Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest na tyle złożone, że cały proces jest czasochłonny. Osiągnięcie trwałych rezultatów wymaga również zaangażowania właściciela sklepu.

Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu umieszczenie jej na wysokich pozycjach w wyniku wyszukiwania. W konsekwencji taka strona jest częściej odwiedzana i z czasem staje się rozpoznawalna. W przypadku sklepu internetowego większa widoczność oznacza zwiększenie sprzedaży. Czas, w jakim możemy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania  to  zazwyczaj kilka miesięcy od rozpoczęcia pracy. Na to,  jak szybko pojawią się rezultaty prac, wpływa kilka czynników. Ich znajomość pomoże nam zrozumieć, skąd wynika nieraz dłuższe oczekiwanie na wyniki, a są nimi:

  • Branża, czyli wszystko, co ma związek z konkurencją, klientami i asortymentem sklepu (np. wprowadzanie na rynek nowych produktów).
  • Frazy, na jakie pozycjonujemy. Konkurencyjne słowa kluczowe  wymagają znacznie większych nakładów czasowych,  jak również finansowych.
  • Wdrażane systemy, jakimi są oprogramowania dedykowane branży e-commerce.
  • Strategia SEO, od przeprowadzenia audytu po optymalizację.
  • Historia strony, czyli wcześniejsze działania w ramach pozycjonowania, ale również wiek witryny – im starsza, tym lepiej z punktu widzenia Google.
  • Jakość współpracy klienta ze specjalistami. Serwisy sprzedażowe wymagają aktualizacji treści i oferty, co np. oznacza, że produkty niedostępne powinny zniknąć ze strony.

Pozycjonowanie prowadzone zgodnie z obowiązującymi zasadami i polityką Google, zawsze wymaga czasu. Jednak oczekiwanie to ma swoje dobre strony – pozycja strony w wyniku jest stabilna i utrzymuje się bardzo długo.

pozycjonowanie stron internetowej

Podobne wpisy

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

28 czerwca 2018
Pozycjonowanie to proces czasochłonny, wymagający analizy, zaangażowania specjalistów, korzystania z zaawansowanych narzędzi i ciągłego optymalizowania. Na koszt usługi składa się suma prowadzonych działań.

Nowy ekosystem reklamowy Google Ads

28 czerwca 2018
Google ogłosiło znaczące modyfikacje w dotychczasowym modelu funkcjonowania reklam. Wszystko po to, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby promocji w Internecie. Sprawdzamy, na czym polegają dokonywane zmiany i co oznaczają w praktyce dla reklamodawców.
kontakt // ideoforce.pl