Co użytkownicy wpisują w Google?

Każdego dnia w wyszukiwarce Google pojawiają się miliony zapytań na nurtujące użytkowników pytania. Wiedza na temat tego co wpisujemy w wyszukiwarkę jest niezwykle cenna, bo pozwala na skuteczniejsze prowadzenie działań marketingowych… ale jak ją zdobyć?
10 lipca 2019

Informacje, o tym czego szukają ludzie w Google są kluczowe dla powodzenia każdej kampanii Google Ads oraz dla skutecznego pozycjonowania witryny. Chcąc tworzyć skuteczne strategie, a co za tym idzie zwiększać ruch na stronie wiedza ta jest niemalże niezbędna. Ale jak trafić dokładnie w to, co w danym okresie jest „na topie” i jak to wykorzystać? Czytaj dalej, a wszystko wyjaśnimy.

Znaczenie badania słów kluczowych

Prawidłowa analiza słów kluczowych ma bardzo duże znaczenie dla skutecznych działań promocyjnych w internecie. Zbiór danych dotyczący popularnych fraz pozwala odkryć, jakich dokładnie słów kluczowych szukają użytkownicy, jak często ich szukają oraz ile zapłacisz za każde z nich w kampanii. Ponadto odpowiednia analiza słów kluczowych będzie pomocna w optymalizacji witryny internetowej i innych obszarach pozycjonowania.

Narzędzia do słów kluczowych oraz analiza wyników przez nie wskazanych pomagają:

  • Dowiedzieć się, jakich terminów i słów kluczowych używają użytkownicy, aby znaleźć Twoją witrynę;
  • Jaka lokalizacja i zakres czasowy cieszy się największym zainteresowaniem danego zagadnienia;
  • Dotrzeć do wyszukiwanych haseł, podawanych przez potencjalnych klientów;
  • Zidentyfikować potencjalne obszary na witrynie internetowej, w których może brakować odpowiedniej treści.

content marketing

Jak wybrać właściwe słowa kluczowe?

Istnieje bardzo dużo czynników, które należy rozważyć, jeśli chodzi o efektywne badanie słów kluczowych i wybór tych odpowiednich. Korzystanie z narzędzi pomoże Ci lepiej zrozumieć intencje użytkownika i odkryć słowa kluczowe, które najlepiej wykorzystają budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię.

Aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, weź pod uwagę:

  • Terminy marki - słowa kluczowe zawierające nazwę Twojej marki;
  • Terminy ogólne - ogólne słowa kluczowe (szerszy zakres);
  • Terminy pokrewne - słowa kluczowe, które nie odnoszą się bezpośrednio do oferowanego produktu lub usługi, ale będące pytaniami, które mogą dotyczyć Twojej firmy.

Korzyści dla SEO

Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna przyciągała ruch z Google lub innych wyszukiwarek, musisz upewnić się, że zawiera ona treść utworzoną wokół odpowiednich słów kluczowych. Oznacza to, że powinieneś wykorzystywać słowa, których potencjalny odbiorca już używa, szukając podobnych treści, produktów lub usług online.

Najlepszym sposobem na odkrycie tych słów kluczowych, co udowodniło tysiące dobrze prosperujących stron i firm internetowych, jest wykorzystanie słów kluczowych proponowanych przez powyższe narzędzia jako podstawy do tworzenia treści dla Twojej witryny.

Tworząc treści wokół popularnych fraz kluczowych sprawiasz, że Twoja witryna staje się wartościowa i dostarcza użytkownikom to, czego szukają. W zamian za to Google nagradza Twoją stronę internetową wyższymi rankingami, które pociągają za sobą wzrost ruchu i tym samym sprzedaż.

Narzędzie propozycji słów kluczowych umożliwia pobieranie key words z 192 domen Google i używanie 83 interfejsów językowych Google do generowania propozycji najważniejszych fraz. W ten sposób upewnisz się, że wygenerowane słowa kluczowe będą odpowiednie dla kraju i / lub języka, dla którego tworzysz witrynę oraz treść.

pisanie tekstów seo

Korzyści dla reklam

Korzystanie z narzędzi wspierających dobór słów kluczowych niesie za sobą wiele korzyści. Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe typu PPC (pay-per-click) i kierujesz reklamy na słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników w Google to wiesz, jak ważne jest wybranie odpowiednich.

Właściwe słowa kluczowe kierowane za pomocą reklam przyciągną odpowiednią grupę odbiorców do Twojej witryny. Wyświetlanie reklam na podstawie słów kluczowych spowoduje wyższy współczynnik klikalności (CTR), niższy koszt za kliknięcie (CPC) i wyższy współczynnk konwersji dla Twojej firmy. W rezultacie wydasz mniej pieniędzy na reklamę i wygenerujesz lepszy zwrot z inwestycji.

W Google każdy czegoś szuka

Wyniki algorytmu autouzupełniania dostarczone przez Google to kopalnia wiedzy dla marketerów. W miarę wpisywania konkretnych słów w wyszukiwarce prezentowany jest konkretny zestaw zapytań, będących de facto wskazówkami dla wyszukiwanej frazy. Rozwijana lista, która wyświetla się po wpisywaniu kolejnych liter słowa to podpowiedzi wskazujące na najczęściej wyszukiwane zagadnienia.

Dla przykładu: chcemy sprawdzić co dokładnie szukają użytkownicy w tematyce odzieży, a dokładniej spodni. Wpisując hasło „spodnie” widzimy, że największą popularność wyszukiwania posiadają spodnie męskie. Dopiero później na liście znajdują się np. spodnie damskie, spodnie z dziurami i z wysokim stanem.

Jest to prawdopodobnie jedno z najlepszych, ale nadal najbardziej niewykorzystywanych źródeł badań nad treściami.

wyszukiwania w google

Wykorzystaj moc narzędzi

W śledzeniu popularności danych słów kluczowych przychodzi wiele narzędzi. By otrzymać ściślejsze dane niż te, które wskaże nam autouzupełnianie w Google trzeba sięgnąć do takich narzędzi jak np. Google Keyword Planner, Google Trends, Keyword Tool oraz Answer The Public.

Google Keyword Planner

Narzędzie do planowania słów kluczowych: Google Keyword Planner to bezpłatny dodatek do panelu Google Ads. Daje użytkownikowi wgląd w wyszukiwane frazy. Pokazuje, czego ludzie szukają w Internecie i ile razy w miesiącu wyszukiwano określone frazy kluczowe lub wyrażenia. Ponadto pokazuje prognozy na przyszłość dotyczące interesujących nas fraz.

Dzięki tym danym mamy możliwość idealnie doprecyzować kampanie, aby reklamy online docierały do potencjalnych klientów. Narzędzie jest również pomocne przy działaniach pozycjonerskich. Przy wykonywaniu audytu SEO pozwala nakreślić nam frazy kluczowe, które mają potencjał na wybicie danej strony do czołówki wyników wyszukiwania. Charakter i specyfika działania narzędzia pozwala osiągnąć wysokie wyniki i rezultaty prowadzonych kampanii w ramach ogólnej strategii marketingowej online.

Aby lepiej zrozumieć różne funkcje tego narzędzia do planowania słów kluczowych, skontaktuj się z nami. Sukcesywne realizowanie wszystkich dotychczasowych działań marketingowych potwierdza naszą skuteczność i znajomość narzędzia Google Keyword Planner. Pomożemy Ci rozważyć wdrożenie do strategii marketingowej szczegółowej analizy słów kluczowych, które będziesz mógł wykorzystać m.in. w kampaniach reklamowych.

planer słów kluczowych google ads

Google Trends

Narzędzie Google Trends pokazuje nam zainteresowanie użytkowników wyszukiwaniem konkretnego tematu lub wyszukiwanego hasła w określonym czasie, w różnych regionach świata i różnych językach. Te szczegółowe dane można filtrować: wyszukiwania z ostatnich siedmiu dni lub wyszukiwania w czasie rzeczywistym.

Dane mogą być bardzo przydatne podczas tworzenia strategii marketingowej. Dają nacisk na sezonowość danych fraz i pomagają markom w doborze odpowiedniego momentu i regionu na promocję określonych usług. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep (np. z artykułami domowymi i ogrodniczymi), będziesz chciał zwiększyć intensywność działań marketingowych, gdy wyszukiwane hasła istotne dla Twojej firmy będą wykazywać tendencję spadkową. Podczas skoków w liczbie wyszukiwań koszt kliknięcia w reklamę prawdopodobnie będzie wyższy, więc pamiętaj o przeznaczeniu większego budżetu na wydatki w Google Ads, gdy Twoje produkty lub usługi będą aktualnie trendy.

google trends

Keyword Tool

Kolejnym narzędziem wspomagające wychwycenie modnych w danym okresie fraz. Wyłapuje ono słowa kluczowe z propozycji Google, YouTube, Bing, a nawet Amazon. Możesz wybrać sugerowane słowa kluczowe z każdej TLD Google, języka i lokalizacji. Zupełnie za darmo otrzymasz setki sugerowanych słów kluczowych.

Narzędzie propozycji słów kluczowych Keyword Tool jest zdecydowanie najlepszą alternatywą dla Google Keyword Planner i innych narzędzi typu Keyword Research Tools. Poniżej kilka istotnych powodów:

  • Bezpłatna wersja tego narzędzia generuje do 750+ propozycji słów kluczowych dla każdego wyszukiwanego hasła;
  • W przeciwieństwie do Google Keyword Planner lub innych narzędzi tego typu, Keyword Tool jest wyjątkowo niezawodne, ponieważ działa przez 99,99% czasu;
  • Możesz używać tego narzędzia całkowicie za darmo, nawet bez tworzenia konta.

keyword tools

Answer The Public

To darmowe narzędziedostępne online. Prezentuje dla dowolnego zapytania różne kombinacje słów kluczowych i formułowanych przez użytkowników pytań w wyszukiwarce Google. Aplikacja bardzo szybko generuje wizualizacje i tabele, które doskonale obrazują sposób,  w jaki użytkownicy Internetu pytają wyszukiwarkę Google o interesujące ich zagadnienia.

Propozycje fraz kluczowych i pytań prezentowanych w narzędziu Answer The Public bazują na automatycznych podpowiedziach wyszukiwarki Google. Narzędzie pobiera i mapuje propozycje słów kluczowych, które widzisz podczas wyszukiwania w Google, co też rozjaśnia pogląd na nie. Przedstawione słowa kluczowe w postaci infografiki to ciekawa alternatywa dla zwykłych wykresów, diagramów i tabel.

answer the public

Jak wykorzystać zebrane dane?

Podczas tworzenia reklam Google zastanów się nad intencjami użytkowników i ich potrzebami oraz upewnij się, że kampania jest atrakcyjna i może dotrzeć do użytkowników za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych. Powiązanie reklam online z potencjalnymi klientami zapewni maksymalny zasięg reklam, a skuteczne przeprowadzenie kampanii pomoże Ci odnieść sukces w branży.

Dobrze dobrane słowa kluczowe będą podstawą kampanii reklam Google na tak długo, jak Twoi klienci będą szukać usług lub produktów związanych z Twoim biznesem. Musisz pomóc im znaleźć Cię online. Dlatego prawidłowa analiza słów kluczowych za pomocą odpowiednich narzędzi ma ogromne znaczenie dla zrozumienia tego, czego ludzie szukają w Internecie, niezależnie od tego, czy konfigurujesz nową kampanię reklamową, czy optymalizujesz już istniejącą.

strategia marketingowa

Podsumowanie 

Każde wyszukiwanie w Google jest de facto wyrazem potrzeb, pragnień, zainteresowań użytkowników Internetu. Mamy nadzieję, że artykuł naświetlił Ci znaczenie stałego analizowania słów kluczowych. Teraz pozostaje odkryć wszelkie wyszukiwane hasła powiązane z Twoją domeną biznesową i dostosować treści na Twojej stronie do rzeczywistych potrzeb użytkowników Internetu. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami.

Pomożemy Ci stworzyć idealną strategię e-marketingową.

Podobne wpisy

Prezentacja: Działania wspierające sprzedaż w e-commerce

9 lipca 2019
Prezentacja została wykorzystana podczas webinaru prowadzonego przez Ideo Force w osobie Tomasza Kwiatkowskiego. Zobacz jakie działania wspierają sprzedaż na każdym etapie rozwoju sklepu internetowego.

Jak celnie przypisać konwersję do jej prawdziwego źródła?

5 lipca 2019
Wszystko to, co użytkownik widzi na stronie lub innych kanałach komunikacji może stanowić źródło konwersji. Określenie tego, w którym miejscu wchodzi w interakcję z naszym przekazem, umożliwi nam skuteczne prowadzenie działań dążących do konwersji!