Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, które mają doprowadzić do zwiększenia widoczności strony internetowej w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie ma na celu pojawienie się strony na pierwszych pozycjach, jako odpowiedź na frazę wpisaną w pasek wyszukiwarki.

Przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich niezbędne jest przeprowadzenie audytu SEO, czyli analizy strony pod kątem wyszukiwarki, która obejmujące wybór odpowiednich fraz kluczowych. Audyt SEO dotyczy działań prowadzonych wewnątrz witryny (on-site) oraz poza nią (off-site). Do tych pierwszych zaliczamy między innymi: słowa kluczowe w tekście, nagłówkach i adresie URL, wartościowe treści, szybkość ładowania strony oraz poprawność kodu HTML. Natomiast elementy off-site to ilość i jakość linków prowadzących do witryny, profil linkowania czy stopień zaufania do strony wynikający z obecności social media.

Na pozycjonowanie witryny składa się prowadzenie działań w ramach SEO, link building i trust rank.

  • SEO (Search Engine Optimization) to dostosowanie (optymalizacja) strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Jako że najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce jest Google, działania SEO dotyczą głównie jej. Wprowadzane zmiany techniczne są niewidoczne dla użytkowników, ale mają ogromny wpływ na to, jak stronę postrzegają algorytmy Google. SEO obejmuje działania usprawniające elementy, takie jak: treść i nagłówki, słowa kluczowe, kod strony, struktura witryny (np. elementy nawigacji) oraz warstwę techniczną i wizualną.
  • Link building, to najprościej rzecz ujmując linkowanie, czyli udostępnianie linków z naszej strony na innej.  
  • Trust rank określa stopień zaufania wyszukiwarki do naszej strony. Obejmuje historię strony (im dłuższa, tym Google obdarza witrynę większym zaufaniem), wartościowe dla użytkowników i unikalne treści (prowadzone w ramach content marketingu) oraz wprowadzanie zmian na stronie, czyli pojawianie się aktualnych treści.

Pozycjonowanie to proces złożony,  który wymaga ciągłej analizy i optymalizacji (wszystkiego, co udoskonali stronę internetową), jednak na trwałe efekty trzeba poczekać.

pozycjonowanie

Sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie!

Podobne wpisy

UX w służbie SEO

19 grudnia 2017
Jakiś czas temu UX i SEO miały ze sobą bardzo mało wspólnego. Obecnie przenikają się nawzajem pozwalając tworzyć użyteczne i atrakcyjne serwisy – nie tylko dla Google, ale i zwykłych klientów. Można rzec, że teraz oba elementy są nierozłączne.

Sektor internetowy w ofensywie

16 grudnia 2017
Wirtualnemedia.pl, Grudzień 2017, Autor: Daniel Kazanecki
kontakt // ideoforce.pl