone cele, które chce zrealizować, korzystając z produktu. Dzięki lepszemu poznaniu odbiorców jesteśmy w stanie lepiej opisach personę, co z kolei pozwoli na lepsze dopasowanie wizualizacji naszej User Journey.
  • Scenariusz – opis sytuacji, do której adresujemy naszą User Journey Map.
  • Informacja o punktach styku – ustalenie momentów oraz rodzaju interakcji użytkownika z naszym produktem. Każdy z nich powinniśmy odpowiednio opisać w celu lepszego poznania ścieżki użytkownika:
  1. Motywacja użytkownika.
  2. Kanał, w którym dochodzi do interakcji.
  3. Zachowania i akcje podejmowane przez użytkownika.
  4. Wyzwania, z którymi mierzy się użytkownik.
  • Mapa emocji użytkownika – emocje doświadczane przez użytkownika w poszczególnych punktach styku z produktem.

User Journey Map dostarcza kompleksowego zakresu informacji na temat ścieżki użytkownika. Dzięki większej przejrzystości procesu realizacji celu przez użytkownika jesteśmy w stanie lepiej dostosować projektowany produkt do jego wymagań. Mamy klarowny obraz problemów, jakie napotyka na swojej ścieżce, dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować ich rozwiązanie.

Dlaczego warto stworzyć User Journey Map?

  • Lepiej rozumiemy potrzeby użytkowników, dzięki czemu możemy w większym stopniu dostosować nasz produkt do grupy docelowej.
  • Uzyskujemy pełną wiedzę na temat momentów i sposobów interakcji z naszym produktem.
  • Wspieramy projektowanie zorientowane na użytkownika.
  • Otrzymujemy informacje, które funkcjonalności są użytkownikom niezbędne.
  • Poznajemy punkty bólu użytkowników.
  • Eliminujemy problemy, które obniżają współczynnik konwersji.
  • Uzyskujemy przejrzysty obraz całej ścieżki użytkownika.
  • Optymalizujemy doświadczenia użytkowników.
  • Wyodrębniamy obszary wymagające pomiaru KPI.

Jak tworzymy User Journey Map?

Proces tworzenia User Journey Map możemy podzielić na następujące etapy:

1. Zbieranie informacji - w pierwszym kroku gromadzimy informacje, które są nam potrzebne do utworzenia User Journey Map. Dane o grupie docelowej możemy pozyskać z różnych źródeł, mogą to być m.in.: 

  • Wywiady z użytkownikami.
  • Wywiady z interesariuszami.
  • Ankiety.
  • Badania.
  • Desk research.

2. Zdefiniowane zakresu User Journey Map - w zależności od projektu może to być mapa dla całego procesu lub dla danego wycinka.

3. Utworzenie persony zawierającej:

  • Krótki opis persony - stanowisko, branża w której pracuje, średni wiek, oprogramowanie, z którego korzysta w pracy i domu.
  • Cele - co dana osoba chce osiągnąć w swojej pracy czy w życiu prywatnym. Chodzi o procesy, w których nasz produkt czy usługa może uczestniczyć.
  • Potrzeby - co jest niezbędne, aby osiągnąć powyższy cel.
  • Obawy - elementy, których nasz użytkownik chce uniknąć za wszelką cenę. Rzeczy, które mogą utrudnić lub uniemożliwić realizację celu.
  • Przydatne - co może podnieść komfort dochodzenia do celu, ale nie jest konieczne, czyli ulepszacze bez których da się żyć.

4. Stworzenie scenariusza - z rozpisaniem potrzeb użytkownika.

5. Rozpisanie punktów styku - z informacją o kanałach, zachowaniu i wyzwaniach.

6. Utworzenie mapy emocji użytkownika.

7. Zaprojektowanie User Journey Map.

FAQ

Co to jest User Journey?

Ścieżka użytkownika to droga, jaką pokonuje on podczas korzystania z witryny internetowej pomiędzy poszczególnymi jej elementami. Dokładne prześledzenie i odtworzenie procesu przebywania na niej potencjalnego klienta pozwala wyodrębnić punkty styku, czyli kluczowe miejsca, w których podejmuje on daną aktywność. To między innymi ścieżki użytkowników są wykorzystywane podczas projektowania architektury informacji. Uwzględnienie takich ścieżek umożliwia poprawę doświadczeń użytkowników przebywających na naszej stronie, co zwiększa ich lojalność, buduje pozytywny wizerunek firmy i wpływa na osiągane wyniki sprzedażowe.

Co to jest User Journey Map?

Mapa podróży użytkownika w sposób wizualny prezentuje przechodzenie użytkowników przez Twoją stronę internetową. Dzięki niej wiemy, w jaki sposób przemieszcza się on po witrynie od pierwszego momentu odwiedzin, przez ich kolejne etapy, aż do realizacji konkretnego celu. Tego rodzaju analiza podróży użytkownika pozwala nam zidentyfikować najważniejsze punkty styczności na stronie oraz dowiedzieć się, czego doświadcza on podczas korzystania z niej. User Journey Map to narzędzie umożliwiające rzeczywiste odzwierciedlenie sposobu korzystania z witryny przez potencjalnego klienta. Co więcej, pozwala również określić emocje i problemy, jakich doświadcza on w poszczególnych krokach. Posiadając taką wiedzę, jesteśmy w stanie zidentyfikować kluczowe przeszkody, które potencjalnie utrudniają np. złożenie zamówienia lub dokonanie płatności na stronie oraz je wyeliminować.

Jak można wykorzystać User Journey Map?

Mapa podróży użytkownika jest pomocnym narzędziem analitycznym, który pozwala ulepszyć funkcjonowanie stron internetowych i maksymalnie ułatwić potencjalnym klientom osiągnięcie celu. Warto korzystać z niego podczas projektowania nowej witryny oraz przeprojektowywania dotychczasowej w celu poprawy jej funkcjonowania. User Journey Map pozwala rozwiązać problemy biznesu związane np. z niską sprzedażą lub wysokim współczynnikiem odrzuceń na stronie. Identyfikacja punktów styku, w których potencjalny klient dokonuje decyzji, pozwala właściwie dopracować każdy etap będący elementem jego doświadczeń z Twoją marką. Wynikiem powinna być idealna ścieżka użytkownika, czyli tym samym funkcjonalna strona internetowa pozbawiona problemów czy trudności, co wpływa na zwiększenie sprzedaży lub konwersji.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w audytowaniu, projektowaniu i tworzeniu stron, dzięki czemu jesteśmy w stanie zająć się pracami wdrożeniowymi.

Raporty z naszych audytów pomogły poprawić użyteczność wielu stron, serwisów oraz sklepów internetowych.

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności potrzeby i oczekiwania klienta.

Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą jak udoskonalić istnienie firmy w internecie.

Każdy klient jest informowany na bieżąco o statusie wykonywanych prac oraz o ich wynikach.

Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Ten rodzaj badania jest bardzo skuteczną metodą weryfikacji użyteczności strony. Pozwala określić te obszary i funkcjonalności, które dla użytkowników są źródłem problemów i dyskomfortu. Wprowadzane zmiany są oparte na realnych potrzebach użytkowników.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz wymagań stawianych przed wdrażanym rozwiązaniem. Dzięki opracowaniu zakresu prac przyśpieszamy czas realizacji projektu, zmniejszamy jego koszty oraz zwiększamy jakość.
Dobrze zaprojektowana architektura informacji pozwala użytkownikom na intuicyjne poruszanie się po stronie internetowej. Dzięki niej nie tylko szybciej odnajdują oni to, czego szukają, ale również chętniej spędzają czas w witrynie.
Dzięki identyfikacji potencjalnych problemów wpływających negatywnie na doświadczenia odwiedzających możemy podjąć działania naprawcze, których celem będzie podniesienie jakości obsługi naszego rozwiązania.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.