Reklama na Facebooku tworzona jest w oparciu o system reklamowy noszący nazwę Facebook Ads. Stworzenie takiej reklamy wymaga założenia dodatkowego konta, do którego podepniemy konto właściwe firmy. Konieczne jest także utworzenie tzw. piksela Facebooka, czyli fragmentu kodu, który umieścimy na stronie w celu pozyskiwania danych o użytkownikach. Korzystanie z piksela umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych, czyli reklam skierowanych do osób, które na stornie internetowej firmy przeglądały ofertę, ale nie zdecydowały się na skorzystanie z niej. Facebook stwarza szerokie możliwości tworzenia płatnych kampanii reklamowych, w których możemy dokładnie określić cel (rozpoznawalność marki, zasięg, itp.), wybrać grupę odbiorców (precyzyjne i szerokie targetowanie), format reklamy (np. obraz, film, pokaz slajdów) i jej umiejscowienie (Marketplace, Facebook). Reklama na Facebooku buduje relację z klientami marki i utrzymuje stałe zainteresowanie jej działalnością.
Google Ads to najpopularniejsze narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych w środowisku Google i na stronach należących do tej sieci reklamowej. Google Ads daje szerokie możliwości targetowania reklamy, dzięki którym możemy realizować wybrane cele sprzedażowe i wizerunkowe oraz przyciągać nowych użytkowników. Możemy także wybrać obszar geograficzny, w którym reklama wyświetli się, czyli miasto, region lub kraj.
Tym, co odróżnia reklamÄ™ na Facebooku od reklamy Google jest z pewnoÅ›ciÄ… możliwość znaczenie wiÄ™kszej precyzji w dopasowaniu jej do grupy odbiorców. Użytkownicy portalu sÄ… bardziej skÅ‚onni do reakcji na posty, wchodzenie w dialog w komentarzach czy udostÄ™pnianie postów – wszystko to stanowi konkretnÄ… informacjÄ™ o ich upodobaniach i potrzebach. Facebook zna ich miejsce zamieszkania, wyksztaÅ‚cenie, wiek, zainteresowania. Gogle Ads i Facebook Ads to narzÄ™dzia, które dajÄ… wiele możliwoÅ›ci, dlatego realizujÄ…c cele marketingowe warto łączyć ich potencjaÅ‚.