Gadu-Gadu - polski komunikator, który podbił serca milionów internautów

Wielu z nas, na pewno pamięta niegdyś bardzo popularny komunikator Gadu-Gadu. Prosty, przejrzysty i łatwy w obsłudze. Stanowił podstawowy system komunikowania się zarówno w firmach jak i na co dzień. Zjednał sobie wiele serc użytkowników.
6 października 2020

Komunikator GG ma już 20 lat. Odkąd się pojawił był bezkonkurencyjny w stosunku do innych swoich krewnych. Windows Messenger, ICQ czy Skype, nie wzbudzały takiego zainteresowania wśród użytkowników internetu jak ówczesne Gadu- Gadu. Zatem jakie były początki tego popularnego komunikatora?

 

Spis treści:

1. Początki Gadu - Gadu
2. Rozwój Gadu - Gadu
3. Gadu - Gadu 2020
4. Reklamy w Gadu - Gadu
5. Obecnie Gadu - Gadu

gadu-gadu polski komunikator

Początki Gadu-Gadu

Komunikator Gadu-Gadu został zapoczątkowany przez aplikację SMS-Express, która umożliwiała wysyłanie sms-ów do osób posiadających komórki w różnej sieci. Jak wiemy, dawniej nie było to takie proste i oczywiste. Wysyłanie tych krótkich wiadomości, wiązało się z pewnymi kosztami, zależnymi od danego operatora. Wzrastała wówczas popularność darmowych bramek sms. Natomiast możliwość dokonywania tego z jednej platformy, jaką oferowała aplikacja SMS-Express, stała się wręcz hitem. Aplikacja zyskała ogromne grono zwolenników, których liczba sukcesywnie się powiększała.

Jej twórca, Łukasz Foltyna, postanowił wówczas nieco poszerzyć zakres jej działania i stworzyć komunikator, który nadal posiadałby możliwość darmowego wysyłania SMS-ów, ale także umożliwiałby normalną dłuższą konwersację. Miał to być polski odpowiednik ówczesnego izraelskiego komunikatora ICQ, dominującego w tym czasie na rynku. I tak wersja 3.0 aplikacji SMS-Express, została przekształcona na Gadu-Gadu i nadal dawała możliwość darmowego wysyłania sms-ów pomiędzy jej użytkownikami.


Źródło: https://spidersweb.pl/2019/04/gadu-gadu-historia.html

Odkąd się pojawiła, tj. 15 sierpnia 2020 r. zyskała ogromne poparcie, które z roku na rok licznie wzrastało. Wszystkim dobrze było znane słoneczko, które stało się symbolem GG. W zależności od statusu użytkownika, przyjmowało różną formę: czerwone – „niedostępny”, słońce za chmurką -  „zaraz wracam”, czy słońce szare – „niewidoczny”. O ogromnej popularności komunikatora, świadczył fakt, że już 24h od uruchomienia aplikacji, miała 10 tys. zarejestrowanych użytkowników. Był to też pierwszy na świecie komunikator użyty do rozmowy internautów z kosmonautami, na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w 2008 roku.

Komunikator Gadu-Gadu, nie wymagał zastosowania żadnych zaawansowanych technologii i specjalnego sprzętu. Był łatwy w instalacji i prosty w użytkowaniu. Jego interfejs był znany niemalże każdemu. Tak właśnie w Polsce, narodził się najbardziej popularny komunikator XX wieku.

Rozwój Gadu-Gadu

Wzrastająca popularność GG, zachęcała do rozbudowywania komunikatora przez jego twórców. Wszystko po to, aby umożliwiać użytkownikom szersze pole komunikacji i większe spektrum możliwości. I tak idąc po kolei, w 2005 roku, został uruchomiony serwis społecznościowy Generacja GG, który później zmienił status na Moja Generacja. Pozwalał on na zakładanie profili z wizytówkami i pisaniu publicznych postów w grupach tematycznych, jak i na profilu ogólnym. GG weszło także w posiadanie serwisu Fora.pl, gdzie popularność forów różnego rodzaju była wówczas bardzo wysoka.

Największą jednak inwestycją Gadu-Gadu były media. Swój profil na komunikatorze, miały radio Tok FM, Złote Przeboje, czy Wiadomosci24.pl. Dzięki nim o GG można było usłyszeć niemalże w każdym miejscu, co cały czas wzmacniało jego popularność. Z czasem radio stało się nieodłącznym elementem Gadu – Gadu. Zostało dodane do komunikatora w 2006 r., jako Open.FM. Jego popularność wśród użytkowników była ogromna i to był sukces twórców komunikatora.

W 2007 roku GG, zostało przejęte przez południowoafrykański koncern Naspers, który całkowicie zmienił aplikację i wzbogacił ją o kolejne usługi, które nie cieszyły się jednak już taką popularnością jak radio.

W 2009 roku utworzono pierwszą, wirtualną sieć komórkową GaduAIR oraz uruchomiono serwis społecznościowy Blip, który przewyższał funkcjonalnością swojego odpowiednika Twittera.

Komunikator GG w tym czasie osiągnął szczyt popularności, zarówno wśród swoich użytkowników jak i słuchaczy. Zaczęły pojawiać się nowsze wersje  Gadu - Gadu, wzbogacane o nowinki technologiczne. Jednak jak pokazał czas, nie tędy droga. Aplikacja w pewnym momencie była zbyt rozbudowana, a nawet i przeładowana, co skutkowało jej słabszym funkcjonowaniem, a nawet i przerwami w działaniu. Wymagała zastosowania mocniejszych sprzętów, co niestety nie przekładało się na zadowolenie użytkowników. Wersja GG 10, okazała się całkiem nieudana. Od tego momentu popularność Gadu – Gadu słabła. Nie był to już prosty i przejrzysty komunikator, a obszerna aplikacja, z mnóstwem dodatkowych usług, które spowalniały jej działanie, a często także uniemożliwiały.

W 2013 r. z GG korzystało 6,14 mln użytkowników, a w 2015 r. liczba ta zmalała do 3,6 mln. Usługa nadal funkcjonuje, ale nie już tak popularna. Została wyparta przez giganta Facebook’a wraz z Meseengerem czy WhatsApp’em. Mimo wszystko komunikator cały czas stara się zdobyć uznanie internautów i jest udoskonalany w taki sposób, aby sprostać w jak najlepszym stopniu ich oczekiwaniom. Przyjrzyjmy się zatem, jak obecnie wygląda popularne Gadu-Gadu.

Gadu - Gadu 2020

W 2018 roku Gadu-Gadu powróciło do Polski. Zostało przejęte przez spółkę Fintecom. Nowy właściciel GG ma na celu zmodernizowanie komunikatora. Chce przywrócić jego dawną świetność, a zarazem dopasować jego profil do potrzeb dzisiejszego użytkownika. Rozwój komunikatora opiera na sukcesywnym zainicjonowaniu pewnych zmian, które mają stanowić prosty kanał komunikacji. Dlatego wprowadził konta firmowe, weryfikację SMS-em, reklamy wideo i wersję anglojęzyczną GG dla użytkowników aplikacji w systemie Android w języku angielskim.

Z tego względu, że GG jest komunikatorem stosowanym w firmach, została wprowadzona możliwość założenia konta firmowego z danymi i zakresem prowadzonej działalności. Do tej pory, przedsiębiorstwa zakładały takie same konta jak osoby prywatne. Można je oczywiście teraz przekształcić w konta firmowe, które po weryfikacji będą widoczne w katalogu publicznym. Firmy mogą również korzystać z bezpłatnego produktu GG Chat, który umożliwia szybki kontakt z klientem i wgląd w archiwum konwersacji.

W celu zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z komunikatora i wyeliminowaniu powstawania fałszywych kont oraz nadużyć związanych z łamaniem regulaminu wprowadzono weryfikację SMS. Rejestracja nowego konta odbywa się na polskie, niemieckie i brytyjskie numery z możliwością uruchomienia anglojęzycznej webowej wersji GG.  Stopniowo będzie także dostępna dla kolejnych numerów zagranicznych.

Dodatkowo istnieje możliwość synchronizacji kontaktów z telefonu z aplikacją GG, wówczas otrzymuje się powiadomienie, jeśli ktoś ze znajomych przyłącza się do Gadu – Gadu.

Jesteśmy na bieżąco z nowinkami w social media. Wiemy, jak komunikować się zarówno z Klientami, jak również wewnątrz firmy. Porozmawiajmy o komunikacji Twojej firmy!
Skontaktuj się

Reklamy w Gadu- Gadu

Komunikator stwarza możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do unikatowego grona potencjalnych klientów. Poniżej znajdują się statystyki wprost ze źrodła (aktualne na 06.10.2020 r):

Jak to mówią, reklama jest dźwignią handlu, dlatego Gadu-Gadu wychodząc naprzeciw swoim klientom, wprowadziło możliwość zastosowania reklamy na swojej platformie. Może być ona zamieszczona na:

  • Stronie www.gg.pl:
    • Reklama typu billboard – wyświetlana na górze strony pod oknem do logowania, bądź wyświetlana na stronie głównej i każdej podstronie.
    • Reklama typu duży wieżowiec – wyświetlana na stronie głównej, z prawej strony
  • Blogu GG www.gadu-gadu.pl:
    • Baner reklamowy umieszczony na górze strony.
    • Webowej wersji komunikatora o nazwie Sunrise
  • Desktopowej wersji komunikatora o nazwie Phoenix:
    • Reklama powitalna wyświetlana od razu po uruchomieniu komunikatora oraz po dłuższej nieaktywności użytkownika.
    • Reklama w oknie rozmowy, wyświetlana w każdej nowej zakładce konwersacji między użytkownikami.
    • Reklama wyświetlana w liście kontaktów.
  • Mobilnej wersji komunikatora:
    • Reklama powitalna/startowa na cały ekran, dostosowana do poszczególnych wersji telefonów.
    • Reklama wyświetlana przy pierwszym zalogowaniu się na aplikację mobilną.
    • Reklama wyświetlana w dolnej części  listy kontaktów.


Ostatnio ukazała się najnowsza kampania reklamowa butów PUMA RS-2K Internet Exploring. Nawiązuje ona do czasów dynamicznego rozwoju Internetu i pierwszych komunikatorów, gdzie nie mogło zabraknąć słynnego Gadu – Gadu.


Źródło: https://gadu-gadu.pl

W kampanii występują ambasadorzy marki: Viki Gabor i Marcin Maciejczak. Istotnym elementem wideo kampanii RS-2K Internet Exploring jest słoneczko GG i okna rozmowy.

Gadu – Gadu wspiera także w promocji młodych, utalentowanych artystów, jak Scooona, czyli Maćka Bednarka. Najnowszy utwór muzyka zatytułowany „Wstań i bądź sobą” to już drugi klip, który zrealizował ze swoją ekipą od początku do końca samodzielnie. GG zostało patronem medialnym klipu.


Źródło: https://gadu-gadu.pl/2020/03/20/konta-firmowe-na-gg/

Nowe formaty reklam jakie prezentuje Gadu – Gadu są naprawdę imponujące.

To też duże kampanie reklamowe, w których komunikator z powodzeniem uczestniczy. Dawniej jak jeszcze pamiętacie, reklama pojawiała się jedynie na górnym pasku listy kontaktów, teraz są to różne jej formy z wieloma opcjami wyświetleń.

Obecnie Gadu – Gadu

Popularność Gadu-Gadu stale wzrasta odkąd zostało przejęte przez spółkę Fintecom. Obecnie liczy ok 1 miliona aktywnych użytkowników. Głównie są to osoby młode, mieszkające w Polsce.

Z aplikacji, korzystają też firmy, gdzie Gadu-Gadu jest ich komunikatorem wewnętrznym oraz służy do kontaktu z klientem. Jest to szybka forma komunikacji i doskonały sposób dotarcia do zainteresowanych. Reklama jaka może być wyświetlana za pośrednictwem GG jest coraz częściej wykorzystywana przez różne przedsiębiorstwa. To skuteczna forma dotarcia z konkretnym przekazem do grupy odbiorców.

Gadu – Gadu wprowadziło także rozmowy audio – wideo, dla osób korzystających z webowego GG na stronie gg.pl. Obecnie mogą być prowadzone między dwoma osoba, ale wszystko idzie w kierunku zwiększenia liczby rozmówców w tym samym czasie. Takie rozmowy, posiadają opcję udostepnienia ekranu, co przydaje się bardzo w wielu sytuacjach, zarówno w życiu codziennym jak i w pracy.


Źródło: https://www.gg.pl/info/poznaj-gg/

Pierwszy polski komunikator, który podbił serca wielu użytkowników internetu, powoli wraca do gry w lepszym i nowocześniejszym wydaniu. Jest stale udoskonalany, w taki sposób, aby sprostać dzisiejszym oczekiwaniom. Oferuje wiele możliwości, które znacznie ułatwiają komunikację, a kiedy trzeba w odpowiedniej formie wysyła przekaz światu.

Porozmawiajmy o Twojej komunikacji
wewnątrz firmy!

Podobne wpisy

Ramy, które porządkują marketing czyli rzecz o framworkach

2 października 2020
Artykuł ten to 4 krótkie lekcje marketingu, każda z innymi nauczycielami - światowej sławy ekspertami w swojej dziedzinie. Warto się skupić, bo może właśnie tu znajdziesz inspirację, odkryjesz nowe możliwości dla swojej firmy.

Jak poruszać się po messy middle w e-commerce?

30 września 2020
Dlaczego kupowanie jest chaotyczne? Co wpływa na decyzje konsumentów? Jak ułatwić klientowi ścieżkę zakupową? Przyjrzeliśmy się mechanizmowi podejmowania przez klientów decyzji, na postawie koncepcji sformułowanej przez Google i The Behavioral Architects.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl