Google kontra porównywarki produktów

Zespół Google końcem stycznia wystąpił przeciw metodzie kupowania linków, chcąc zmusić popularne serwisy internetowe do zmiany swoich dotychczasowych strategii.
16 lutego 2012

Nałożony na wytypowane serwisy filtr sprawił, że kilka najważniejszych porównywarek cen zniknęło z wyników wyszukiwania.

Jedną z zasad Google dotyczących pozycjonowania był zakaz kupowania linków w systemach SWL w celu poprawy swej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dla Google takie postępowanie jest nieetyczne, a przewidzianą karę stanowi wykluczenie z wyników wyszukiwania. Jak dotąd kara spotykała tylko strony, które takie linki oferowały, a korzystający nie ponosili żadnych konsekwencji swych działań. Teraz jak widać przyszła pora na ukaranie nie tylko sprzedających, ale też kupujących linki nielegalnymi metodami.

Reakcja Google na postępowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki była drastyczna, ale jak się okazuje skuteczna. Za analizę i wychwycenie niezgodnych z zasadami działań odpowiada nowy algorytm Panda, który wskazał takie serwisy jak: Ceneo, Nokaut i Skąpiec. To tylko trzy serwisy spośród wielu, które dotknęła kara za nieprzepisowe działania. Serwisy te bynajmniej nie zniknęły zupełnie, ale zostały zepchnięte na dalsze, nawet bardzo odległe pozycje w wynikach wyszukiwania. Główna metoda promocji jakiej teraz podjęły się dotknięte karą serwisy to kampanie AdWords, które jednak nie są w stanie zrekompensować im strat, ponieważ nie zapewniają wyświetlania się przy każdym haśle.

Posunięcie Google niewątpliwie wyjaśniło pewne kwestie w zakresie pozycjonowania, a walka o pozycje opierać się będzie nie tylko o linki, ale też jakość samej strony. Dość szybko pojawiły się informacje, że reakcja Google wyrówna szanse na walkę o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a i sama ich jakość znacząco może się poprawić, zwłaszcza że Google szczegółowo przedstawiło zasady, które powinien uwzględniać pozycjoner w swej pracy.

Trzeba tu zaznaczyć, że etyczne pozycjonowanie naprawdę jest skuteczne i wcale nie potrzeba sięgać po metody niezgodne z zasadami, aby zdobyć dobre pozycje w wynikach wyszukiwania i skutecznie wypromować serwis.

Wg niedawnych doniesień Gooogle prawdopodobnie wprowadzi wkrótce na Polski rynek swoją porównywarkę produktów. Dziwnym zbiegiem okoliczności zniegło się to w czasie z wyeliminowaniem innych porównywarek z wyszukiwarki.

nowe technologie

Autor

Podobne wpisy

Black SEO i jego konsekwencje

30 czerwca 2011
Niektóre próby podniesienia pozycji witryny internetowej mogą zostać uznane przez Google za nieetyczne. Często nawet doświadczony pozycjoner może nie zdawać sobie sprawy ze szkodliwości swoich zabiegów i narazić stronę na wykluczenie z indeksu.

Jak branża farmaceutyczna promuje się w wyszukiwarkach?

28 lutego 2011
Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że już 56% Polaków ma dostęp i korzysta z zasobów sieci, liczba ta powiększa się z miesiąca na miesiąc. Na zachodzie już od lat nikt nie ignoruje możliwości jaki daje Internet w dotarciu do klientów.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl