Co powinna zawierać umowa na pozycjonowanie?

Podejmując współpracę z agencją e-marketingową w zakresie pozycjonowania należy odpowiednio zabezpieczyć swój interes podpisując umowę. Co powinna zawierać umowa?

Umowa na pozycjonowanie powinna zawierać:

  • Minimalny czas trwania umowy – jeśli ktoś będzie chciał zrezygnować zaraz po podpisaniu umowy, mogą pojawić się problemy, chociażby z rozliczeniem działań i kosztów poniesionych przez firmę SEO.
  • Waarunki wypowiedzenia umowy – powinien znaleźć się zapis na jakich warunkach będzie następowało wypowiedzenie umowy oraz jaki jest okres wypowiedzenia. Długie okresy wypowiedzenia będą niekorzystne dla klienta.
  • Przedmiot umowy – jakie działania będą prowadzone, co właściwie jest przedmiotem podpisywanej umowy? Punkt ten może wydawać się zabawny, jednak wbrew pozorom nie jest. Dochodzi bowiem nieraz do sytuacji, kiedy firma stara się udowodnić firmie SEO jej nierzetelne działania, jednak w samej umowie nie było dokładnie określone, jakie miały być wykonywane działania…
  • Raporty – w umowie powinny zostać określone, kiedy i w jakiej formie klient będzie otrzymywał raporty. Nawet obecnie, gdy klienci są już bardziej świadomi SEO, zdarzają się sytuacje, kiedy otrzymują oni wyłącznie faktury do opłacenia. Firma SEO, poważnie traktująca klienta powinna informować swojego klienta o przeprowadzonych działaniach. Wiele firm zasłania się tym, że nie chcą ujawniać swojego zaplecza, jednak zazwyczaj okazuje się, że taka firma nie prowadziła żadnych działań.
  • Wyniki pracy po rozwiązaniu umowy – zapis, który powinien informować o tym, co się stanie np. z linkami pozyskanymi do strony klienta w momencie, gdy umowa wygaśnie lub zostanie rozwiązana.

umowa na pozycjonowanie

Ocena artykułu:
Co powinna zawierać umowa na pozycjonowanie?

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl