Ile kosztuje reklama w Google?

Koszt reklam w Google wynika ze złożoności prowadzonych prac. Cena będzie się różnić w zależności od działań reklamowych, ilości specjalistów zaangażowanych w projekt czy formy płatności.

Na pytanie dotyczące kosztu reklam w Google nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Na wycenę tych usług oraz koszt samych reklam składa się wiele czynników, takich jak:

  • Konkurencja w Google Ads – im większa konkurencja w danej branży, tym więcej trzeba zainwestować w systemie reklamowym, aby reklamy przyniosły oczekiwany efekt.
  • Koszt kliknięcia – w panelu Google Ads można ustawić maksymalny koszt kliknięcia, który poniesiemy za kliknięcie w reklamę. Przeważnie jednak faktyczny koszt jest niższy, niż ten, który został ustawiony. W sieci wyszukiwania wpływ na ostateczny koszt za kliknięcie mają wynik jakości, trafność reklamy oraz przewidywany współczynnik klikalności.
  • Stan konta reklamowego Klienta – nowe konto tworzone od podstaw wymaga poświęcenia większej ilości czasu niż konto, które prosperuje na przynajmniej niezłym poziomie. Niekiedy jednak nawet już działające konto może wymagać całkowitej przebudowy struktury, a co za tym idzie – nakładu pracy.
  • Rodzaj promowanych produktów lub usług – inaczej promuje się mały sklep internetowy, inaczej wielki e-commerce z dużą ilością produktów, a jeszcze inaczej lokalne usługi, np. fryzjerskie.
  • Złożoność konta reklamowego - im więcej kampanii znajduje się na koncie reklamowym, tym więcej czasu potrzebne jest na jego optymalizację.
  • Ilość specjalistów zaangażowanych w projekt – niekiedy Klienci nie mają własnego zaplecza graficznego, w takim wypadku grafiki do reklam w Google mogą przygotować graficy zatrudnieni w agencji.
  • Forma raportowania – im częściej Klient oczekuje raportów z wyników kampanii, tym więcej czasu trzeba poświęcić na ich opracowanie.
  • Sezonowość – za takie same reklamy można zapłacić zupełnie inną kwotę w zależności od okresu, w którym działają.

koszt reklamy w google ads

Porozmawiajmy o kampaniach
reklamowych w Google Ads!

Podobne wpisy

Różnice między Google AdSense a Google Ads

1 lipca 2020
Google Ads i Google AdSense to platformy reklamowe należące do Google. Choć ściśle ze sobą powiązane to istnieje między nimi kilka istotnych różnic.

Jak reklamować się na YouTube? Sprzedaż za pomocą reklamy wideo

17 czerwca 2020
YouTube to według statystyk jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Każdego miesiąca z serwisu korzysta nawet 2 mld użytkowników. W artykule przybliżymy, jak wykorzystać ten potencjał i wypromować swoją firmę na YouTubie.
kontakt // ideoforce.pl