Google Ads czy Facebook Ads?

Kampanie reklamowe możemy prowadzić zarówno w Google, jak i na Facebooku. Jednak nie musimy ograniczać się do jednego kanału komunikacji. Warto poznać oba narzędzia, by móc je skutecznie wykorzystywać w działaniach promocyjnych.

Reklama na Facebooku tworzona jest w oparciu o system reklamowy noszÄ…cy nazwÄ™ Facebook Ads. Stworzenie takiej reklamy wymaga zaÅ‚ożenia dodatkowego konta, do którego podepniemy konto wÅ‚aÅ›ciwe firmy. Konieczne jest także utworzenie tzw. piksela Facebooka, czyli fragmentu kodu, który umieÅ›cimy na stronie w celu pozyskiwania danych o użytkownikach. Korzystanie z piksela umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych, czyli reklam skierowanych do osób, które na stornie internetowej firmy przeglÄ…daÅ‚y ofertÄ™, ale nie zdecydowaÅ‚y siÄ™ na skorzystanie z niej.  Facebook stwarza szerokie możliwoÅ›ci tworzenia pÅ‚atnych kampanii reklamowych, w których możemy dokÅ‚adnie okreÅ›lić cel (rozpoznawalność marki, zasiÄ™g, itp.), wybrać grupÄ™ odbiorców (precyzyjne i szerokie targetowanie), format reklamy (np. obraz, film, pokaz slajdów) i jej umiejscowienie (Marketplace, Facebook). Reklama na Facebooku buduje relacjÄ™ z klientami marki i utrzymuje staÅ‚e zainteresowanie jej dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ….

Google Ads to najpopularniejsze narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych w środowisku Google i na stronach należących do tej sieci reklamowej. Google Ads daje szerokie możliwości targetowania reklamy, dzięki którym możemy realizować wybrane cele sprzedażowe i wizerunkowe oraz przyciągać nowych użytkowników. Możemy także wybrać obszar geograficzny, w którym reklama wyświetli się, czyli miasto, region lub kraj.

Tym, co odróżnia reklamÄ™ na Facebooku od reklamy Google jest z pewnoÅ›ciÄ… możliwość znaczenie wiÄ™kszej precyzji w dopasowaniu jej do grupy odbiorców. Użytkownicy portalu sÄ… bardziej skÅ‚onni do reakcji na posty, wchodzenie w dialog w komentarzach czy udostÄ™pnianie postów – wszystko to stanowi konkretnÄ… informacjÄ™ o ich upodobaniach i  potrzebach. Facebook zna ich miejsce zamieszkania, wyksztaÅ‚cenie, wiek, zainteresowania. Gogle Ads i Facebook Ads to narzÄ™dzia, które dajÄ… wiele możliwoÅ›ci, dlatego realizujÄ…c cele marketingowe warto łączyć ich potencjaÅ‚.

reklama

Wdrożymy skuteczną kampanię reklamową dla Twojego biznesu!

Podobne wpisy

Majestic – narzędzie do analizy konkurencji

3 sierpnia 2018
Internet od kilku lat dominuje nie tylko w życiu prywatnym, a także biznesowym. To dla wielu branż idealna przestrzeń do reklamy i pozyskiwania nowych klientów, a informacje o działaniach konkurencji pomogą opracować idealną strategię.

Nowości YouTube do celów efektywnościowych

3 sierpnia 2018
W ostatnim czasie w Google Ads rozszerzył możliwości reklamowania się w serwisie YouTube. Oznacza to, że w ręce markertingowców zostały oddane kolejne narzędzia do zwiększania świadomości marek i zaangażowania.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz siÄ™ do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl