Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to marketing prowadzony w wyszukiwarce, a dokładnie w wynikach wyszukiwania. Jest połączeniem SEO (pozycjonowanie i optymalizacja) i PPC (płatność w kampanii Google Ads).

W jaki sposób połączone jest SEO i PPC? 

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony pod wyszukiwarkę, która ma celu poprawić widoczność strony w wynikach organicznych. Dotyczy usprawnienia technicznych warunków witryny, jej treści, struktury i nawigacji – czyli poprawności kodu HTML, nagłówków oraz tagów Title i Description, czasu ładowania się witryny, dostosowania witryny do potrzeb pozycjonowania lokalnego i wiele innych. SEO, w odróżnieniu od kampanii reklamowej, jest długotrwałym procesem.

Z kolei, PPC (Pay Per Click) to model rozliczania reklam w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. W tym przypadku reklamodawca nie płaci za wyświetlenie się reklamy, ale za każde kliknięcie w link lub baner prowadzący do strony. Reklama w modelu PPC to tzw. linki sponsorowane, które wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania i obok. Kampania PPC przynosi efekty od raz  po jej uruchomieniu, jednak w krótkotrwałej perspektywie – dopóki płacimy za nią. Reklamę bardzo szybko możemy uruchomić, a także na bieżąco monitorować efekty i kontrolować budżet.

Pozyskiwanie nowych klientów dzięki agencji SEM

Przed rozpoczęciem działań konieczne jest przeprowadzenie audytu. SEM, bazując na frazach kluczowych, ma na celu umieszczenie strony w jak najwyższych pozycjach – tych organicznych (SEO) i wygenerowanych płatnie (PPC). Nasza agencja SEM zwiększy widoczność Twojej witryny oraz wygeneruje większą sprzedaż.

sem

Ocena artykułu:
Co to jest SEM?

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl