Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to marketing prowadzony w wyszukiwarce, a dokładnie w wynikach wyszukiwania. Jest połączeniem SEO (pozycjonowanie i optymalizacja) i PPC (płatność w kampanii Google Ads).

W jaki sposób połączone jest SEO i PPC? 

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony pod wyszukiwarkę, która ma celu poprawić widoczność strony w wynikach organicznych. Dotyczy usprawnienia technicznych warunków witryny, jej treści, struktury i nawigacji – czyli poprawności kodu HTML, nagłówków oraz tagów Title i Description, czasu ładowania się witryny, dostosowania witryny do potrzeb pozycjonowania lokalnego i wiele innych. SEO, w odróżnieniu od kampanii reklamowej, jest długotrwałym procesem.

Z kolei, PPC (Pay Per Click) to model rozliczania reklam w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. W tym przypadku reklamodawca nie płaci za wyświetlenie się reklamy, ale za każde kliknięcie w link lub baner prowadzący do strony. Reklama w modelu PPC to tzw. linki sponsorowane, które wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania i obok. Kampania PPC przynosi efekty od raz  po jej uruchomieniu, jednak w krótkotrwałej perspektywie – dopóki płacimy za nią. Reklamę bardzo szybko możemy uruchomić, a także na bieżąco monitorować efekty i kontrolować budżet.

Przed rozpoczęciem działań konieczne jest przeprowadzenie audytu. SEM, bazując na frazach kluczowych, ma na celu umieszczenie strony w jak najwyższych pozycjach – tych organicznych (SEO) i wygenerowanych płatnie (PPC).

sem

Sprawdź naszą ofertę na reklamę w wyszukiwarce!

Podobne wpisy

Kalendarz marketingowy 2018

29 stycznia 2018
Przygotowaliśmy dla Was „ściągę” w formie infografiki o czym warto pamiętać w bieżącym roku podczas planowania kampanii marketingowych.

Co to jest pozycjonowanie?

9 stycznia 2018
Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, które mają doprowadzić do zwiększenia widoczności strony internetowej w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.
kontakt // ideoforce.pl