Czy można reklamować się w Google za darmo?

Reklamowanie się w Google możliwe jest na wiele sposobów. Najpopularniejszym sposobem na dotarcie do użytkowników całkowicie za darmo jest pozycjonowanie, czyli proces, który polega na budowaniu widoczności w wynikach wyszukiwania.

Usługa pozycjonowania niesie za sobą pewne koszty związane z copywritingiem, link buildingiem, dostosowaniem strony pod wyszukiwarki oraz wiele innych spraw niezbędnych w procesie pozycjonowani. Google nie pobiera jednak żadnej opłaty od właściciela witryny za to, że wyświetla on daną stronę w wynikach wyszukiwania.

Zupełnie inaczej wygląda sprawa reklam płatnych w Google Ads. Usługa ta odpowiedzialna jest za wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania oraz innych miejscach w sieci za pewną opłatę. Jest ona uzależniona od trudności danego słowa kluczowego oraz konkurencji. Im konkurencja większa tym stawki są analogicznie wyższe. Weźmy pod uwagę słowa kluczowe takie jak „kredyt hipoteczny”, a „fryzjer Rzeszów”. Z pewnością o wiele droższe będzie wyświetlenie w usłudze Google Ads słowa „kredyty hipoteczne”, gdyż jest to fraza o którą walczą firmy z całej Polski. Druga z nich, a dokładniej „fryzjer Rzeszów” jest frazą lokalną, dzięki czemu konkurencja jest o wiele mniejsza i koszt kliknięcia również będzie o wiele niższy.

Podsumowując reklamowanie w Google za darmo jest możliwe, gdyż nasza strona wyświetlać się będzie w wynikach organicznych zupełnie za darmo. Wybrać możemy jednak usługę pozycjonowania, która pomoże uzyskać wysokie pozycje na największą ilość słów kluczowych. Przełoży się to na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania.

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu
Twojej strony internetowej!

Podobne wpisy

Jak wygląda rynek chatbotów w Polsce?

12 października 2018
Minęło dwa i pół roku od chwili, gdy Facebook wprowadził innowację umożliwiającą budowanie własnych botów automatyzujących komunikację. Miniony okres to dobry czas na pierwsze podsumowania i pokusa wyznaczania dalszych perspektyw rozwoju.

Prośba na ASAP, czyli żargon e-marketingowy w praktyce

5 października 2018
Musisz się sfokusować i dać mi ASAP feedback, bo zbliża się dedlajn, a ja mam kola z ekantem, który czeka na apruwale. Nic nie zrozumiałeś? Nie szkodzi. Większość społeczeństwa nie potrafi rozszyfrować tego komunikatu. Ten wpis znacznie Ci to ułatwi.
kontakt // ideoforce.pl