Ile kosztuje reklama na YouTube?

Koszt reklam na YouTube wynika m. in. z wybranego formatu reklamy wideo, złożoności struktury, ilości specjalistów zaangażowanych w kampanię czy konkurencja. Na koszt usługi składa się suma prowadzonych działań.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, ile kosztuje reklama na YouTube. Koszt usługi oraz koszt samych reklam uzależniony jest od takich czynników, jak:

  • Format reklamy wideo – za pośrednictwem Google Ads na YouTube można reklamować się poprzez następujące typy reklam: In-Stream możliwe i niemożliwe do pominięcia, Discovery, Bumpery reklamowe oraz Out-Stream.
  • Strategia ustalania stawek – w zależności od stosowanego formatu reklamy, mamy do wyboru różne strategie ustalania stawek (CPV – koszt obejrzenia, CPM – koszt tysiąca wyświetleń, CPA – koszt pozyskania, maksymalizacja liczby konwersji).
  • Złożoność konta reklamowego – im na koncie reklamowym znajduje się więcej kampanii YouTube, tym więcej czasu specjalista potrzebuje na jego optymalizację.
  • Ilość specjalistów zaangażowanych w projekt – bardzo często Klienci nie mają własnego zaplecza do tworzenia reklam wideo. W takim wypadku scenariusze oraz filmy do reklam na YouTube mogą przygotować specjaliści zatrudnieni w agencji.
  • Forma raportowania – im więcej raportów z danej kampanii Klient oczekuje od agencji, tym więcej czasu specjalista potrzebuje na ich przygotowanie.
  • Konkurencja na YouTube – im większa konkurencja w danej branży, tym więcej trzeba zainwestować w systemie reklamowym, aby reklamy przyniosły oczekiwany efekt.
  • Jakość filmu promocyjnego – im bardziej reklama jest angażująca i dopasowana do grupy docelowej, tym taniej można uzyskać oczekiwany efekt.

koszt reklamy na YouTubie

Stworzymy dla Ciebie konwertujące
reklamy na YouTubie!

Podobne wpisy

Zmiany algorytmu Google w 2019

5 lutego 2020
Google stale pracuje nad udoskonaleniem algorytmu określającego pozycje poszczególnych stron w SERPach swojej wyszukiwarki. Rok 2019 był kolejnym rokiem, w którym sporo wydarzyło się w tym zakresie. Zobaczcie, co zmienił Google w poprzednim roku.

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce w 2020 roku?

28 stycznia 2020
Sektor e-commerce ulega nieustannej ewolucji. Duża konkurencja sprawia, że konieczne jest nadążanie za trendami, a nawet wyprzedzanie ich o krok. Zobacz, jak na pytanie "Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce w 2020 roku?" odpowiadają eksperci z branży.
kontakt // ideoforce.pl