Czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwania?

Pojawienie się na samym szczycie w wynikach wyszukiwania to nie lada wyzwanie. Często wymaga skrupulatnej i długotrwałej pracy. Czy warto się na tym w ogóle skupiać?
20 marca 2018

Odpowiadamy – warto. Ale po kolei. Celem działań pozycjonerskich jest umieszczenie strony internetowej w jak najwyższych organicznych wynikach wyszukiwania. W odpowiedzi na frazę kluczową to nasza strona, jako jedna z pierwszych powinna wyświetlić się użytkownikowi. W zależności od branży, inne będą motywacje do poprawienia widoczności strony, jednak z pewnością wysoki wynik to szereg korzyści, mianowicie:

  • Zwiększenie liczby stałych użytkowników strony lub klientów e-sklepu – wysoka pozycja strony zapewnia więcej wejść.
  • Wartościowe wejścia na stronę – pozycjonowanie szerokie, czyli na długie frazy przyciągnie użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem czy informacją.
  • Niski koszt dotarcia do nowych klientów – jest przydatne zwłaszcza podczas pozycjonowania sklepów, nawet tych małych.
  • Budowanie zaufania do firmy, zwłaszcza na rynku lokalnym (pozycjonowanie lokalne) – jeśli strona pojawi się w pierwszych miejscach po wpisaniu frazy kluczowej, użytkownik otrzyma sygnał – to strona, którą warto odwiedzić.
  • Przewaga na konkurencją i budowanie pozycji lidera w branży – konkurenci zostają w tyle, ponieważ strona znajdująca się w wyżej, zostanie odwiedzona w pierwszej kolejności.
  • Zwiększanie świadomości i promocja wizerunku w Internecie – marka po czasie staje się rozpoznawalna i kojarzona z konkretną witryną.
  • Długotrwałe efekty – wysoka pozycja w wynikach to efekt prowadzania regularnych działań pozycjonerskich.

Strona internetowa może pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, a dokładniej nad nimi i poniżej, jako reklama w ramach realizowania płatnych kampanii Google Ads. Są to tak zwane linki sponsorowane wyświetlane jako odpowiedź na frazę kluczową. Jednak w tym przypadku mamy do czynienia jedynie ze zwiększeniem widoczności strony w momencie uruchomienia kampanii przez czas jej trwania.

Podobne wpisy

(Nie) handlowa niedziela w e-commerce

16 marca 2018
Według szacunkowych danych w 2017 roku aż 54% Polaków korzystających z Internetu zrobiło zakupy za jego pośrednictwem. Wszystko wskazuje na to, że tendencja będzie rosnąć, szczególnie że liczba tradycyjnych dni handlowych uległa właśnie ograniczeniu.

Google Lighthouse - nowe rozszerzenie w Chrome

9 marca 2018
Poprawnie zoptymalizowana strona to jeden z najważniejszych czynników decydujących o zaangażowaniu użytkowników w publikowane treści. Zadanie ułatwiło Google - w jaki sposób? Poprzez darmową wtyczkę Lighthouse.