Czy istnieje cennik reklamy w Google Ads?

Założenie konta oraz korzystanie z platformy Google Ads jest całkowicie darmowe. Koszty jakie ponosimy w związku z reklamą w Google Ads to jedynie te, które przeznaczmy na kampanie. Jak to dokładnie wygląda od zaplecza?

W Google Ads ponosimy jedynie koszty działań reklamowych (kliknięcia, konwersje lub wyświetlenia) wybranych spośród szeregu dostępnych strategii ustalania stawek w ramach ustalonego budżetu dziennego (lub całkowitego w przypadku kampanii wideo). Nie istnieje ani górna ani dolna granica budżetu, który powinniśmy wydać na kampanię. Różnicę znajdziemy jednak w rezultatach, które uzyskamy w ramach przeznaczonych na ten cel środków.

W Google Ads mamy kilka strategii ustalania stawek do wyboru. W zależności od rodzaju kampanii oraz tego, czy chcemy skupić się na kliknięciach, wyświetleniach, konwersjach czy obejrzeniach, ustawiamy odpowiednią strategię:

  • CPC (cost per click), czyli koszt za kliknięcie. CPC to model rozliczenia Google Ads, w którym płacimy za pojedyncze kliknięcie. Ustawiamy w panelu maksymalny koszt kliknięcia dla grup reklam (lub słów kluczowych w sieci wyszukiwania). Rzeczywisty koszt kliknięcia zależy  przede wszystkich od stawek słów kluczowych konkurencji oraz wyniku jakości naszych reklam. Koszt kliknięcia jest najczęściej niższy od ustawionego przez Ciebie maksymalnego CPC i wyniesie minimum wymagane do przelicytowania konkurencyjnej reklamy.
  • eCPC – czyli ulepszone CPC. Ta strategia zwiększa samodzielnie ustawione stawki w sytuacjach, w których prawdopodobieństwo sprzedaży lub innej konwersji jest większe, a zmniejsza je, gdy prawdopodobieństwo konwersji jest mniejsze.
  • CPA (cost per action), czyli koszt wykonania akcji (konwersji). CPA jest inteligentną strategią ustalania stawek w Google Ads, w której określamy maksymalny koszt jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć, żeby uzyskać konwersje.
  • vCPM (cost per mille), czyli koszt za tysiąc widocznych wyświetleń. Gdy ustalimy stawkę vCPM, płacimy za 1000 wyświetleń reklamy Ads. Opłata jest naliczana wtedy, gdy reklama była widoczna przez przynajmniej 1sec w minimum 50%. Ta strategia ustalania stawek jest dostępna tylko w sieci reklamowej, nie można z niej skorzystać w sieci wyszukiwania.
  • CPV (cost per view), czyli koszt obejrzenia filmu reklamowego. Płacimy tylko za obejrzenie przez użytkowników filmu, który reklamujemy. W przypadku reklam In-Stream zapłacimy wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub obejrzy film do końca, jeśli jest krótszy. Opłata będzie naliczona także wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z materiałem wideo.
  • ROAS (return on ad spend), czyli zwrot z nakładów na reklamę. Jest to inteligentna strategia ustalania stawek w Google Ads, która automatycznie dopasowuje stawki w czasie aukcji. Maksymalny koszt kliknięcia jest optymalizowany w celu uzyskania określonego ROAS.

cena reklamy w google

Tworzymy skuteczne kampanie reklamowe w Google Ads!

Podobne wpisy

Jak promować sklep ze zdrową żywnością?

25 czerwca 2019
Po boomie popularności fast-foodów, który swoją kulminację osiągnął na przełomie lat 90’/00’, społeczność powoli wraca na tory zdrowej żywności. To cenna wiedza dla e-commerce, które powinny o tym pamiętać podczas planowania strategii e-marketingowej.

Udana strategia marketingowa dla firmy produkcyjnej

19 czerwca 2019
Zbuduj rozpoznawalną markę albo zostań zapomniany. Zwróć na siebie uwagę konsumentów albo zniknij z ich świadomości. Współczesny rynek to wymagająca przestrzeń. Odniesienie sukcesu bez przemyślanych działań marketingowych, jest praktycznie niemożliwe.
kontakt // ideoforce.pl