Czym się różni protokół HTTP od HTTPS?

Protokoły http i https wykorzystują informacje o konkretnej stronie internetowej wymieniane między serwerem WWW a przeglądarką internetową. A czym one się różnią?

Każdy link URL rozpoczynający się od HTTP używa podstawowego typu „protokołu przesyłania hipertekstowego”.

HTTP nazywany jest „systemem bezstanowym”, co oznacza, że ​​umożliwia połączenie na żądanie. Po kliknięciu w łącze, żądamy połączenia, a przeglądarka wysyła to żądanie do serwera, który odpowiada, otwierając witrynę. Im szybsze jest połączenie, tym szybciej dane witryny będą zaprezentowane odbiorcy. HTTP koncentruje się na przedstawianiu informacji, ale mniej dba o to, w jaki sposób informacje te przemieszczają się z jednego miejsca do drugiego. Niestety, oznacza to, że HTTP może zostać przechwycony i potencjalnie zmieniony, co sprawia, że ​​zarówno informacje, jak i odbiorca informacji będą podatne na ataki hakerów.

HTTPS nie jest przeciwieństwem HTTP, ale jego nowszym wydaniem. Protokół HTTPS jest rozszerzeniem HTTP. „S” w skrócie pochodzi od słowa „Secure” i jest oparte na Transport Layer Security (TLS) - następca Secure Sockets Layer (SSL), standardowej technologii zabezpieczeń, która zapewnia szyfrowane połączenie między serwerem WWW a przeglądarką. Bez HTTPS wszelkie dane wprowadzane do witryny (takie jak nazwa użytkownika lub hasło, dane karty kredytowej lub dane bankowe, a także wszelkie inne dane dotyczące przesyłania formularzy itp.) będą przesyłane w postaci zwykłego tekstu, a zatem będą podatne na przechwycenie. Z tego powodu należy zawsze sprawdzić, czy witryna korzysta z HTTPS przed wprowadzeniem jakichkolwiek informacji.

HTTPS może również pomóc w SEO. W 2014 roku Google ogłosił HTTPS jako czynnik rankingowy. Od tego czasu niektóre badania wskazują na korelację posiadania HTTPS z wyższymi rankingami i widocznością stron w sieci.

ssl

Pomożemy wdrożyć SSL do Twojej witryny!

Podobne wpisy

Jak często zamieszczać na stronie nowe treści?

24 października 2018
Strona internetowa, która ma przyciągać użytkowników, musi zawierać treści. Ich forma i częstotliwość umieszczenia w witrynie ma ogromne znaczenie dla użytkowników, ale też jest dobrze postrzegana przez algorytmy Google.

Jak wygląda rynek chatbotów w Polsce?

12 października 2018
Minęło dwa i pół roku od chwili, gdy Facebook wprowadził innowację umożliwiającą budowanie własnych botów automatyzujących komunikację. Miniony okres to dobry czas na pierwsze podsumowania i pokusa wyznaczania dalszych perspektyw rozwoju.