Dlaczego usługi SEO są tak drogie?

Ceny w ramach usług SEO nie są najniższe. Wnika to ze złożoności procesu, ponieważ jak każde tego typu działanie składa się z wielu czynników. Jednak zanim uznamy, że jest to zbyt droga usługa, warto poznać przyczyny wpływające na jej koszt.

Niejednokrotnie słychać zarzuty, że SEO jest za drogie, że firmy na to nie stać. Niektórzy są przekonani, że na tego typu prace, z uwagi na ich cenę, mogą pozwolić sobie właściciele stron o ugruntowanej już pozycji. Nic bardziej mylnego – oczywiście SEO kosztuje, jednak wysokość ceny uzasadniona jest wieloma czynnikami. W SEO z pewnością warto inwestować, nawet pomimo tego, że wymaga nakładów finansowych i uzbrojenia się w cierpliwość.

Prowadzenie działań SEO jest wieloskładnikowe i czasochłonne. Wymaga specjalistycznej wiedzy, korzystania z narzędzi i oprogramowań oraz zaangażowania wielu osób. Dlatego też najczęściej prowadzone jest przez firmę oferującej tego typu usługi.

Profesjonaliści przede wszystkim zaczynają prace od przeprowadzenia audytu SEO, dającego jasny obraz sytuacji w jakiej znajduje się strona. Audyt jest obszerną analizą, jednak w tym miejscu warto wspomnieć, że nie wszystkie strony wymagają przeprowadzenia go. Jednak są takie, na których przeprowadzenie audytu SEO jest koniecznością. Cena audytu uwarunkowana jest wielkością strony, np. znacznie wyższa będzie w przypadku sklepu internetowego (z uwagi na jej złożoność). Co jeszcze wliczane jest w koszt usługi?

Optymalizacja witryny, która polega na ulepszaniu jej kodu i struktury oraz poszczególnych elementów takich jak nagłówki, słowa kluczowe i treść, grafika czy też eliminacja błędów. Konieczne jest również korzystanie z narzędzi do analityki, za które trzeba opłacać abonament.

W zakres SEO wchodzi również pozyskiwanie linków. Wymaga to zarówno tworzenia treści, jak i zaangażowania osób, które pozyskują wartościowe linki.

Agencje specjalizujące się w SEO angażują w projekty kilka, a nawet kilkanaście osób. Zajmują się one nie tylko SEO, ponieważ usługa dotyczy także monitorowania i raportowania działań, pisania tekstów, tworzenia grafik. Niektóre prace wykonywane są przez podmioty zewnętrzne współpracujące z firmą. Nie wynika to z braku umiejętności, ale z dbałości o wykonanie usługi na jak najwyższym poziomie. Wszystko to wpływa na koszt, który z pozoru tylko jest zbyt wysoki – efekty działań SEO (z czasem są coraz bardziej widoczne) przynoszą korzyści, które wielokrotnie przewyższają poniesione wydatki.

ile kosztuje pozycjonowanie

Kompleksowo zajmiemy się pozycjonowaniem Twojej witryny!

Podobne wpisy

Jakie jest najlepsze darmowe narzędzie SEO?

1 marca 2019
Używanie narzędzi podczas prowadzenia działań SEO jest koniecznością. Spośród wielu dostępnych, warto wybrać te, które będą odpowiadały na potrzeby działań prowadzonych na stronie.

Jak zwiększyć jakość linków zwrotnych w SEO?

28 lutego 2019
To, jakiej jakości linki zwrotne uzyskujemy, przekłada się na ich skuteczność. Dlatego tak ważne jest zwiększanie wartości linków odsyłających do strony. Poniżej przedstawimy sposoby, które z pewnością przyczynią się do poprawy ich efektywności.
kontakt // ideoforce.pl