Czym jest responsive web design?

RWD - Responsive Web Design. Jest to podejście do tworzenia witryn internetowych w taki sposób, aby wszystkie elementy strony dostosowywały się do różnych rozmiarów ekranów i urządzeń mobilnych automatycznie.

Zadaniem responsywnych stron internetowych jest zapewnienie użytkownikom swobodnego poruszania się po stronie niezależnie od wymiarów ekranu urządzenia, z którego się korzysta. Podczas tworzenia stron RWD bierzemy pod uwagę sposób wyświetlenia treści, obrazów czy filmów, sposób formatowania tekstu i rozmieszczenia elementów klikalnych, a także kolejność wyświetlania składowych witryny.

Podstawą współczesnego projektowania stron internetowych jest koncepcja mobile first. Koncepcja ta zakłada, że w pierwszej kolejności tworzona jest strona pod urządzenia mobilne, a dopiero później jest ona dopasowywana do komputerów. Takie podejście do tworzenia witryn gwarantuje stworzenie wygodnej w użytkowaniu i przyjaznej responsywnej strony.

Witryny responsywne są cenione nie tylko przez użytkowników, ale również i przez robotów indeksujących strony. Google kładzie duży nacisk na User Experience i coraz rzadziej w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które nie są dostosowane do standardów Responsive Web Design. W czasach, gdy praktycznie każda osoba korzystająca z Internetu posiada smartfon czy tablet, responsywna strona internetowa nie jest opcjonalnym rozwiązaniem, lecz wymogiem. Dzięki temu będziemy pewni, że nie stracimy potencjalnych klientów korzystających z urządzeń mobilnych.

rwd

Porozmawiajmy o wersji RWD
dla Twojej strony internetowej!

Podobne wpisy

Randki na Facebooku i kontrola aplikacji, czyli wszystko co musisz wiedzieć o konferencji F8

4 maja 2018
Choć konferencja deweloperska Facebooka przeszła już do historii, to jej wydźwięk wciąż budzi spore emocje. Tegoroczna edycja wydarzenia prezentująca planowane zmiany w obrębie serwisu upłynęła pod znakiem niedawnej afery Cambridge Analytica.

YouTube SEO, czyli w jaki sposób zostać gwiazdą wideo

27 kwietnia 2018
Miliard godzin treści – tyle według oficjalnych statystyk każdego dnia oglądają użytkownicy popularnego serwisu YouTube. Liczby robią wrażenie. Tym bardziej że tak dużej ilości contentu towarzyszy znaczące zróżnicowanie jego tematyki.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl