Ile kosztuje reklama na YouTube?

Koszt reklam na YouTube wynika m. in. z wybranego formatu reklamy wideo, złożoności struktury, ilości specjalistów zaangażowanych w kampanię czy konkurencja. Na koszt usługi składa się suma prowadzonych działań.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, ile kosztuje reklama na YouTube. Koszt usługi oraz koszt samych reklam uzależniony jest od takich czynników, jak:

  • Format reklamy wideo – za pośrednictwem Google Ads na YouTube można reklamować się poprzez następujące typy reklam: In-Stream możliwe i niemożliwe do pominięcia, Discovery, Bumpery reklamowe oraz Out-Stream.
  • Strategia ustalania stawek – w zależności od stosowanego formatu reklamy, mamy do wyboru różne strategie ustalania stawek (CPV – koszt obejrzenia, CPM – koszt tysiąca wyświetleń, CPA – koszt pozyskania, maksymalizacja liczby konwersji).
  • Złożoność konta reklamowego – im na koncie reklamowym znajduje się więcej kampanii YouTube, tym więcej czasu specjalista potrzebuje na jego optymalizację.
  • Ilość specjalistów zaangażowanych w projekt – bardzo często Klienci nie mają własnego zaplecza do tworzenia reklam wideo. W takim wypadku scenariusze oraz filmy do reklam na YouTube mogą przygotować specjaliści zatrudnieni w agencji.
  • Forma raportowania – im więcej raportów z danej kampanii Klient oczekuje od agencji, tym więcej czasu specjalista potrzebuje na ich przygotowanie.
  • Konkurencja na YouTube – im większa konkurencja w danej branży, tym więcej trzeba zainwestować w systemie reklamowym, aby reklamy przyniosły oczekiwany efekt.
  • Jakość filmu promocyjnego – im bardziej reklama jest angażująca i dopasowana do grupy docelowej, tym taniej można uzyskać oczekiwany efekt.

koszt reklamy na YouTubie

Stworzymy dla Ciebie konwertujące
reklamy na YouTubie!

Podobne wpisy

Co to jest marketing?

6 lutego 2020
Poniższy opis marketingu został przygotowany na podstawie książki pod tytułem "A framework for Marketing Management" autorstwa Philipa Kotlera. Profesor Kotler posiada tytuł Honorowego Wykładowcy Marketingu przyznany przez American Marketing Association.

Zmiany algorytmu Google w 2019

5 lutego 2020
Google stale pracuje nad udoskonaleniem algorytmu określającego pozycje poszczególnych stron w SERPach swojej wyszukiwarki. Rok 2019 był kolejnym rokiem, w którym sporo wydarzyło się w tym zakresie. Zobaczcie, co zmienił Google w poprzednim roku.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl