Czym jest responsive web design?

RWD - Responsive Web Design. Jest to podejście do tworzenia witryn internetowych w taki sposób, aby wszystkie elementy strony dostosowywały się do różnych rozmiarów ekranów i urządzeń mobilnych automatycznie.

Zadaniem responsywnych stron internetowych jest zapewnienie użytkownikom swobodnego poruszania się po stronie niezależnie od wymiarów ekranu urządzenia, z którego się korzysta. Podczas tworzenia stron RWD bierzemy pod uwagę sposób wyświetlenia treści, obrazów czy filmów, sposób formatowania tekstu i rozmieszczenia elementów klikalnych, a także kolejność wyświetlania składowych witryny.

Podstawą współczesnego projektowania stron internetowych jest koncepcja mobile first. Koncepcja ta zakłada, że w pierwszej kolejności tworzona jest strona pod urządzenia mobilne, a dopiero później jest ona dopasowywana do komputerów. Takie podejście do tworzenia witryn gwarantuje stworzenie wygodnej w użytkowaniu i przyjaznej responsywnej strony.

Witryny responsywne są cenione nie tylko przez użytkowników, ale również i przez robotów indeksujących strony. Google kładzie duży nacisk na User Experience i coraz rzadziej w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które nie są dostosowane do standardów Responsive Web Design. W czasach, gdy praktycznie każda osoba korzystająca z Internetu posiada smartfon czy tablet, responsywna strona internetowa nie jest opcjonalnym rozwiązaniem, lecz wymogiem. Dzięki temu będziemy pewni, że nie stracimy potencjalnych klientów korzystających z urządzeń mobilnych.

rwd

Porozmawiajmy o wersji RWD
dla Twojej strony internetowej!

Podobne wpisy

Randki na Facebooku i kontrola aplikacji, czyli wszystko co musisz wiedzieć o konferencji F8

4 maja 2018
Choć konferencja deweloperska Facebooka przeszła już do historii, to jej wydźwięk wciąż budzi spore emocje. Tegoroczna edycja wydarzenia prezentująca planowane zmiany w obrębie serwisu upłynęła pod znakiem niedawnej afery Cambridge Analytica.

YouTube SEO, czyli w jaki sposób zostać gwiazdą wideo

27 kwietnia 2018
Miliard godzin treści – tyle według oficjalnych statystyk każdego dnia oglądają użytkownicy popularnego serwisu YouTube. Liczby robią wrażenie. Tym bardziej że tak dużej ilości contentu towarzyszy znaczące zróżnicowanie jego tematyki.
kontakt // ideoforce.pl