Jak bardzo Google zmienił swoją technologię?
Duże, miesięczne zmiany zastąpione zostały przez zmiany mniejsze, ale dokonywane każdego dnia, które dotyczą bieżącej aktualizacji indeksów. Proces ten jest korzystniejszy dla serwisów posiadających wysokie PageRank, notowane na poziomie 5/10 lub wyżej – wówczas serwis jest indeksowany częściej i dokładniej. W przypadku serwisów o niskim PG indeksowaniu poddana zostanie tylko strona główna. Zatem, od tego jak bardzo rozbudowany jest serwis, zależy jak dogłębnie będzie indeksowany.
Pozyskiwane wyniki indeksowania Google dodaje do swojej bazy danych, na którą składają się tzw. centra obliczeniowe – Data Center. Jednak nowe wyniki nie trafiają od razu do wszystkich DC, a jedynie podrzędnych. Dlaczego? Ponieważ dla zapewnienia aktualności indeksu, poszczególne DC wymieniają się informacjami, jednak dzieje się to z różną szybkością. Efektem tego są między innymi zróżnicowane wyniki wyszukiwania, które użytkownik otrzymuje za każdym razem z innego DC, mimo że wpisuje tą samą frazę kluczową i korzysta z tego samego komputera.
Proces ten w przypadku zjawiska „Google Dance” ma zasadnicze znaczenie. „Taniec” bowiem zaczyna się w momencie, gdy wyniki w podrzędnych DC różnią się od tych zgromadzonych w nadrzędnych.
Dlaczego jest to tak ważne?
W trakcie trwania tego „Tańca” wyniki wyszukiwania są często przerzucane między poszczególnymi bazami danych, a następnie testowane, stąd też nazwa zjawiska. Proces może trwać od 3 do 10 dni, jednak w sytuacji, gdy dodatkowo pojawi się jakaś znacząca zmiana algorytmu, „Taniec” może trwać znacznie dłużej. W tym właśnie czasie wyniki PR wahają się, co wynika z dużych ilości informacji pozyskanych w trakcie indeksowania.
Często, jeśli witryna została uwzględniona w indeksie, zanim nastąpił proces Google Dance, może ona nagle zniknąć – nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ Google musi zweryfikować swoje dane. Po jednym lub dwóch indeksowaniach strona zazwyczaj zostaje przywrócona.
Warto pamiętać, że roboty wyszukiwarki nieustannie przeszukują sieć w poszukiwaniu nowych informacji, trafiając w ten sposób na miliony stron. Dlatego w przypadku Google Dance najważniejsze jest stale dbać o wysoki PR.