Czy mój profil Google wpływa na wyniki wyszukiwania?

Google stale udoskonala działanie swoich systemów, by jak najlepiej dopasowywać funkcjonalności do oczekiwań użytkowników. Ale czy profil Google ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

Nie od dziś wiadomo, że Google cały czas zbiera ogromne ilości danych o swoich użytkownikach, ich zachowaniach i zainteresowaniach. Elementy sztucznej inteligencji w połączeniu z ogromną ilością danych sprawiają, że użytkownik zawsze dostaje dokładnie to czego szuka w internecie. Posiadając własne konto użytkownika i będąc zalogowanym na takich urządzeniach jak smartphone, komputer osobisty czy tablet sami dostarczamy dla Google cenne informacje pomagające algorytmom dobierać odpowiednie treści dla naszych potrzeb.

Google zapisuje wiele informacji o użytkownikach, m.in.:

  • naszą aktywność, czyli historyczne dane i zachowania jak wyszukiwane treści, otwierane strony internetowe, klikane reklamy, szczegóły urządzenia adres IP i pliki cookie;
  • publikowane treści, w których skład wchodzą wysyłane i odbierane wiadomości w Gmailu, przesłane zdjęcia i filmy, dokumenty, arkusze i prezentacje na Dysku;
  • dane osobowe, zbierane jest imię i nazwisko, adres e-mail i hasło, data urodzenia, płeć, numer telefonu oraz kraj czy aktualna lokalizacja.

Wystarczą one do stworzenia obrazu użytkownika oraz dopasowanie do niego potencjalnie jak najbardziej trafnych wyników wyszukiwania, zarówno jeśli chodzi o SERPy jak i płatne reklamy czy wiadomości lub produkty.

Można śmiało stwierdzić, że każdy użytkownik wpisujący do wyszukiwarki Google określoną frazę kluczową otrzyma nieco inne wyniki wyszukiwania. Stały rozwój algorytmów Google ma na celu prezentowanie użytkownikowi możliwie jak najbardziej dopasowanych do jego potrzeb oraz oczekiwań treści.

google wyniki wyszukiwania

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu
Twojej strony internetowej!

Podobne wpisy

Content marketing w branży healthcare

23 lipca 2019
Content marketing jest tworzeniem i dystrybucją treści, które mają przyciągać uwagę odbiorcy i angażować. Tworzenie treści buduje pozycję marki także poprzez edukowanie, jak to miejsce w przypadku firm z sektora healthcare.

Jak promować sklep internetowy z artykułami sportowymi?

19 lipca 2019
Polacy żyją coraz dłużej! Wszem i wobec ogłaszana jest pozytywna informacja o zmianach w nawykach Polaków zarówno żywieniowych, jak i w naszej aktywności. Co to oznacza dla Twojego sklepu z artykułami sportowymi? Zmiany, optymalizację, sukces!
kontakt // ideoforce.pl