Kampania Google Ads to najpopularniejszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób na reklamę w środowisku Google i partnerów. Stwarza szerokie możliwości kreacji przekazu – od reklam tekstowych, czyli tzw. linków sponsorowanych, poprzez graficzne (banery Google), po reklamy video na YouTube. Cel kampanii zależy od tego, co chcemy w ramach płatnej promocji osiągnąć. Może być to sprzedaż i pozyskiwanie nowych klientów, zwiększenie konwersji albo budowanie świadomości o marce wśród użytkowników Internetu. Strona korzystająca z rozwiązania reklamowego od Google rozliczna jest w modelu PPC, czyli płatności za kliknięcie w reklamę. Co ważne, nawet właściciele stron z ograniczonym budżetem mogą prowadzić kampanię, ponieważ Google nie ustala minimalnej kwoty, jaką musimy przeznaczyć na reklamę. Budżet możemy na bieżąco monitorować i modyfikować nawet podczas trwania kampanii.
Kampania z pewnością jest opłacana, jednak dużo zależy od tego, w jaki sposób ją prowadzimy. Powinna być przede wszystkim być śledzona na bieżąco, bo tylko to pozwala badać efektywność i kontrolować budżet. To jednak jest łatwe z uwagi na wyjątkową mierzalność i elastyczność systemu Google Ads. Odczytywanie danych warto powierzyć specjalistom, ponieważ agencje prowadzące kampanię wiedzą jak maksymalnie wykorzystać funkcje tego narzędzia.