Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony ma na celu pokazanie naszej strony w jak najwyższym wyniku wyszukiwania. Jest wiele czynników wpływających na miejsce strony w pozycjach Google, ale na niektóre z nich warto zwrócić szczególna uwagę.

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces związany z optymalizacją strony. Na pozycjonowanie wpływają elementy bezpośrednio związane z witryną. Jako, że jest ich całkiem sporo, skupmy się na tych najistotniejszych, a mianowicie:

  • Wiek i historia strony internetowej – Google zawsze przychylniej patrzy na stronę z dłuższą historią. Jednak staż witryny w sieci to nie wszystko. To co wpływa na jakość witryny aktualizowanie strony czy też brak kar nałożonych od Google za działania łamiące zasady uczciwego pozycjonowania.
  • Treści znajdujące się na stronie – dzięki nim ustalany jest stopień zaufania do witryny (tzw. Trust Rank) przez Google. Treści powinny być stale uaktualniane, przydatne dla użytkowników odwiedzających stronę i co istotne –  oryginalne. Nie może być mowy o powielaniu treści z innych storn oraz tych umieszczaniu tych samych na różnych podstronach.
  • Jakość i ilość linków – linkowanie, czyli zachęcanie użytkowników do umieszczania odnośników na innych stornach. Dobry content to szansa na zainteresowanie odbiorcy, który rozpowszechni w sieci treści, czyli podlinkuje stronę. Duże znaczenie mają także prawidłowe linki w obrębie naszej strony, które odsyłają użytkownika do innych podstron.
  • Działania SEO – optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki (najczęściej jest to Google). Strona powinna zostać dostosowana do robotów Google. Wśród działań dotyczących SEO możemy wymienić pracę nad kodem witryny i słowami kluczowymi –  powinny znajdować się nie tylko w treści, ale także w tytule, nagłówkach H1-H6, opisach meta Description i adresie URL.
  • Audyt SEO – jest to szczegółowa analiza strony internetowej dotycząca obszarów związanych z SEO. Bez przeprowadzania audytu nie będziemy mieć wiedzy o stronie (elementy on-site) i czynnikach zewnętrznych, które na nią oddziałują (elementy on-site).
  • Zgodność z Google – prace muszą być prowadzone w oparciu o wytyczne i zalecenia Google, a to wymaga ciągłego śledzenia zmian w aktualizacji algorytmów.
  • Dostosowanie do mobile oraz szybkość ładowania – strona powinna być dostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych oraz szybko się ładować.

seo

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu Twojej strony internetowej!

Podobne wpisy

Jak stworzyć raport dotyczący SEO w Google Data Studio?

6 lipca 2018
Google Data Studio to narzędzie, które pomaga stworzyć przejrzyste, intuicyjne, a przede wszystkim interaktywne raporty dostępne dla każdego. Prezentując dane przy pomocy tego narzędzia możemy być pewni, że są one aktualne i prawidłowe.

Czy pozycjonowanie ma sens?

3 lipca 2018
Zwykło się mawiać się, jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Jest w tym sporo racji, zwłaszcza w przypadku firm. Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. Jednak powinna być to obecność, którą łatwo dostrzec.
kontakt // ideoforce.pl