Google Ads czy Facebook Ads?

Kampanie reklamowe możemy prowadzić zarówno w Google, jak i na Facebooku. Jednak nie musimy ograniczać się do jednego kanału komunikacji. Warto poznać oba narzędzia, by móc je skutecznie wykorzystywać w działaniach promocyjnych.

Reklama na Facebooku tworzona jest w oparciu o system reklamowy noszący nazwę Facebook Ads. Stworzenie takiej reklamy wymaga założenia dodatkowego konta, do którego podepniemy konto właściwe firmy. Konieczne jest także utworzenie tzw. piksela Facebooka, czyli fragmentu kodu, który umieścimy na stronie w celu pozyskiwania danych o użytkownikach. Korzystanie z piksela umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych, czyli reklam skierowanych do osób, które na stornie internetowej firmy przeglądały ofertę, ale nie zdecydowały się na skorzystanie z niej.  Facebook stwarza szerokie możliwości tworzenia płatnych kampanii reklamowych, w których możemy dokładnie określić cel (rozpoznawalność marki, zasięg, itp.), wybrać grupę odbiorców (precyzyjne i szerokie targetowanie), format reklamy (np. obraz, film, pokaz slajdów) i jej umiejscowienie (Marketplace, Facebook). Reklama na Facebooku buduje relację z klientami marki i utrzymuje stałe zainteresowanie jej działalnością.

Google Ads to najpopularniejsze narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych w środowisku Google i na stronach należących do tej sieci reklamowej. Google Ads daje szerokie możliwości targetowania reklamy, dzięki którym możemy realizować wybrane cele sprzedażowe i wizerunkowe oraz przyciągać nowych użytkowników. Możemy także wybrać obszar geograficzny, w którym reklama wyświetli się, czyli miasto, region lub kraj.

Tym, co odróżnia reklamę na Facebooku od reklamy Google jest z pewnością możliwość znaczenie większej precyzji w dopasowaniu jej do grupy odbiorców. Użytkownicy portalu są bardziej skłonni do reakcji na posty, wchodzenie w dialog w komentarzach czy udostępnianie postów – wszystko to stanowi konkretną informację o ich upodobaniach i  potrzebach. Facebook zna ich miejsce zamieszkania, wykształcenie, wiek, zainteresowania. Gogle Ads i Facebook Ads to narzędzia, które dają wiele możliwości, dlatego realizując cele marketingowe warto łączyć ich potencjał.

reklama

Wdrożymy skuteczną kampanię reklamową dla Twojego biznesu!

Podobne wpisy

Majestic – narzędzie do analizy konkurencji

3 sierpnia 2018
Internet od kilku lat dominuje nie tylko w życiu prywatnym, a także biznesowym. To dla wielu branż idealna przestrzeń do reklamy i pozyskiwania nowych klientów, a informacje o działaniach konkurencji pomogą opracować idealną strategię.

Nowości YouTube do celów efektywnościowych

3 sierpnia 2018
W ostatnim czasie w Google Ads rozszerzył możliwości reklamowania się w serwisie YouTube. Oznacza to, że w ręce markertingowców zostały oddane kolejne narzędzia do zwiększania świadomości marek i zaangażowania.
kontakt // ideoforce.pl