Jak ulepszyć kampanie w Google Ads?

Google Ads (dawniej AdWords) należy do najpopularniejszych narzędzi wpływających na promocję marki w sieci. Jakie są sposoby wpływające na ulepszenie kampanii reklamowej?

Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej w Google wymaga przede wszystkim znajomości grupy docelowej. Znajomość ta wykracza poza standardową analizę parametrów demograficznych, które charakteryzują klientów. Należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na jedno ważne pytanie: jak grupa targetowana korzysta z Google? Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie siebie w miejsce Klienta i zrozumienie wzorców zachowań, które pozwolą na wybór odpowiednich fraz kluczowych. Musimy przy tym pamiętać, że potencjalni Klienci mogą w zupełnie inny sposób nazywać to co jest przedmiotem oferty. Dlatego też poznanie odbiorców reklamy powinno się tyczyć także poznania ich słownictwa. Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać sposób, w jaki porozumiewają się użytkownicy, a nie właściciele stron. 

Każde słowo kluczowe w kampanii ma określony koszt za kliknięcie, który jest z kolei zależny od konkurencyjności frazy. Podstawowe słowa kluczowe są bezpośrednio związane z produktami lub usługami. W przypadku wysoce konkurencyjnych produktów te frazy mogą okazać się dość kosztowne. W związku z tym warto również wybrać frazy, które są mniej konkurencyjne, a tym samym koszt za ich kliknięcie może być znacznie mniejszy. Dodatkowo mniej popularne słowa kluczowe pomogą zawęzić zasięg wyszukiwania, a więc docierać do bardziej „świadomej” grupy odbiorców.

Oprócz  licytacji słów kluczowych system reklamowy Google Ads umożliwia również dostęp do wielu stron partnerskich, na których reklama może być wyświetlana. Dzięki temu możliwe jest wybranie witryny odwiedzanej przez internautów z naszego targetu.. Na przykład, jeśli w ofercie są aparaty cyfrowe, można reklamować się na stronach lub blogach fotograficznych  oraz witrynach miłośników gadżetów.

Użytkownicy coraz chętniej stosują dłuższe frazy zamiast słów kluczowych. Te dłuższe ciągi wyrazów są mniej popularne niż pojedyncze keywords, jednakże długi ogon fraz kluczowych zwiększa szanse na kliknięcie oraz konwersję, ze względu na to, pojawiające się wyniki wyszukiwania są bardziej precyzyjne. Na przykład, fraza "aparat cyfrowy" jest bardzo ogólnym i drogim słowem, natomiast frazą  z długiego ogona będzie "najlepsza oferta dla Canon 1000D”, która zawęzi obszar wyszukiwań i przyciągnie konkretnych użytkowników.

Śledzenie ogólnej konwersji każdego słowa kluczowego, może pomóc w czerpaniu większych zysków z kampanii. Wymaga to jednak dobrej integracji z Google Analytics, Google Ads z CRM oraz systemami zarządzania sprzedażą.

Podczas gdy, nagłówki odgrywają ważną rolę w tradycyjnej kampanii medialnej, tak słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w konwersji. Strona pozycjonowana przy użyciu szerokich fraz takich jak wspomniane już wcześniej "aparat cyfrowy" może doprowadzić do informacji, które mogłyby pomóc w podjęciu decyzji o zakupie. Jednakże, jeśli celem wyszukiwania jest kupno aparatu, reklama powinna być precyzyjna i prowadzić użytkownika do strony docelowej z opcją zakupu.

Kluczem do ciągłego zwiększania zwrotu z inwestycji (ROI) w marketingu internetowym jest testowanie. Oprócz sprawdzania skuteczności reklam w Adword, warto badać i testować także stronę główną. Google oferuje narzędzie Google Website Optimizer, które pomoże wybrać najlepszy układ dla strony docelowej. To narzędzie może pomóc w decyzji jak i gdzie umieścić blok "Kup teraz" umożliwiający dokonanie zakupu oraz zaproponować kolory na stronę.

google adwords

Podobne wpisy

Pogoń za długim ogonem

23 czerwca 2010
Świadomość użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych jest coraz większa, oczekiwania, a co za tym idzie i zapytania są coraz bardziej sprecyzowane.
kontakt // ideoforce.pl