Dlaczego sklepy najlepiej pozycjonować szeroko?

Współczesny klient wie czego chce, jednak w dobie tak ogromnej konkurencji nie łatwo dotrzeć do niego z ofertą. Ale i na to jest rozwiązanie. Pozycjonowanie szerokie daje sklepom internetowym przewagę w walce o klienta.
23 kwietnia 2018

Użytkownicy skoncentrowani na kupno towaru lub skorzystanie z usługi coraz częściej korzystają z wyszukiwania wielowyrazowego. To jasny sygnał dla sklepów internetowych, że pozycjonowanie szerokie przełoży się na dotarcie do potencjalnego klienta. 

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (long tail) polecane jest szczególnie sklepom internetowym z szerokim asortymentem, ale nie tylko – właściciele witryn z wieloma podstronami i na bieżąco aktualizowaną treścią również powinni je rozważyć. 

W tym typie pozycjonowania frazy kluczowe składają się z więcej niż 2 słów. Liczy się aby całkowity potencjał witryny do bycia wyszukaną wzrastał (potencjał wyszukiwawczy). W pozycjonowaniu szerokim dba się o to, aby ruch z wyszukiwarek był jak największy - oczywiście dbając również o jego odpowiednią jakość (czyli współczynnik konwersji).

Zakłada się, że użytkownik, który wpisuje w pasek wyszukiwarki rozbudowane pytanie, wie czego szuka. Jeśli to w naszym sklepie odnajdzie interesujący go produkt lub usługę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że skorzysta z oferty. Pozycjonowanie szerokie znacząco wpływa na sprzedaż, ale jednocześnie zawęża grupę klientów do tych najbardziej wartościowych (skłonnych do zakupu i pozostania z marką na dłużej). Przekłada się na wzrost konwersji - klient reaguje na treści i komunikaty ze strony. Stronę sklepu odwiedzają osoby, które korzystają z formularzy kontaktowych, dopytują o szczegóły oferty, zapisują się na newsletter, rejestrują konto w serwisie, czyli są zmotywowani do zakupu.

Wyników, które zwraca wyszukiwarka w ramach tradycyjnego pozycjonowania jest tak wiele, że możemy nie mieć większych szans na dotarcie z naszą ofertą do potencjalnych klientów. No chyba, że jesteśmy potężnymi graczami na rynku e-commerce. Dlatego pozycjonowanie sklepów metodą long tail to szansa dla mniejszych sklepów lub mniej popularnych.  Nie oznacza to, że klient nie chce w nich kupować – on po prostu nie widzi sklepu! Pozycjonowanie sklepów powinno bazować na dokładnym przeanalizowaniu konkurencji, która w branży e-commerce stale rośnie. Co ważne, koszty pozycjonowania szerokiego są niewielkie w porównaniu z zyskiem, jaki przyniesie. Mowa tutaj nie tylko o sprzedaży i konwersji, ale również o stabilnej pozycji witryny w wyszukiwarce, zbudowaniu grona stałych klientów i pozytywnego wizerunku firmy w sieci. 

pozycjonowanie szerokie

Wypozycjonujemy Twój sklep internetowy!

Podobne wpisy

Czym różni się pozycjonowanie szerokie od pozycjonowania klasycznego?

19 kwietnia 2018
Pozycjonowanie szerokie i klasyczne różni się skalą działań. Jeśli pozycjonujemy klasycznie na pojedyncze frazy kluczowe i nie widzimy oczekiwanych efektów, warto rozważyć pozycjonowanie na tak zwany długi ogon (long tail).

Jak zwiększyć swoją prywatność na Facebooku?

13 kwietnia 2018
Podpowiadamy jak zwiększyć prywatność na facebookowym profilu i na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę, aby zachować – na tyle, na ile to możliwe – maksimum bezpieczeństwa.