Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego wynika ze złożoności prowadzonych prac. Cena będzie różnić się ze względu na zakres działań wchodzących w skład usługi, formę płatności czy czas współpracy.

Każda strona sklepu internetowego ma inną historię. Być może jest to strona dopiero powstaje, a więc konieczne jest wdrożenie poprawnej struktury nagłówków, opisów i znaczników Title. Strona internetowa z długą historią działalności i już wcześniej pozycjonowana ma podstawy do rozpoczęcia pracy nad nią. Do najbardziej znanych metod wynagrodzenia w ramach pozycjonowania zaliczamy zapłatę w formie miesięcznego abonamentu, płatność godzinę pracy lub za wyniki. Na ostateczną cenę pozycjonowania sklepu online wpływa klika czynników, a są nimi w szczególności:

  • Struktura serwisu – sklep może mieć wiele podstron, a więc wymagać więcej pracy. Strona oferująca jedynie kilkanaście produktów lub usługi specjalistyczne w niewielkim zakresie nie będzie aż tak czasochłonna.
  • Audyt SEO sklepu– jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. Niezbędne w tym przypadku jest korzystanie z narzędzi wspierających (np. Senuto, MAJESTIC), które umożliwiają między innymi dokładną analizę konkurencji.
  • Optymalizacja SEO – proces zmierzający do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania i usprawnienia strony pod kątem technicznym.
  • Rodzaj pozycjonowania i wybór fraz kluczowych – pozycjonowanie szerokie (na długi ogon) lub klasyczne. Koszt wypozycjonowania frazy w przypadku pierwszej metody jest niższy, niż pojedynczej.
  • Pozycjonowanie na rynek lokalny – sklepy kierujące ofertę dla społeczności lokalnej powinny skoncentrować działania na frazach związanych z konkretną lokalizacją, np. „fryzjer Warszawa”.
  • Content – tworzenie unikalnych treści, w tym opisów produktów, bloga na którym klient znajdzie porady dotyczące asortymentu, infografik, itp. W agencji zajmują się tym copywriterzy we współpracy z grafikami.
  • Linki – umieszczanie linków na innych stronach lub kanałach, jako odnośników do naszej strony.
  • Systemy do zarządzania sklepami internetowym – są to specjalnie rozwiązania dedykowane branży e-commerce. Potrzeby każdego sklepu są inne, dlatego wybór i wdrożenie systemu nie jest oczywistością i konieczne jest skorzystanie z usług agencji.
  • Dedykowany opiekun klienta – wiele agencji w tym Ideo Force, w ramach współpracy wyznacza osobę odpowiedzialną za kontakt z klientem.

Jak widać, podanie kosztu pozycjonowania strony internetowej wymaga przedstawienia pełnego obrazu sytuacji. W ramach usługi współpracuje kilka działów agencji, co jednocześnie przekłada się na jakość pracy, a co za tym idzie koszt.

ile kosztuje pozycjonowanie sklepu

Wypozycjonujemy Twój sklep internetowy!

Podobne wpisy

Światowy dzień emoji

17 lipca 2018
Z komunikacji online korzystamy wielokrotnie każdego dnia. O wiele rzadziej zastanawiamy się nad zmianami jakie są dokonywane, by ułatwić nam ten proces. Przykładem są emoji, które umożliwiają przekazanie mowy niewerbalnej. Czy wiesz jakie mają znaczenie?

Do czego służy narzędzie Google Search Console?

16 lipca 2018
Wszelkie działania reklamujące firmę powinny być stale monitorowane i analizowane. Tylko działania oparte o twarde dane mają szansę na
kontakt // ideoforce.pl