Dlaczego Google nie widzi strony?

Sukcesem każdej firmy posiadającej stronę internetową jest zgromadzenie na niej ruchu. Aby jednak użytkownik trafił na daną witrynę trzeba zadbać, by wyświetlała się ona wysoko w wynikach organicznych. A co jeśli w ogóle się tam nie pojawia?

Uwzględnienie witryny w wynikach wyszukiwania jest niezbędne do prawidłowego procesu pozycjonowania. Google dbając o to, aby jedynie wartościowe strony znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania trzyma się pewnych reguł, których znajomość pozwala pozycjonerom zoptymalizować witrynę tak, by została zauważona przez roboty Google. To one indeksują zasoby witryny i podnoszą jej pozycję.

Google indeksuje strony automatycznie ale może to zająć trochę czasu. Firma nigdy nie przedstawiła sztywnych granic czasowych określających, jak długo może to potrwać. Aby sprawdzić, czy Twoja witryna została zaindeksowana należy wpisać w wyszukiwarce frazę site:twojadomena.pl.

Po wyszukaniu, wyświetlą się (lub nie) witryny, które zostały już zaindeksowane. Aby ułatwić robotom drogę do Twojej witryny, można ją zgłosić pod adresem http://google.com/addurl/.

indeksowanie

Opóźnienia w indeksowaniu mogą być spowodowane małą ilością linków przychodzących, tzw. backlinków. Linki będą jednym z największych czynników, na podstawie których Google uzna, że dana strona internetowa jest odpowiednia względem określonej tematyki. Jest to jednak trudne: spamowanie linkami może doprowadzić do ukarania a nawet usunięcia witryny z Google. Ważny jest również dobór odpowiednich słów kluczowych. Powinny być konkretne. Użycie ogólnego terminu, zwłaszcza w przypadku nowych marek nie wystarczy. Ponadto trzeba mieć na uwadze, że popularne wyszukiwane hasła zazwyczaj stanowią zaledwie 30% wszystkich wyszukiwań. Pozostałe 70% to słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Google kładzie również nacisk na treści. Dlatego witryna powinna zawierać treści wartościowe, unikalne i przede wszystkim skierowane do Twojej grupy docelowej. Treści na Twojej stronie powinny odpowiadać na zapytania Twojej grupy odbiorców.

Aby strona była doceniana przez Google trzeba mieć na uwadze również jej szybkość. Im szybciej, tym lepiej. Google podpowiada jak poprawić ten wynik, więc kierowanie się tymi wskazówkami z pewnością pozwoli osiągnąć satysfakcjonujący wynik, a co za tym idzie przychylność robotów Google.  

Google skupia się na podejściu skoncentrowanym na ludzkim umyśle. Podejmując odpowiednie kroki i upewniając się, że witryna jest prawidłowo zoptymalizowana i wypełniona odpowiednimi, wysokiej jakości treściami, zwiększysz szansę na pojawienie się w TOP3.

dlaczego google nie widzi strony?

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu Twojej witryny!

Podobne wpisy

Nie daj się hackerom na Instagramie

14 września 2018
W ostatnich tygodniach o Instagramie znów zrobiło się głośno. Tym razem jednak nie z powodu nowych narzędzi reklamowych, czy ciekawych funkcjonalności oddawanych w ręce użytkowników. Głównym tematem stały się liczne włamania na profile.

Narzędzia dla Social Media Managera

7 września 2018
Prowadzenie profili na social media to idealne uzupełnienie działań takich jak pozycjonowanie, czy content marketing. Portale społecznościowe to nie tylko miejsce komunikacji z klientem, ale także idealne środowisko do promocji przygotowanych treści.
kontakt // ideoforce.pl